«Τα τελευταία 50 χρόνια έχουμε πάνω από 140.000 θανάτους από ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους, πάνω από 250.000 παραπληγικούς και πάνω από 400.000 τετραπληγικούς. Είναι άδικο να χάνουμε τόσες χιλιάδες συνανθρώπους μας άδικα στην άσφαλτο. Θα πρέπει επιτέλους να αποκτήσουμε παιδεία», δήλωσε στο Αθηναϊκό/ Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γνωστός οδηγός αγώνων, Τάσος Μαρκουΐζος ή αλλιώς «Ιαβέρης» με αφορμή το πρόσφατο τραγικό περιστατικό στο οποίο έχασαν τη ζωή τους τρεις ανήλικοι μετά από τροχαίο δυστύχημα στην Κυπαρισσία.

«Αν δεν υπάρχει παιδεία, τότε αυτά είναι τα αποτελέσματα. Οι έφηβοι θέλουν να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους στην οδήγηση. Αυτός είναι ο λόγος που πολλές φορές παίρνουν κρυφά τα αυτοκίνητα των γονέων τους. Ο γονέας όμως θα πρέπει και αυτός να μην αφήνει εκτεθειμένα τα κλειδιά του αυτοκινήτου του και να τα κρύβει στο μέτρο του δυνατού, ενώ θα πρέπει να λέει στον έφηβο τα άσχημα αποτελέσματα μιας παράνομης ενέργειας, όπως το να πάρουν κρυφά το αυτοκίνητο του πατέρα τους», λέει ο «Ιαβέρης».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο ίδιος με τον σκληρό λόγο που χρησιμοποιεί για να συνετίσει τους οδηγούς, επισήμανε επίσης: “Τα παιδιά αντιγράφουν αυτά που κάνουν οι γονείς. Τα αγόρια κάνουν ό,τι κάνει ο μπαμπάς και τα κορίτσια ό,τι κάνει η μαμά. Έτσι αν οι γονείς έχουν παιδεία και οδηγούν όπως πρέπει, στα ίδια όρια θα κινηθούν και τα παιδιά όταν θα μεγαλώσουν. Σε αυτό το σημείο σημαντικό ρόλο παίζουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που θα πρέπει να επισημάνουν το πρόβλημα και να δείχνουν με τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ τον σωστό δρόμο και τις σωστές προϋποθέσεις για σωστή οδήγηση.Ο «Ιαβέρης»

Από την άλλη και η Τροχαία θα πρέπει να κάνει σωστά την δουλειά της. Αν υπάρχουν σοβαρά παραπτώματα θα πρέπει να κριθούν ποινικά. Είναι κακούργημα να περνάει κάποιος οδηγός με κόκκινο ή να κυκλοφορεί στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ). Τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν στη ΛΕΑ στάθηκαν η βασική αιτία να αργήσουν τα πυροσβεστικά οχήματα και το ΕΚΑΒ στη μεγάλη φωτιά στο Μάτι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θα πρέπει να ισχύσει η νομοθεσία που ισχύει στην Ευρώπη. Εκεί τέτοιου είδους παραπτώματα είναι ισόβια, ενώ στην Ελλάδα μόλις περνάει το αυτόφωρο, ορίζεται απλά μια δικάσιμη».

Κάνοντας μια αυτοκριτική ο γνωστός οδηγός αγώνων τονίζει επίσης: «Ο Έλληνας δυστυχώς έχει χαμηλό επίπεδο αυτοεκτίμησης. Στην Ελλάδα ο νόμος αναλαμβάνει μετά το ατύχημα, ενώ θα πρέπει να υπάρξει πρόληψη πριν από το ατύχημα. Δεν αρκούν μόνο ελάχιστες ώρες μαθήματος ασφαλούς οδήγησης στα σχολεία, αλλά κανονικό μάθημα με 2 ώρες την εβδομάδα. Έτσι το παιδί θα αποκτήσει την ανάλογη παιδεία και θα μειωθούν σημαντικά τα ατυχήματα».

Από την πλευρά του ο Βορειοελλαδίτης οδηγός αγώνων, Δημήτρης Μανωλόπουλος συμφωνεί και αυτός ότι όλα είναι θέμα παιδείας. «Κάνουν μεγάλο λάθος οι γονείς που κρατούν τα παιδιά τους στην αγκαλιά τους όταν οδηγούν ή τους βάζουν μπροστά στο τιμόνι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά να θελήσουν να οδηγήσουν στα 15 χρόνια τους κάποιο αυτοκίνητο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτό το συναντάμε στα προάστια των πόλεων και στα χωριά και όχι τόσο στις μεγάλες πόλεις όπου τα παιδιά οδηγούν ακόμη και σε ηλικία κάτω των 17 ετών. Όταν ένα παιδί δεν γνωρίζει να οδηγάει και δεν έχει δίπλωμα, τότε δημιουργεί ατύχημα», τονίζει στο Αθηναϊκό/ Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Ο Δημήτρης Μανωλόπουλος αναφέρει επίσης: «Σήμερα οι οδηγοί δυστυχώς δεν γνωρίζουν το stop. Το πρόβλημα έχει ξεκινήσει από παλιά, καθώς ο Έλληνας δεν έμαθε να οδηγάει σωστά και δεν έχει την ανάλογη παιδεία. Οι γονείς πρέπει να κρύβουν τα κλειδιά και να μην προκαλούν τα παιδιά τους. Αυτό ως ένα σημείο αποτρέπει τους νεαρούς να πάρουν χωρίς την έγκριση του γονέα ένα αυτοκίνητο, δημιουργώντας ατύχημα. Σήμερα τα αυτοκίνητα είναι γρήγορα και έχουν πολλούς ίππους, σε σχέση με το παρελθόν. Τέλος, το κράτος θα πρέπει να ασχοληθεί με το θέμα και να βάλει την κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία. Δεν αρκούν μόνο ελάχιστες ώρες τον χρόνο, αλλά μάθημα κανονικό για να αποκτήσει το παιδί παιδεία».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης