του Νίκου Βιτσιλάκη
Εδώ και πάνω από δύο χρόνια ξέραμε ότι η φίρμα του Iwata ετοίμαζε το μικρό της μοντέλο περιπέτειας και η όλη εξέλιξή του είχε καταντήσει μια αληθινή περιπέτεια για τα… νεύρα των οπαδών του είδους.
Η πρώτη ένδειξη ότι η Yamaha ετοίμαζε ένα νέο Ténéré μας δόθηκε με την κυκλοφορία του πρωτότυπου T7 το 2016. Παρουσιάστηκε σε εκθέσεις μοτοσυκλετών σε ολόκληρο τον κόσμο και είναι αλήθεια πως προσέλκυσε μεγάλο ενδιαφέρον από πλευράς καταναλωτών. Το 2017 η Yamaha παρουσίασε το πρωτότυπο Ténéré 700 World Raid, που ήταν ένα βήμα πιο κοντά στις τελικές προδιαγραφές του μοντέλου παραγωγής. Από τότε -και μέχρι πριν από λίγες εβδομάδες- το εν λόγω πρωτότυπο υποβλήθηκε σε μια παγκόσμια περιοδεία σε διάφορες τοποθεσίες ανά τον πλανήτη, περνώντας από δοκιμές σε ακραίες και λίαν αντίξοες συνθήκες.
Με μια ομάδα επαγγελματιών αναβατών, συμπεριλαμβανομένου του πολυνίκη του Rally Dakar Stephane Peterhansel, το World Raid δοκίμασε τα όριά του από τις αχανείς αγροτικές εκτάσεις της Αυστραλίας μέχρι τις αφιλόξενες ερήμους της Νότιας Αμερικής. Με το πνεύμα της περιπέτειας ενσωματωμένο στο DNA του, στόχος του είναι να μπει στην κατηγορία των πραγματικών μοτοσυκλετών Adventure και να αναδειχθεί σε μία σκληροτράχηλη και αξιόπιστη κατασκευή. Και όπως διατυμπανίζει η ίδια η Yamaha «κάθε μοντέλο Ténéré στην κατηγορία των μοτοσυκλετών περιπέτειας προσφέρει δυνατότητες απεριόριστων διαδρομών και δίνει την ευκαιρία στους αναβάτες να ανακαλύψουν την αίσθηση της απόλυτης ελευθερίας και με μοναδικό όριο τη φαντασία»!
Και έγινε η αρχή
Το Ténéré 700 θέλει να επαναπροσδιορίσει τη θέση της Yamaha στην κατηγορία Adventure, όντας το πρώτο μιας νέας σειράς μοντέλων ίδιου χαρακτήρα που θα ακολουθήσουν μέσα στα επόμενα χρόνια (και όχι μόνο από την εν λόγω φίρμα). Εξοπλισμένο με τον ήδη γνωστό μας (από τα MT-07 και Tracer 700) δικύλινδρο κινητήρα CP2 των 698cc και 73,5Hp, αλλά και με ένα ολοκαίνουργιο διπλό ατσάλινο πλαίσιο, σχεδιάστηκε για να προσφέρει ευκολία χειρισμού και ευελιξία τόσο στις χωμάτινες διαδρομές όσο και στις ασφάλτινες μακρινές αναζητήσεις. Η Yamaha δηλώνει αυτονομία 350 χλμ. από τον συνδυασμό της οικονομικής λειτουργίας του δικύλινδρου «crossplane» και του 16λιτρου ρεζερβουάρ, κάτι που σίγουρα θα ληφθεί σοβαρά υπ’ όψιν από τους υποψήφιους αγοραστές.
Με πραγματικά τεράστιο ανεμοθώρακα και μελετημένη αεροδυναμική προστασία θα μπορεί να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει τον αναβάτη, ο οποίος θα εκτιμήσει και τη δυνατότητα απενεργοποίησης του ABS στον πίσω τροχό όταν αποφασίσει να κινηθεί γρήγορα στο χώμα. Κατά τη διάρκεια της εξέλιξής του, ένας από τους βασικούς στόχους των μηχανικών ήταν η επίτευξη ενός λεπτού, ελαφριού και συνάμα στιβαρού πλαισίου, που θα ήταν εξίσου κατάλληλο τόσο στην οδήγηση εντός δρόμου όσο και εκτός. Μελέτησαν προσεκτικά την όλη εργονομία και δούλεψαν πολύ πάνω στον τομέα της ανάρτησης, προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα της πλήρους και εύκολης ρύθμισής της, ειδικά στο μονό αμορτισέρ με το μοχλικό σύστημα, ακόμα και εν κινήσει! Δούλεψαν όμως πολύ και όσον αφορά στο σύστημα των φρένων, επιλέγοντας την καταξιωμένη Brembo και δικάναλο ABS.
Αγωνιστική εμφάνιση
Η σχεδίαση του νέου Ténéré 700 αντλεί επιθετική φιλοσοφία αγωνιστικών καταβολών, μια ματιά στο χαρακτηριστικό «συγκρότημα» των… τεσσάρων προβολέων LED και στο α λα Rally πολυόργανο με τις πολλές πληροφορίες είναι αρκετή για να μας πείσει. Σε διάταξη 2+2 και με προστασία διάφανου κελύφους, καθώς και με δύο φώτα θέσης LED στη βάση, αυτή η δυναμική μπροστινή όψη χαρίζει εμφάνιση αντίστοιχη με αυτή μιας αληθινής Adventure μοτοσυκλέτας. Στο όλο περιπετειώδες πνεύμα συμβάλλουν φυσικά και οι ακτινωτοί τροχοί με τις χωμάτινες διαστάσεις (18Χ21), το ευμέγεθες αλουμινένιο ψαλίδι, οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων και, φυσικά, τα τρακτερωτά ελαστικά Scorpion Rally της Pirelli. Κάτι επίσης σημαντικό είναι πως ο πίνακας οργάνων έχει σχεδιαστεί για την τοποθέτηση aftermarket συσκευών πλοήγησης, ώστε να μπορείτε να προσθέσετε εξοπλισμό ανάλογα με τις απαιτήσεις σας, όπως GPS, συσκευές ανάγνωσης βιβλίων και συνδεσιμότητα με smartphone.
Πότε και πόσο;
Σε κανένα από αυτά τα καίρια ερωτήματα δεν μπορούμε να απαντήσουμε με σιγουριά, υποθέτουμε ότι θα δούμε το νέο Ténéré από κοντά τους πρώτους μήνες του 2019 και σε τιμή έκπληξη, που ίσως να είναι και κάτω από τα 10.000€! Αν συμβεί κάτι τέτοιο, τότε μάλλον θα τα βρουν δύσκολα ανταγωνιστές όπως τα νεοσύστατα BMW F 850 GS Adventure, KTM 790 Adventure, αλλά και τα καταξιωμένα Suzuki V-Strom 650 XT και Triumph Tiger 800. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα σταθεί απέναντί τους, αυτό είναι το μόνο σίγουρο…