Αν ακούγαμε πριν από λίγα χρόνια ότι το οικογενειακό μας αυτοκίνητο θα μπορούσε να είναι κάποιο που θα «φοράει» κινητήρα 1.200 κ.εκ. σίγουρα θα γελάγαμε και θα αναρωτιόμασταν αν θα άντεχε σε μεγάλα ταξίδια. Την άποψη αυτή συμμερίζονται ορισμένοι ακόμα και σήμερα, αλλά γι’ αυτούς που γνωρίζουν τα πράγματα, η απάντηση είναι πως δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα.

Στα χέρια μας είχαμε το Skoda Yeti, ένα αυτοκίνητο που χωρίς να υπερβάλλουμε πιστεύουμε ότι ταιριάζει στο DNA του Έλληνα. Είναι υπερυψωμένο, βγάζει μία αγριάδα, έχει χώρους, διαθέτει ποιότητα κατασκευής και έχει ένα πολύ σημαντικό προσόν που ακούει στο όνομα «κινητήρας». Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά είναι με δύο βενζινοκινητήρες 1.2 και 1.8 λίτρων και ένα δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα. Στα χέρια μας είχαμε τη «μικρή» έκδοση που μόνο μικρή δεν μπορούμε να τη χαρακτηρίσουμε -αυτός είναι ο λόγος που βάζουμε εισαγωγικά. Είναι εύκολο κάποιος να γράψει την άποψή του, όμως είναι ακόμα πιο σημαντικό αυτή να συμβαδίζει με την αλήθεια. Χωρίς, λοιπόν, να υπερβάλλουμε, ο κινητήρας των 1.2 λίτρων είναι εκπληκτικός και μόνο μία δοκιμή μπορεί να πείσει και τον πλέον δύσπιστο. Με 105 ίππους και τη βοήθεια turbo, η εν λόγω έκδοση προσφέρει επιδόσεις που θα ζήλευαν πολλά μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Πατώντας το γκάζι από στάση, αναρωτιέσαι αν όντως οδηγείς ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 1.200 κ.εκ. ενώ σημαντικό στοιχείο είναι και οι ρεπρίζ, που σου δίνουν την αίσθηση ότι ο κυβισμός είναι πολύ μεγαλύτερος. Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να τον συγκρίνεις με κινητήρες 1.6 λίτρων. Εκεί που καταλαβαίνεις ότι ο κινητήρας αρχίζει να «κρεμάει», είναι όταν κινείσαι πάνω από τα 140 χλμ./ώρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δικίνητο και όχι 4×4

Επειδή το Yeti είναι ένα όχημα ελευθέρου χρόνου, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η έκδοση 1.2 δεν είναι διαθέσιμη με ηλεκτρονική τετρακίνηση, όπως συμβαίνει με τις εκδόσεις 1.8 και 2.0 λίτρων, με τη μετάδοση να γίνεται αποκλειστικά και μόνο στους εμπρός τροχούς. Παρόλα αυτά, και λόγω του ύψους, δεν έχει πρόβλημα να κινηθεί και εκτός δρόμου όπως σε χώμα, χιόνι κ.ο.κ. Αυτό που συναρπάζει, είναι η ποιότητα κύλισης, αλλά και η ηχομόνωση της καμπίνας των επιβατών. Σε αυτήν υπάρχουν χώροι για μικροαντικείμενα και άνετα καθίσματα. Στην ποιότητα κατασκευής έχει συμβάλλει τα τελευταία χρόνια η «ομπρέλα» του VW Group, κάτω από την οποία βρίσκεται και η Skoda.

Χώρος αποσκευών

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Yeti απευθύνεται σε ανήσυχους νέους με έντονες δραστηριότητες, αλλά και σε οικογενειάρχες που δίνουν μεγάλη έμφαση τόσο στη χρηστικότητα της καμπίνας όσο και στο χώρο αποσκευών, που φτάνει σε χωρητικότητα τα 405 λίτρα. Ωστόσο, μπορεί να αυξηθεί εύκολα κατά 100 λίτρα, αν μετακινηθεί η πίσω σειρά καθισμάτων, ενώ στην περίπτωση που τα καθίσματα «πέσουν», ο χώρος φτάνει τα 1.760 λίτρα!

Σε γενικές γραμμές, το τσέχικο μοντέλο αποτελεί μία από τις καλύτερες λύσεις αυτή την εποχή, δεδομένης της οικονομικής κρίσης που διανύουμε, αλλά και των φορολογικών μέτρων που ισχύουν για τα αυτοκίνητα. Αν δεν σας είναι απαραίτητη η τετρακίνηση και δεν έχετε σκοπό να… βγάζεται τα μάτια σας στο δρόμο, τότε η έκδοση 1.2 είναι μία από τις πιο ιδανικές προτάσεις.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κυβισμός (κ.εκ.): 1.197

Ιπποδύναμη: 105/5.000

Ροπή (Nm): 170/

0-100 (χλμ/ώρα): 11,8

Τελική (χλμ/ώρα): 175

Κατανάλωση (λτ./100χλμ.): 6,8

Βάρος (κιλά): 1.360

Μήκος (μέτρα): 4,233

Πλάτος (μέτρα): 1,793

Ύψος (μέτρα): 1,691

Χώρος αποσκευών (λίτρα): 405

Εκπομπές CO2: 159

Τιμή (ευρώ): 17.920

Δείτε φωτογραφίες από το τσέχικο μοντέλο

 

Δείτε το video από το Skoda Yeti

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης