Είναι ένα από τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback. Ενσωματώνει τα περισσότερα συστήματα υποστήριξης οδηγού από οποιοδήποτε μοντέλο Ford μέχρι σήμερα και, φυσικά, έχει λάβει 5 αστέρια από τον οργανισμό Euro NCAP.
Το νέο Focus έχει βάλει πολύ ψηλά τον πήχη στον τομέα της ασφάλειας, διαθέτοντας πρωτοποριακές τεχνολογίες και χρησιμοποιώντας τρία ραντάρ, δύο κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων, με στόχο μία πιο άνετη, λιγότερο απαιτητική και ασφαλέστερη οδήγηση.
Προκειμένου να τελειοποιήσει το αυτοκίνητο και να βελτιώσει την ασφάλεια, η Ford κατασκεύασε μία νέα εγκατάσταση δοκιμών πρόσκρουσης με τεστ επιτάχυνσης (sled test), στο Τεχνικό Κέντρο που διαθέτει στο Merkenich. Το Focus ήταν το πρώτο μοντέλο που συμμετείχε στη συγκεκριμένη διαδικασία.
Η εγκατάσταση, που αντιπροσωπεύει μία επένδυση ύψους 15,5 εκατομμυρίων ευρώ, ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2018 και επιτρέπει στους μηχανικούς να βελτιώσουν την απόδοση των συστημάτων συγκράτησης του οχήματος με μεγαλύτερη ακρίβεια και ευελιξία.
Κάμερες που καταγράφουν μέχρι 1.000 καρέ το δευτερόλεπτο επιτρέπουν στους ειδικούς να παρατηρούν προσεκτικά τον συγχρονισμό του αερόσακου και των συστημάτων συγκράτησης των καθισμάτων. Η τελευταία γενιά ανδρείκελων δοκιμών παρέχει δεδομένα από 70 εξαιρετικά ευαίσθητους αισθητήρες σε βασικές ανατομικές θέσεις, ανάμεσα στους οποίους 15 επιταχυνσιόμετρα μόνο στο κεφάλι.
Ένα υδραυλικό σύστημα προώθησης επιταχύνει το αμάξωμα με δύναμη ώθησης που αντιστοιχεί σε 250 τόνους, προσομοιώνοντας φορτία 80G όπως παράγονται σε πραγματικές συνθήκες σύγκρουσης.
«Τα εικονικά crash tests είναι γρήγορα, αλλά όχι τόσο αξιόπιστα όσο τα πραγματικά. Το sled test μας βοηθά να βελτιώσουμε ταχύτερα και πιο αποτελεσματικά την ασφάλεια. Από εδώ και στο εξής θα είναι βασικό κομμάτι όλων των νέων επιβατικών και επαγγελματικών μοντέλων Ford που εξελίσσονται στην Ευρώπη» δήλωσε ο Stephan Knack, επικεφαλής των εγκαταστάσεων στην Κολωνία.
Δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις του Focus
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος