του Νίκου Βιτσιλάκη
Η Triumph επαναφέρει ένα ιστορικό όνομα σε μοντέλο της και ανοίγει τις πόρτες σε μια κατηγορία μοτοσυκλετών Roadster με έμφαση στη χαρά της οδήγησης.
Ανήκει και αυτό στην οικογένεια Bonneville και μη βιαστείτε να πείτε πως πρόκειται για ένα Thruxton με ψηλό τιμόνι και διαφοροποιημένη σχεδίαση σε σέλα και ρεζερβουάρ, γιατί ..δεν είναι! Ή μάλλον είναι, αλλά με πολλή κρυφή δουλειά εκ μέρους των μηχανικών της αγγλικής φίρμας, τόση που να μπορεί να προσδώσει στο νέο Speed Twin τον τίτλο του σημαντικά αναβαθμισμένου μοντέλου. Αρχικά το πλαίσιο, που είναι νέο και ελαφρύτερο, με γεωμετρικά χαρακτηριστικά που αποβλέπουν στην ευκολία οδήγησης και στην άνεση αναβάτη και συνεπιβάτη. Και αμέσως μετά ο κινητήρας, που ναι μεν είναι ο γνωστός δικύλινδρος 1200αρης της σειράς Τ120/Τhruxton, πλην όμως ελαφρύτερος κατά 2,5 κιλά και με χαρακτηριστικά που ανεβάζουν την αξία του.
Όπως για παράδειγμα τα νέα καπάκια εκκεντροφόρων από μαγνήσιο, ο τελείως νέας σχεδίασης και κατασκευής συμπλέκτης, o ελαφρύτερος στρόφαλος, αλλά και τα -υπεύθυνα κατά ένα μεγάλο ποσοστό για τη συνολική μείωση του βάρους- καπάκια βελτιωμένης μάζας του κινητήρα. Με τον τρόπο αυτό, τα 206 κιλά του Thruxton έχουν γίνει 196 στην περίπτωση του Speed Twin, δέκα ολόκληρα κιλά κάτω δηλαδή και τα σέβη μας στους τεχνικούς της Triumph. Η απόδοση παραμένει στους 97Hp και η ροπή στα 112Nm, φανταζόμαστε όμως πως τα άλογα και τα κιλά (της ροπής) θα βγαίνουν στο δρόμο με διαφορετικό τρόπο, τον οποίο και θα ανακαλύψουμε όταν οδηγήσουμε το νέο κλασσικό μοντέλο της Triumph.
Η οικογένεια Bonneville 1200 περιλαμβάνει πλέον τρία μοντέλα, το καθιερωμένο Τ120 για τους πλέον «ρετρολάγνους», την café racer εκδοχή Thruxton για τους «ανήσυχους» και τώρα το roadster Speed Twin για όσους είναι κάπου ανάμεσα. Τα πράγματα θα γίνουν ακόμα πιο ενδιαφέροντα από το 2020, όταν και κατά πάσα πιθανότητα θα εμφανιστεί η έκδοση Speed Twin R, που θα διαθέτει προηγμένη ανάρτηση και φρένα, αλλά και ακτινωτούς τροχούς.
Πάντα σε σχέση με το Thruxton 1200, η ανάρτηση παραμένει αμετάβλητη, έχοντας δεχθεί όμως νέο σετάρισμα που ταιριάζει καλύτερα με τις λιγότερο σπορ ορέξεις του Speed Twin. Σημαντική βελτίωση υπάρχει στον τομέα των φρένων, όπου οι διπίστονες δαγκάνες της Nissin έχουν δώσει τη θέση τους σε τετραπίστονες της Brembo και οι δίσκοι των 310mm τη δική τους σε νέους πλευστούς των 305mm. Οι τροχοί δεν αλλάζουν διαστάσεις αλλά μορφή, με το Speed Twin να διαθέτει χυτές επτάμπρατσες αλουμινένιες ζάντες έναντι των ακτινικών του café racer αδερφού του.
Πρόοδο παρατηρούμε και στον τύπο των ελαστικών, που τώρα είναι η πλέον εξελιγμένη σειρά Diablo Rosso της Pirelli. Χάρμα οφθαλμών αποτελούν οι αλουμινένιες λεπτομέρειες στα πλαϊνά καπάκια της μοτοσυκλέτας, τα «κοντά» αλουμινένια(!) φτερά, η βουρτσισμένη τάπα του 14λιτρου ρεζερβουάρ, οι μινιμαλιστικοί καθρέφτες στα αντίβαρα του τιμονιού, τα μαύρα τελικά των εξατμίσεων με τις «φάλτσες» απολήξεις και τα όργανα με τις δύο αναλογικές και τις άλλες τόσες ψηφιακές οθόνες με τις πλήρεις ενδείξεις.
Από πλευράς εξοπλισμού το Speed Twin δεν υστερεί πουθενά, διαθέτοντας στάνταρ ABS, Traction Control με δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης, τρία οδηγικά προγράμματα, ηλεκτρονικό γκάζι, υποβοηθούμενο συμπλέκτη, full Led φωτιστικά, προβολέα DRL, θύρα USB και immobiliser. Και όσον αφορά στον extra εξοπλισμό, υπάρχουν έτοιμες υποδοχές για θερμαινόμενα γκριπ και σύστημα μέτρησης πίεσης ελαστικών. Υπάρχουν όμως και περισσότερα από 80 γνήσια αξεσουάρ Triumph, ικανά να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε το δικό σας ξεχωριστό μοντέλο.
Η άφιξη του Speed Twin στην Ελλάδα δεν προβλέπεται να γίνει πριν το πρώτο τρίμηνο του 2019 και η τιμή του –για την ώρα- παραμένει άγνωστη.