ΙΚΕΑ, ένα όνομα-συνώνυμο στη συνείδησή μας του πιο πολύτιμου αγαθού:

Της κατοικίας και άρα της ποιότητας ζωής μας! Η ΙΚΕΑ, γιορτάζει φέτος τα 75 χρόνια «παρουσίας» στα σπίτια 1 δισεκατομμυρίου ανθρώπων και γιορτάζει μαζί σας την πρωτοκαθεδρία στην παγκόσμια αγορά!

Η παρουσία, σήμερα, των δεκάδων χιλιάδων ποιοτικών και οικονομικών επίπλων ΙΚΕΑ σε σπίτια πολιτών από 50 χώρες του πλανήτη οφείλεται στην πρωτοβουλία ενός ανθρώπου που ξεκίνησε… κάπως έτσι:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

O Ingvar Kamprad ίδρυσε την εταιρεία σε ένα προάστιο της μικρής σουηδικής πόλης Älmhult, στις 28 Ιουλίου 1943. Τα πρώτα προϊόντα του τα πωλούσε ο ίδιος, έφηβος ακόμα, παραδίδοντάς τα στο ταχυδρομείο με το ποδήλατό του!

Για να φτάσουμε στο σήμερα, που η ΙΚΕΑ αποτελεί τη μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικής πώλησης επίπλων και οικιακού εξοπλισμού στον κόσμο, απασχολώντας 200.000 εργαζόμενους σε 419 καταστήματα 50 χωρών, συνέβησαν τα γεγονότα που ακολουθούν.

Ημερομηνίες-ορόσημο για την ΙΚΕΑ:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
1943: Ο Ingvar Kamprad ιδρύει την ΙΚΕΑ. Τα αρχικά ΙΚΕΑ σημαίνουν Ingvar, Kamprad, Elmtaryd (ονομασία της οικογενειακής φάρμας) και Agunnaryd (ονομασία της περιοχής).

1948: Η ΙΚΕΑ παρουσιάζει μοντέρνα, κομψά έπιπλα.
1951: Ο πρώτος κατάλογος ΙΚΕΑ διανέμεται δωρεάν, όπως και σήμερα.
1956: Η συναρμολόγηση επίπλων από τους πελάτες αποτελεί πλέον μέρος της Φιλοσοφίας της ΙΚΕΑ. Οι επίπεδες συσκευασίες μειώνουν τα έξοδα μεταφοράς και ζημιών και κατά συνέπεια τις τιμές για τους πελάτες.
1958: Το πρώτο κατάστημα ΙΚΕΑ ανοίγει τις πόρτες του στο Älmhult, στη Σουηδία.
1960: Το κατάστημα IKEA στο Älmhult ανοίγει το πρώτο Εστιατόριο & Καφέ IKEA, με αποτέλεσμα οι πελάτες να παραμένουν για μεγαλύτερη διάρκεια στο κατάστημα. 
1963: Το πρώτο κατάστημα ΙΚΕΑ εκτός Σουηδίας ανοίγει τις πόρτες του στη Νορβηγία.
1973: Το πρώτο κατάστημα ΙΚΕΑ εκτός Σκανδιναβίας ανοίγει τις πόρτες του στο Spreitenbach, στην Ελβετία.
2018 (28/7): 419 καταστήματα ΙΚΕΑ σε 50 χώρες και 200.000 εργαζόμενοι.
Στην Ελλάδα, η ΙΚΕΑ του Ομίλου FOURLIS, έκανε την εμφάνισή της το 2001, με το κατάστημα στη Θεσσαλονίκη. Από τότε μετράει 17 χρόνια ηγετικής παρουσίας στην ελληνική αγορά και πλέον διαθέτει 5 καταστήματα και 5 Κέντρα Παραγγελιών και Παραλαβών ΙΚΕΑ ανά την Ελλάδα.

«Δημοκρατικός σχεδιασμός» των προϊόντων

Οι σχεδιαστές της ΙΚΕΑ αναζητούν πάντα την ισορροπία σε όλα τα στοιχεία που δημιουργούν ένα προϊόν. Και αυτά τα στοιχεία δεν είναι άλλα από:
– Την αειφορία, για έναν καλύτερο πλανήτη.
– Τις προσιτές τιμές, ώστε περισσότεροι άνθρωποι να μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα.
– Την ποιότητα, ώστε η αγορά να έχει διάρκεια και αξία.
– Το Design, για έναν πιο όμορφο κόσμο γύρω μας.
– Και τη λειτουργικότητα, για μια πιο εύκολη καθημερινότητα στο σπίτι, για όλους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλα τα παραπάνω συνθέτουν τη βασική φιλοσοφία της ΙΚΕΑ στον σχεδιασμό των προϊόντων της, τον «Δημοκρατικό Σχεδιασμό», που πολλές φορές οδηγεί την εταιρεία σε καινοτόμες δημιουργίες.

Το όραμα της ΙΚΕΑ για ένα ακόμα πιο «λαμπρό» μέλλον

Το όραμα της ΙΚΕΑ βασίζεται στις ίδιες αρχές και αξίες που την οδήγησαν όλα αυτά τα χρόνια στην κορυφή: Στη δημιουργία μιας καλύτερης καθημερινής ζωής στο σπίτι για τους «πολλούς του κόσμου»! Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην ποιότητα και τις προσιτές τιμές των προϊόντων που φέτος μάλιστα… χαμηλώνουν κι άλλο!

Στο νέο κατάλογο ΙΚΕΑ 2019 μπορεί κανείς να ανακαλύψει περισσότερα από 1.000 προϊόντα σε νέες χαμηλότερες τιμές, αλλά και να εμπνευστεί από άπειρες νέες ιδέες διακόσμησης αλλά και από την παρουσίαση «7 ολόκληρων σπιτιών».

Ψηφιακή εποχή ΙΚΕΑ

Η ΙΚΕΑ προσαρμόζεται αλλά και καθοδηγεί τις εξελίξεις στη νέα εποχή, αξιοποιώντας τις πιο σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών, λειτουργώντας παράλληλα, με προηγμένες μεθόδους το ηλεκτρονικό της κατάστημα που έχει δεχτεί 2,5 δισεκατομμύρια ηλεκτρονικές επισκέψεις!

Παράλληλα και η εφαρμογή ΙΚΕΑ Greece, που αποτελεί έναν χρήσιμο οδηγό αγορών για τους πελάτες, είναι άλλη μία σημαντική κίνηση της εταιρείας, με στόχο τη δημιουργία θετικής εμπειρίας των καταναλωτών.
Η ΙΚΕΑ εμπνέεται με τη σειρά της από τις ανάγκες και τις προτιμήσεις της αγοράς και των καταναλωτών, αφού αφουγκράζεται τα «θέλω» τους, μέσα από ενημερώσεις και έρευνες – όπως η ετήσια έρευνα “Life at Home” που υλοποιεί η εταιρεία με κατ’οίκον επισκέψεις – εξελίσσοντας τα προϊόντα με ακόμη πιο δημιουργικό τρόπο!
Σε αυτό το πλαίσιο, η εξυπηρέτηση και η βελτιστοποίηση της εμπειρίας των πελατών είναι πάντα το ζητούμενο, προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες και στα φυσικά καταστήματά της.

Ο Πειραιάς φιλοξενεί το ΙΚΕΑ POP-UP STORE στην Ελλάδα

Η ΙΚΕΑ, ακολουθεί και την τάση των pop-up stores, καταστημάτων δηλαδή που λειτουργούν για συγκεκριμένη χρονική περίοδο, και ήδη από τον Απρίλιο μέχρι και τις 30 Νοεμβρίου 2018, οι καταναλωτές μπορούν να πάρουν μία μικρή γεύση από την εμπειρία ΙΚΕΑ στο ΙΚΕΑ POP-UP STORE στον Πειραιά.

Το κατάστημα διαθέτει 500 είδη οικιακού εξοπλισμού, που συνεχώς ανανεώνονται, ενώ οι καταναλωτές μπορούν, επίσης, να παραγγείλουν όποιο από τα 7.500 διαθέσιμα προϊόντα των καταστημάτων επιθυμούν και να το παραλάβουν στο σπίτι τους.

Επίσης, το IKEA POP-UP STORE διαθέτει και έτοιμες συνθέσεις από τις βασικές κατηγορίες του σπιτιού, προσφέροντας έμπνευση αλλά και πολλές λειτουργικές λύσεις για το σπίτι, σε προσιτές τιμές.

Υγιές επιχειρείν για έναν καλύτερο κόσμο

Η ΙΚΕΑ όμως δεν ενδιαφέρεται μόνο για τα «στενά» όρια της κατοικίας μας, αλλά η φιλοσοφία της επεκτείνεται στην προστασία του μεγάλου σπιτιού μας, τη Γη! Για αυτόν τον λόγο, το επιχειρηματικό της μοντέλο είναι βασισμένο στην κυκλική οικονομία, με την περιβαλλοντική προστασία στο επίκεντρο.

Βασικοί στόχοι, άλλωστε, της εταιρείας είναι η ανάπτυξη νέων προϊόντων, που θα εξασφαλίσουν μια πιο βιώσιμη καθημερινότητα, αλλά και η σταδιακή κατάργηση πλαστικών μιας χρήσης. Σημαντικές, επίσης, προτεραιότητες για την ΙΚΕΑ είναι η αποκλειστική χρήση ανανεώσιμων και ανακυκλώσιμων υλικών στα προϊόντα της, αλλά και η δημιουργία πλάνου για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.

Οι δραστηριότητες της εταιρείας δεν σταματούν εδώ.

Ως ενεργό μέλος της κοινωνίας, η ΙΚΕΑ υλοποιεί το πρόγραμμα «Σταθμοί Χαράς», που εντάσσεται στο συνολικό Πρόγραμμα Κοινωνικής Υπευθυνότητας του Ομίλου FOURLIS, έχοντας εξοπλίσει από το 2013 έως και σήμερα πάνω από 60 δημοτικούς βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς.
Η καλύτερη επένδυση στο μέλλον μας, άλλωστε, είναι… τα παιδιά!

Όπως άρεσε στον ιδρυτή της ΙΚΕΑ να λέει, άλλωστε… «Τα περισσότερα πράγματα είναι αυτά που δεν έχουν γίνει ακόμα»!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης