Του Νίκου Τσαμάνδουρα
Παρουσιάστηκε πριν μερικές μέρες στο Μιλάνο και ήρθε για να στοιχειώσει την «αγωνιστική» φαντασία των απανταχού αναβατών. Ναι, είναι η νέα Panigale V4R.
Το νέο superbike μοντέλο των Ιταλών αποτελεί την αιχμή του αγωνιστικού δόρατος για το παγκόσμιο πρωτάθλημα SBK της επόμενης χρονιάς. Για αυτό το λόγο, παρά την οικεία εικόνα, πρώτα από όλα αλλάζει ο κινητήρας, ο οποίος πλέον βρίσκεται «περιορισμένος» στα 998 κυβικά εκατοστά, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει λιγότερη ιπποδύναμη, τουναντίον.
Μιλάμε για την πλέον ισχυρή μοτοσυκλέτα παραγωγής της Ducati, μιας και τα 172 (στεγνά) κιλά της V4R απογειώνονται από 221 ίππους! Και επειδή εκεί στο Borgo Panigale ξέρουν πως αν αξίζει να το κάνεις, αξίζει και να το παρακάνεις, δίνουν ακόμα μια επιλογή. Το αγωνιστικό κιτ που συμπεριλαμβανομένης της εξάτμισης ρίχνει τη μοτοσυκλέτα στα 165.5 κιλά ενώ παράλληλα ανεβάζει τον αριθμό των ίππων στους 234!
Φυσικά υπάρχει πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Cornering ABS EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO και riding modes. Ενδιαφέρον έχει η επιλογή μηχανικής αντί ημιενεργητικής ανάρτησης όπως στις προηγούμενες εκδοχές της V4. Δεν χρειάζεται να πούμε ότι όλα τα περιφερειακά της μοτοσυκλέτας είναι η αφρόκρεμα των Bosch, Ohlins, Brembo κτλ
Σχεδιαστικά, έρχεται πάλι η ομορφιά της υπερβολής. «Φτεράκια» από ανθρακόνημα απευθείας από την τεχνογνωσία στα MotoGP, μεγαλύτερο φέρινγκ και μεγαλύτεροι αεραγωγοί. Το θηρίο δεν πρέπει μόνο να είναι άγριο αλλά και να φαίνεται. Όμορφη επίσης πινελιά το «εκτεθειμένο» αλουμίνιο στο ρεζερβουάρ.
Μην πλανάστε πλάνην οικτράν όμως. Το ότι το ιταλικό υπερόπολο μπορεί να «φορέσει» πινακίδα δε σημαίνει πως είναι για τον καθένα, ειδικά όταν φορέσει την ανθρακονημάτινη περιβολή και την εξάτμιση της Akrapovic. Θεωρητικά είναι ένα χειρουργικό εργαλείο πίστας που μένει να βρει την επιβεβαίωση στα χρονόμετρα και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται.