Το καλύτερο Ιστορικό Ξενοδοχείο της Ευρώπης βρίσκεται στα Χανιά και είναι το Domus Renier Boutique Hotel το οποίο βρίσκεται στο Ενετικό λιμάνι των Χανίων και βραβεύτηκε από τα Historic Hotels Wordwide για το 2018.

Για πρώτη φορά βραβεύεται στην Ελλάδα ένα ιστορικό ξενοδοχείο από τον συγκεκριμένο οργανισμό ενώ οι υποψηφιότητες ήταν πάνω από 200, και τελικά όπως ανακοινώθηκε σε τελετή στο Κολοράντο των Ηνωμένων Πολιτειών χθες 1η Νοεμβρίου, παρουσία εκπροσώπων του διεθνούς τουρισμού, διεθνών Μέσων Ενημέρωσης και ιδιοκτήτων ιστορικών ξενοδοχείων από όλον τον κόσμο, το Domus Renier Boutique Hotel είναι το καλύτερο των ιστορικών ξενοδοχείων της ευρωπαϊκής Ηπείρου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα «Historic Hotels Worldwide» είναι μία παγκόσμια κοινότητα που εκπροσωπεί πάνω από 300 ιστορικά ξενοδοχεία σε περισσότερες από 43 χώρες και παράλληλα προωθεί τα πολιτιστικά ταξίδια σε ιστορικούς προορισμούς.

Τα κριτήρια αποδοχής ενός ξενοδοχείου στην κοινότητα είναι η ηλικία του κτιρίου όπου στεγάζεται, η ιστορική σημασία της τοποθεσίας και η εγγύτητά της στο ιστορικό κέντρο της πόλης. Τα κριτήρια του διαγωνισμού είναι η ποιότητα και η αισθητική της αναπαλαίωσης του κτιρίου, η απεικόνιση της ιστορικής διαδοχής στην σύγχρονη αρχιτεκτονική του, η συμμετοχή της ιστορίας στο “story telling”, η παρουσίαση της ζωής των ανθρώπων που το κατοίκησαν στο παρελθόν, τα αναμνηστικά, τα κειμήλια και τα έργα τέχνης που το διακοσμούν.

Η κριτική επιτροπή αποτελείται από αρχιτέκτονες, ιστορικούς, συντηρητές έργων τέχνης, διευθυντές και ιδιοκτήτες ιστορικών ξενοδοχείων οι οποίοι έχουν βραβευτεί στο παρελθόν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Domus Renier Boutique Hotel λειτούργησε, για πρώτη φορά ως ξενοδοχείο, τον Ιούνιο του 2016 και θεωτρείται ως ένα κόσμημα της ιστορίας της ενετικής περιόδου των Χανίων, στενά δεμένο με κάποιους από τους πρωταγωνιστές της, τους Ρενιέ, έναν από τους μεγαλύτερους οίκους ευγενών της Βενετίας που έζησαν σε αυτό. Το κεντρικό τμήμα του Μεγάρου Ρενιέ αποτελεί σήμερα το Domus Renier Boutique Hotel, και ως μέγαρο θεμελιώθηκε το 1608, όπως μαρτυρά η επιγραφή στην αψίδα της εισόδου.

Η κυριαρχία των Ενετών στην Κρήτη έληξε το 1669 με την οριστική επικράτηση των Οθωμανών, κατά την οποία το κτίριο υπέστη σημαντικές αλλαγές με κυριότερη την προσθήκη κλειστού εξώστη στον τρίτο όροφο. Στο Domus Renier Boutique Hotel οι αρχιτέκτονες ανέδειξαν και τις δύο περιόδους του κτιρίου, την ενετική και την οθωμανική, μέσα από μία σύγχρονη αρχιτεκτονική προσέγγιση.

Οι εργασίες αναπαλαίωσης, το συνολικό αποτέλεσμα των οποίων συνυπογράφουν οι αρχιτέκτονες Αριστομένης και Γιώργος Βαρουδάκης και ο διακοσμητής Γιώργος Χρυσοχόου, ξεκίνησαν στο τέλος του 2013 και ολοκληρώθηκαν τον Ιούνιο του 2016.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Domus Renier Boutique Hotel διαθέτει 9 δωμάτια και σουίτες, με διαφορετική αισθητική προσέγγιση, τα οποία είναι διακοσμημένα με αντικείμενα μοναδικής αξίας.

Κάποια έχουν τοιχογραφίες στις οροφές τους που δημιουργήθηκαν κατά την κρητική αναγεννησιακή περίοδο του κτιρίου. Όλα είναι εξοπλισμένα με γνώμονα την άνεση, την πολυτέλεια και τη σύγχρονη τεχνολογία. Τα περισσότερα από αυτά έχουν θέα το ενετικό λιμάνι, τον αιγυπτιακό φάρο και το Γυαλί Τζαμισί.

Μιλώντας στο ΑΠΕ ΜΠΕ η ‘Αρια Παρασκευάκη ιδιοκτήτρια του βραβευμένου ξενοδοχείου κάνει λόγο για το πόσο σημαντικό είναι οι νέοι άνθρωποι να ασχοληθούν με τον ποιοτικό τουρισμό σε μία περίοδο μάλιστα που «εδώ και πολλά χρόνια μας διακατέχει ο φόβος να μην γίνουμε οι σερβιτόροι της Ευρώπης», όπως αναφέρει.

Τα προβλήματα σύμφωνα με την κα Παρασκευάκη, έχουν αποτρέψει πολλούς νέους ανθρώπους από το να εκπαιδευτούν, να εξειδικευτούν και να ασχοληθούν με σοβαρότητα με την τουριστική βιομηχανία. «Η αγορά του τουρισμού προσφέρει στους ικανούς επαγγελματίες άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, εξαιρετικές ευκαιρίες καριέρας και καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας.

Αυτός είναι και ο λόγος που δεν είναι απλώς σημαντικό, αλλά απαραίτητο να μπουν στο χώρο καταρτισμένοι επαγγελματίες. Για μας ο τουρισμός δεν διαχωρίζεται σε ποιοτικό ή μη. Εμείς οι ίδιοι ως επαγγελματίες του τουρισμού καλούμαστε να αναζητάμε την ποιότητα στις πρώτες ύλες, στην αισθητική του προϊόντος μας και στην επιμόρφωσή τη δική μας και των συνεργατών μας».

Σχετικά με το εάν υπάρχει ελπίδα στον τομέα του τουρισμού μετά την κρίση η ‘Αρια Παρασκευάκη τονίζει πως οι επιχειρήσεις δεν επιβιώνουν με την ελπίδα αλλά με τους αριθμούς και προσθέτει: «Δεν μπορώ λοιπόν να μην επισημάνω τα γνωστά προβλήματα στα οποία έχουν κατά καιρούς αναφερθεί αρκετοί συνάδελφοι καθώς και οι επίσημοι εκπρόσωποί μας, όπως για παράδειγμα το ΦΠΑ, η υπερφορολόγηση, η συνεχής αύξηση των εργοδοτικών εισφορών και οι ξαφνικοί φόροι (φόρος διαμονής), που μας κάνουν μη ανταγωνιστικούς.

Δεν επιτρέπουν δηλαδή στον επιχειρηματία να κάνει σωστό βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο προγραμματισμό. Απεναντίας τον κάνουν να διστάζει να πάρει το ρίσκο νέων επενδύσεων. Το τόσο ασταθές περιβάλλον αφαιρεί τη χαρά του επιχειρείν και ανεβάζει κατακόρυφα το επιχειρηματικό ρίσκο».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης