Η Brough Superior είναι μια θρυλική βρετανική μάρκα που δημιουργήθηκε από τον George Brough το 1919 στο Nottingham. Χαρακτηρίστηκε ως η Rolls Royce των δύο τροχών και μέχρι το 1941, οπότε και έκλεισε η εταιρεία, κατασκεύασε 3.048 μοτοσυκλέτες, από τις οποίες οκτώ αγόρασε ο Λόρενς της Αραβίας.

Περίπου 1.000 προπολεμικές Brough Superior έχουν διασωθεί σε όλο τον κόσμο ως πολύτιμα συλλεκτικά κομμάτια. Κάποιες από αυτές τις θρυλικές μοτοσυκλέτες απέσπασαν αγωνιστικές διακρίσεις, με πιο σημαντική την κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας το 1937 (237km/h). Κάποια στιγμή τα δικαιώματα του ονόματος βρέθηκαν στα χέρια του Τάκη Μαριολόπουλου (ιδρυτής του Ελληνικού Μουσείου Μοτοσυκλέτας, δείτε εδώ), που σχεδίαζε την αναβίωση της μάρκας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το φιλόδοξο εγχείρημα δεν ολοκληρώθηκε και το όνομα κατέληξε αργότερα στα χέρια του Άγγλου Mark Upham, ο οποίος τo 2011 -και προκειμένου να προβάλει τη δική του προσπάθεια αναβίωσης της Brough Superior- ταξίδεψε με την ομάδα του στη διάσημη φυσική πίστα Bonneville Salt Flats της Utah στις Ηνωμένες Πολιτείες για να καταρρίψει δύο νέα παγκόσμια ρεκόρ και… τα κατάφερε! Στη σέλα της Brough Superior Pendine 1150cc, που κέρδισε την κατηγορία της με τελική ταχύτητα 203 km/h, είχαμε την τιμή να καθίσουμε στην EICMA του 2014, όταν και είχε επίσημα ανακοινωθεί η αναβίωση του brand. Από τότε κατασκευάστηκαν πολλές χειροποίητες SS100, οι οποίες πουλήθηκαν σε πάμπλουτους συλλέκτες ανά τον κόσμο και σε τιμές που ξεπερνούν τα 80.000€.


ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γενέθλια και αλλαγή ιδιοκτησίας

Το 2019 η Brough Superior γιορτάζει τα 100ά της γενέθλια και πλέον βρίσκεται σε γαλλικά χέρια. Η Boxer Design, που έτσι και αλλιώς κατασκεύασε τον καινούργιο κινητήρα και έχει τη γραμμή παραγωγής της στην Τουλούζη, είναι ο νέος ιδιοκτήτης του θρυλικού βρετανικού brand. Για το 2019 θα κυκλοφορήσει την επετειακή έκδοση της SS100 σε 100 αριθμημένα κομμάτια που θα κοστίζουν 100.000€ έκαστο! Εμείς είδαμε στο Μιλάνο (EICMA 2018) την επετειακή Brough Superior και μιλήσαμε με τους δημιουργούς της. Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών δεν διαφέρει σημαντικά από τους προκατόχους της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με τον γνωστό υγρόψυκτο κινητήρα των 1.000 κυβικών (χρησιμοποιήθηκε και στις μοτοσυκλέτες της γαλλικής Voxan που πλέον έχει κλείσει) αποδίδει 100 ίππους στις 9.800σ.α.λ. και 89Nm ροπή στις 7.450σ.α.λ. για λόγους ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Έτσι, όποιος θέλει να έχει νόμιμη άδεια κυκλοφορίας πρέπει να συμβιβαστεί με αυτό. Για τους υπόλοιπους, υπάρχει η «ανοιχτή» έκδοση Sports (θεωρητικά μόνο για χρήση σε πίστα) με 130 ίππους και ροπή 120Nm.

Αυτό που είναι πιο εντυπωσιακό είναι το βάρος, που έχει κρατηθεί στα 186 κιλά χάρη στον συνδυασμό χρήσης αλουμινίου και τιτανίου στο σύνολο της κατασκευής. Όσο για την τιμή των 100.000€, μη βιαστείτε να πείτε ότι είναι ακριβή, γιατί μέχρι τον Νοέμβριο που έγινε η έκθεση του Μιλάνου ξέραμε από πρώτο χέρι πως είχαν ήδη γίνει 65 παραγγελίες. Τελικά, μάλλον υπάρχουν πολλοί πλούσιοι που λατρεύουν τις μοτοσυκλέτες!

Πηγή: motorsite.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης