Στη διατήρηση της δυναμικής του ελληνικού τουρισμού και στην ενίσχυσή του με αναπτυξιακά προϊόντα, που έχουν σχέση με την εκπαίδευση, την ψηφιακή τεχνολογία – καινοτομία, καθώς και με νέα πακέτα στην αγορά που θα δημιουργούν το κατάλληλο πλαίσιο για νέες ιδιωτικές επενδύσεις, στοχεύει το υπουργείο Τουρισμού για την επόμενη χρονιά, όπως δήλωσε από το Λονδίνο η υπουργός, Έλενα Κουντουρά.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο πλαίσιο της συμμετοχής της Ελλάδας στην 39η έκθεση World Travel Market (WTM) 2018 Tourism Expo, η κα Κουντουρά υποστήριξε ότι το 2019 αναμένεται να είναι μία ακόμη θετική χρονιά για την ελληνικό τουρισμό.
«Πετύχαμε τεράστια αύξηση στον τουρισμό, θα κλείσουμε με μια θεαματική αύξηση σε αφίξεις και σε έσοδα το 2018. Θέλουμε να κρατήσουμε τη δυναμική αυτή και να ενισχύσουμε με αναπτυξιακά προϊόντα τον τουρισμό μας. Αυτό έχει να κάνει με την ενίσχυση της εκπαίδευσης, την ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας και καινοτομίας. Θέλουμε να δημιουργήσουμε νέες προϋποθέσεις και δυναμικά πακέτα που θα προωθήσουμε στην αγορά ως συνέχεια αυτής της δυναμικής μας ανάπτυξης, θα κάνουμε καλύτερες κεντρικές και πιο δυναμικές συμφωνίες με Tour Operators και αεροπορικές εταιρίες για να ενισχύσουμε αυτή τη δυναμική. Γιατί δημιουργούμε το πλαίσιο ώστε μετά να έρθει ο ιδιωτικός τομέας και να κάνει τις εμπορικές του συμφωνίες. Αυτή είναι η μεγάλη καινοτομία που φέραμε στην Ελλάδα», δήλωσε η υπουργός Τουρισμού.
Ανέφερε, επίσης, ότι η στρατηγική και τα αποτελέσματα του υπουργείου έχουν αναγνωριστεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Ταξιδιών και Τουρισμού και τον ΟΟΣΑ, στα φόρα των οποίων παρουσιάστηκαν οι καλές πρακτικές της χώρας, που στήριξαν την οικονομία στα δύσκολα χρόνια της κρίσης.
«Το 2018 υπολογίζαμε 32 εκατομμύρια (αφίξεις), θα φτάσουμε τα 33, για μας δεν είναι μόνο τα νούμερα, είναι και η ποιότητα και τα έσοδα. Θα κρατήσουμε ισορροπίες, η δυναμική υπάρχει, αυτή η επιτυχία μπορεί να συνεχιστεί», τόνισε η κα Κουντουρά.
Αναφερόμενη στην παρουσία του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού στην «WTM London», η οποία ξεκίνησε στις 5 Νοεμβρίου και θα διαρκέσει έως αύριο, είπε ότι είναι από τις μεγαλύτερες συμμετοχές που είχε ποτέ, με περισσότερους εκθέτες και b2b συναντήσεις. Απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ – ΜΠΕ για τις κεντρικές συμφωνίες που αναμένονται στη διάρκεια του τριημέρου, ανέφερε ότι σε αυτές περιλαμβάνονται οι μεγάλοι βρετανικοί όμιλοι Tui, Tomas Cook, Jet2, ΑΒΤΑ και ότι ήδη υπάρχει μία πολύ θετική ανταπόκριση από το κοινό στο οποίο απευθύνονται. «Δεν ξέρουμε ακριβώς τα νούμερα, αλλά υπάρχει μεγάλη αύξηση σε σχέση με το 2018 στη ζήτηση για την Ελλάδα. Στη συνέχεια θα έχουμε πολύ καλύτερη εικόνα για τις προκρατήσεις», είπε χαρακτηριστικά η κα Κουντουρά.
«Οι προβλέψεις για την επόμενη χρόνια είναι πολύ θετικές, οι προκρατήσεις είναι ήδη αυξημένες, μέχρι στιγμής γύρω στο 9%. Είναι ένα σημαντικό ποσοστό δεδομένης και της αμφιβολίας και ασάφειας για το τι θα γίνει μετά το Βrexit. Η Ελλάδα δημιουργεί νέα θεματικά προϊόντα για όλη τη διάρκεια του έτους, λειτουργεί και αποτελεί έναν ελκυστικό προορισμό», δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ η υπεύθυνη του γραφείου του ΕΟΤ στο Λονδίνο, Έμυ Αναγνωστοπούλου.
Είναι η πέμπτη συνεχή χρονιά, όπως ανέφερε, που σημειώνεται σημαντική άνοδος από τη Βρετανία. «Τα αεροπορικά στοιχεία μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου μας είχαν στο + 8,7 χωρίς σε αυτά να υπολογίζεται η κρουαζιέρα, συνεπώς, θεωρούμε ότι θα είναι αρκετά μεγαλύτερο το νούμερο μέχρι το τέλος του έτους», πρόσθεσε, εκτιμώντας ότι ο αριθμός αφίξεων μέχρι το τέλος του χρόνου υπολογίζεται στα 3,2 εκατομμύρια.
Η υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, αναφέρθηκε και στην τουριστική αγορά πολυτελείας, λέγοντας ότι 6 στους 10 τουρίστες είναι και υψηλού μορφωτικού επιπέδου και υψηλού προϋπολογισμού, κάτι που διαπιστώνεται στα έσοδα. «Είναι ο στόχος μας να μην έχουμε μόνο νούμερα και αφίξεις αλλά και τουρίστες με καλό προϋπολογισμό. Αυτό έχει συμβεί στην πράξη στην Ελλάδα, στις εκτός Σέγκεν χώρες, όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και το Ισραήλ». Όπως ανέφερε, το 2018 παρατηρήθηκε αύξηση των εσόδων κατά 18% σε σχέση με το 2017, ενώ σημειώθηκαν πάνω από 350 επενδύσεις σε τετράστερα, πεντάστερα και ρεσόρτ, εκ των οποίων περίπου 30.000 κλίνες ήταν λειτουργικές το 2018, ενώ το 2019 θα ανέλθουν στις 40.000.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στις υποδομές που θα ενισχύσουν τον τουρισμό, όπως η ανάπτυξη λιμανιών και μαρίνων, αλλά και η ψηφιακή τεχνολογία και καινοτομία και η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης με νέα προγράμματα για εξειδικευμένους επαγγελματίες.
Ο πρόεδρος του ΕΟΤ, Χαράλαμπος Καρίμαλης, μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, αναφέρθηκε στην ψηφιακή αναβάθμιση της ιστοσελίδας του ΕΟΤ (visitgreece.gr), ώστε να δίνει τη δυνατότητα ενημέρωσης τουριστών και ταξιδιωτών για νέες εμπειρίες στην Ελλάδα. «Θα είναι δυναμικό και θα μπορούν σε αυτό να βρίσκουν όλες τις πληροφορίες που θα τους οδηγούν σε όλα τα μέρη της Ελλάδας, ακόμη και σε «άγνωστους» μέχρι σήμερα προορισμούς, κυρίως στην ηπειρωτική Ελλάδα».
Μίλησε, επίσης, για την οργάνωση και ανάδειξη του θεματικού τουρισμού ως στοιχείο αειφορίας, όπως για παράδειγμα τον περιπατητικό, ποδηλατικό, καταδυτικό, ιστιοπλοϊκό τουρισμό, κάτι που στοχεύει να προβάλλει ο ΕΟΤ και το υπουργείο και δήλωσε ότι «στο νομοσχέδιο του θεματικού τουρισμού που κατατίθεται περιλαμβάνονται περίπου 17 είδη θεματικού τουρισμού για τα οποία οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να ενημερώνονται αναλυτικά στην αναβαθμισμένη ιστοσελίδα», με τη συνεργασία των κατά τόπους περιφερειών.
Σχετικά με τη διαφήμιση της χώρας στο εξωτερικό, σχολίασε ότι μία από τις αποτελεσματικότερες και πολύ δυναμικές μεθόδους προβολής είναι τα λεγόμενα «ταξίδια εξοικείωσης» των opinion makers, δηλαδή, των ανθρώπων που ασχολούνται με τον τουρισμό και δημιουργούν τις τάσεις στις χώρες τους (δημοσιογράφοι, bloggers, tour operators κ.ά.). «Αυτή η δημοσιότητα από το μάτι κάποιου τρίτου φέρνει μεγάλα αποτελέσματα. Παλαιότερα οργανώνονταν 40 τέτοια ταξίδια στην Ελλάδα, σήμερα γίνονται 200 ετησίως. Έχουμε κάνει μία πολύ στοχευμένη δουλειά για την προβολή και τα αποτελέσματα είναι εμφανή», είπε.
Προσκεκλημένη στη συνέντευξη Τύπου, που οργάνωσε η Ελλάδα στο WTM London, ήταν η δημοφιλής συγγραφέας, Βικτόρια Χίσλοπ, η οποία μίλησε για τις εμπειρίες από τα ταξίδια της στην Ελλάδα, τα οποία αποτελούν πηγή έμπνευσης για τα μυθιστορήματά της. «Η Ελλάδα δεν είναι ένας προορισμός, είναι πολλοί. Και μπορεί να είναι πολλά πράγματα για όλους τους τουρίστες κάθε ηλικίας», είπε χαρακτηριστικά.
Τα τελευταία 40 χρόνια επισκέπτεται ανελλιπώς την Ελλάδα και κάθε της ταξίδι είναι μία ευκαιρία για έρευνα. «Στην πραγματικότητα έχω επισκεφτεί περισσότερες πόλεις και χωριά στην Ελλάδα από το μέσο Έλληνα», είπε και πρόσθεσε ότι διατηρεί στη μνήμη της «παραδεισένιες» εικόνες όχι μόνο από τα νησιά, αλλά και από την ενδοχώρα. Είπε ότι η Ελλάδα δεν είναι συνώνυμη μόνο της Δημοκρατίας, αλλά και του «ηδονισμού» για όλα όσα προσφέρει μέσα από τη φύση της, τη θάλασσα, τον πολιτισμό και τις τέχνες, το φαγητό, τις γιορτές, την παράδοση, τη φιλοξενία.
Η ετήσια τουριστική έκθεση WTM του Λονδίνου φιλοξενεί 51.000 διεθνείς επαγγελματίες του τουρισμού σε 38 τομείς της τουριστικής βιομηχανίας, ενώ εκτιμάται ότι μόνο κατά την περσινή διοργάνωση πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις, που απέφεραν περίπου τρία δισεκατομμύρια λίρες σε συμβόλαια.
Στο ελληνικό stand συμμετέχουν περίπου 70 εκθέτες, όπως περιφέρειες της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, τουριστικές υπηρεσίες.
Η κ. Κουντουρά θα παρουσιάσει το νέο οικοσύστημα για την ψηφιακή μετάβαση του τουρισμού και τους στόχους της Ελλάδας σε συνάντηση υπουργών του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του WTM London, καθώς και για το νέο πλαίσιο που δημιουργείται για το θεματικό τουρισμό.
Επίσης, ξεχωριστή ομιλία για την ανθεκτικότητα της Ελλάδας ως προορισμό, θα πραγματοποιήσει στο Royal Institute του Λονδίνου. Στις συναντήσεις με τους κορυφαίους συνεργάτες της βρετανικής αγοράς θα επιδιωχθεί, μεταξύ άλλων, η αύξηση των αεροπορικών συνδέσεων από περισσότερα αεροδρόμια της Βρετανίας σε περισσότερα της Ελλάδας και για μεγαλύτερη χρονική περίοδο.