Τα παιδιά που μεγαλώνουν μέσα στη φτώχεια και γενικά ζουν σε μειονεκτικές κοινωνικοοικονομικές συνθήκες είναι πιθανότερο να έχουν χειρότερες γνωστικές-νοητικές δεξιότητες μετά την ενηλικίωσή τους και έως προχωρημένη ηλικία, σύμφωνα με μια νέα ευρωπαϊκή επιστημονική έρευνα.

Οι γνωστικές δεξιότητες, οι οποίες περιλαμβάνουν την ικανότητα σκέψης, μάθησης, συλλογισμού, μνήμης και επίλυσης προβλημάτων, αξιολογήθηκαν με βάση σχετικά τεστ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Πάβλα Τσερμάκοβα του Τσεχικού Εθνικού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Neurology» της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας, ανέλυσαν σε βάθος τουλάχιστον πενταετίας στοιχεία για 20.244 ανθρώπους από 16 ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίοι είχαν μέση ηλικία 71 ετών κατά την έναρξη της μελέτης.

Το 4% αυτών των ατόμων είχε μεγαλώσει μέσα σε πολύ δύσκολες οικονομικές συνθήκες. Διαπιστώθηκε ότι αυτοί οι άνθρωποι ως ομάδα εμφάνισαν χαμηλότερη βαθμολογία στα γνωσιακά-νοητικά τεστ. Είχαν, επίσης, χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο, μικρότερο ποσοστό απασχόλησης στο παρελθόν, υψηλότερο ποσοστό διαζυγίων, περισσότερα συμπτώματα κατάθλιψης, ασκούνταν λιγότερο και γενικότερα είχαν χειρότερη υγεία.

«Όπως το σώμα, ο εγκέφαλος γερνάει, αλλά για μερικούς μπορεί να γερνάει πιο γρήγορα από ό,τι για άλλους. Η μελέτη μας δείχνει ότι το περιβάλλον όπου μεγαλώνουμε αντανακλάται στο επίπεδο των γνωστικών δεξιοτήτων μας, όταν έχουμε πια μεγαλώσει» δήλωσε η Τσερμάκοβα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης