του Νίκου Βιτσιλάκη
Τα τρίτροχα καλά κρατούν και η Yamaha πειραματίζεται με ένα μοντέλο 300cc που αναμένεται να δώσει ώθηση στις πωλήσεις της κατηγορίας.
Η Yamaha αποφάσισε να επεκτείνει την παραδοσιακή της σειρά scooter Urban Mobility με την κυκλοφορία του τρίτροχου Tricity 125 το 2015 και με την αντίστοιχη της έκδοσης 155 δύο χρόνια αργότερα. Βλέποντας την ανταπόκριση του κοινού, αφού ήδη περισσότεροι από 22.000 αναβάτες τα χρησιμοποιούν στα μεγάλα αστικά κέντρα της Ευρώπης, αποφάσισε να πειραματιστεί, σε πρώτη φάση, με ένα μοντέλο 300cc, που θα επεκτείνει τις δυνατότητες μετακίνησης και εκτός αστικών κέντρων.
Προκειμένου η Yamaha να καλύψει ένα αυξανόμενο κοινό, στράφηκε προς την επόμενη φάση του εκτενούς προγράμματος ανάπτυξης τρίτροχων οχημάτων, παρουσιάζοντας το πρωτότυπο 3CT στην έκθεση EICMA του Μιλάνου πριν λίγες μέρες. Είναι εύκολο να αντιληφθούμε ότι το πρωτότυπο ακολουθεί τα σχεδιαστικά βήματα των μικρότερων Tricity και πως στόχος του θα είναι να διατηρήσει την επιτυχημένη συνταγή όσον αφορά στο συνδυασμό αυξημένης ασφάλειας και ευκολίας χρήσης. Παράλληλα, αυξημένες επιδόσεις θα επιτρέψουν τη χρήση του σε αναβάτες που μετακινούνται και εκτός αστικών κέντρων ή/και σε περιφερειακούς ανοικτούς δρόμους.
Υποβοήθηση «κλειδώματος»
Για μεγαλύτερη άνεση κατά τις στάσεις μέσα στην κίνηση, το 3CT είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα υποβοήθησης κλειδώματος κλίσης το οποίο επιτρέπει στον αναβάτη να διατηρεί το όχημα σε όρθια θέση όταν ακινητοποιείται. Αυτό το σύστημα έχει μια πρωτοποριακή σχεδίαση που δεν κλειδώνει την μπροστινή ανάρτηση, κάνοντας τη λειτουργία του οχήματος ομαλή κατά τις στάσεις και τις επανεκκινήσεις και επιτρέποντας τη μετακίνηση με τα πόδια σε χώρους στάθμευσης. Η δυναμική εξωτερική σχεδίαση του 3CT διαθέτει μια πρωτοποριακή νέα χρωματική φιλοσοφία με μια σύνθεση τυχαίων σχημάτων “παζλ”, που αποτελούνται από πολυάριθμα διαφορετικά μοτίβα με ρίγες και δημιουργούν μια χαρακτηριστική εμφάνιση αστικής παραλλαγής που δεν μοιάζει με καμία άλλη.
Για να υπογραμμιστεί η εντυπωσιακή και λίαν πρωτότυπη εξωτερική σχεδίαση, στους τροχούς και στο πλαίσιο κυριαρχεί το γκρι χρώμα με έντονες μπλε λεπτομέρειες, που αναδεικνύουν την εμφάνιση του 3CT και που του δίνουν μια ξεχωριστή όψη. Το 3CT είναι γεμάτο εκπλήξεις, όπως η σέλα με την τρισδιάστατη εκτύπωση, κάτι που εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Yamaha.
Γνωστός ο κινητήρας
Κινητήρια δύναμη του πρωτότυπου 3CT, πιθανά και στο μοντέλο παραγωγής όταν αυτό εμφανιστεί, είναι ο νέος τετράχρονος κινητήρας Blue Core 300cc, που τον έχουμε ήδη γνωρίσει από το X-Μax 300. Περισσότερες πληροφορίες δεν ανακοινώθηκαν και μένει να δούμε πότε με το καλό θα βγει στην παραγωγή, πιθανά την επόμενη χρονιά σαν μοντέλο 2020.