Άνεση-ευκολία αγορών και ποιοτικά προϊόντα είναι οι προτεραιότητες των επιχειρήσεις του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων για τα επόμενα χρόνια, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στην ανάλυση και την κατανόηση αγοραστικών δεδομένων για προσωποποιημένη πληροφόρηση και εξυπηρέτηση.

Αυτό το συμπέρασμα προέκυψε στο περιθώριο του 8ου συνεδρίου του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) «Shopper Anatomy», κατά τη διάρκεια του οποίου πραγματοποιήθηκε “ζωντανή” έρευνα μεταξύ των 130 στελεχών του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων, που συμμετείχαν στο συνέδριο, σε σχέση με τα προβλήματα, τις προτεραιότητες και τις προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζουν οι εταιρείες όσον αφορά τους καταναλωτές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, το συγκεκριμένο θέμα ενδιαφέρει τις επιχειρήσεις, καθώς πρόκειται για μία πολύ σημαντική προτεραιότητα για τη συντριπτική πλειονότητα των ερωτηθέντων σε ποσοστό 98%.

Τονίζει δε ότι, πέραν από τις αλλαγές που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια στην ελληνική κοινωνία, λόγω της οικονομικής κρίσης, η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο που σχετίζεται τόσο με την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, όσο και της παγκοσμιοποίησης.

Συγκεκριμένα, μέσα σε αυτό το πλαίσιο υψηλής προτεραιότητας, ως σημαντικότερες προκλήσεις που καλούνται να διαχειριστούν οι επιχειρήσεις σε σχέση με τον καταναλωτή αφορούν επιδράσεις που σχετίζονται με τη μακροχρόνια οικονομική κρίση και τις αλλαγές συμπεριφοράς-διατροφής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ειδικότερα, καταγράφονται το μειωμένο εισόδημα σε ποσοστό 59%, η αυξανόμενη ζήτηση προσφορών και εκπτώσεων σε ποσοστό 51% και οι αλλαγές αγοραστικές συνήθειες σε ποσοστό 45%. Η βιασύνη και οι αλλαγές στους ρυθμούς ζωής κρίνονται ως σημαντική προτεραιότητα από το 35% και οι αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες από το 30%.

Αντίθετα, άλλες τάσεις, όπως οι δημογραφικές αλλαγές, οι αλλαγές σε μάρκες και καταστήματα και οι αλλαγές στα κανάλια επικοινωνίας, δεν αξιολογούνται ως σημαντικές.

Όμως, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ήταν και οι απόψεις που καταγράφηκαν σε σχέση με το ποιες θεωρούν ότι είναι σήμερα οι προτεραιότητες από την πλευρά του καταναλωτή. Παρότι το μειωμένο εισόδημα των πολιτών καταγράφεται ως η σημαντικότερη πρόκληση, οι χαμηλές τιμές δεν θεωρούνται πλέον το σημαντικότερο πρόβλημα και καταλαμβάνουν την 3η θέση πίσω με ποσοστό 44% από την άνεση, ευκολία και ταχύτητα αγορών (convenience) με 50% και τα ποιοτικά προϊόντα με 48%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υψηλή θέση καταλαμβάνουν τα φρέσκα προϊόντα (30%)και η προσωποποιημένη πληροφόρηση-εξυπηρέτηση (30%) που είναι πλέον εφικτή με τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΙΕΛΚΑ, το ζητούμενο είναι όλο και περισσότερο μία καλύτερη και ποιοτική αγοραστική εμπειρία τόσο κατά τη διάρκεια της αγοράς, όσο και κατά τη χρήση των προϊόντων, ενώ τονίζεται ότι οι προσφορές και εκπτώσεις καταλαμβάνουν μόλις την 9η θέση, δίνοντας μία ακόμα ένδειξη σταδιακού κορεσμού του συγκεκριμένου φαινομένου.

Από την πλευρά των εσωτερικών διαδικασιών των επιχειρήσεων, ως σημαντικότερες προκλήσεις αναδείχθηκαν η μη επαρκής ανάλυση και κατανόηση των δεδομένων (43%), καθώς και η ελλιπής υποστήριξη της ανώτερης διοίκησης σε έργα business analytics (50%).

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης