Τα στοιχεία για την τουριστική κίνηση στην πρωτεύουσα δεν δικαιολογούν πανηγυρισμούς, όπως αναφέρει η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού. Παρά την αύξηση της τουριστικής κίνησης, οι τιμές παραμένουν χαμηλές, ενώ και η ικανοποίηση των επισκεπτών μειώνεται.

Σύμφωνα με τα μηνιαία δελτία ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting και τα στοιχεία τουριστικής κίνησης και απόδοσης ξενοδοχείων, στο 4μηνο Ιανουαρίου-Απριλίου 2018 παρατηρείται αύξηση κατά 5,3% της μέσης πληρότητας των ξενοδοχείων και κατά 7,8% της μέσης τιμής δωματίου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, όπως αναφέρει η Ένωση, παρά την αύξηση η μέση τιμή δωματίου της Αθήνας (88,11 ευρώ) εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα χαμηλή σε αντιστοιχία με αυτή των βασικών πόλεων-ανταγωνιστών της. Πιο συγκεκριμένα, η Αθήνα παραμένει η 10η φθηνότερη πόλη σε σύνολο 11 πόλεων, ξεπερνώντας μόνο την Κωνσταντινούπολη.

Το γεγονός αυτό σύμφωνα με την Ένωση αποδεικνύει για μια ακόμη φορά πως τα ξενοδοχεία της Αθήνας ακολουθούν μια εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική που συμβάλλει καθοριστικά στην άνοδο της τουριστικής κίνησης. Επίσης, αποδεικνύει ότι στην τουριστική Αθήνα δεν έχει ακόμη επανέρθει η απαραίτητη ισορροπία -ζήτησης και τιμών- τουλάχιστον σε ότι αφορά στην ξενοδοχειακή δραστηριότητα.

Παράλληλα, τα ξενοδοχεία της Αθήνας, εξακολουθούν να δέχονται ισχυρές πιέσεις από δύο μέτωπα: Αφενός από τον αθέμιτο ανταγωνισμό (λ.χ. καταλύματα που καθημερινά πολλαπλασιάζονται και εμφανίζονται στα διεθνή sites κρατήσεων ως “hotels” χωρίς να είναι ξενοδοχεία) και αφετέρου από την υπερφορολόγησή τους σε κάθε επίπεδο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Έχουμε κατ΄ επανάληψη επισημάνει πως τα έσοδα από τον Τουρισμό, δεν προκύπτουν μόνον από τις ξενοδοχειακές μονάδες. Αποτελεί πλέον πρόκληση να αντιμετωπίζονται με “δύο μέτρα και δύο σταθμά” από την πολιτεία και τους μηχανισμούς της, τα ξενοδοχεία και οι λοιπές, διαφορετικού τύπου “επιχειρήσεις διαμονής” τουριστών» αναφέρει η Ένωση.

Σημείωνει δε πως «σε ότι αφορά στην Αθήνα – Αττική, όλα τα παραπάνω σε συνάρτηση με τα αποτελέσματα των Ερευνών «Ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων ΕΞΑΑΑ & GBR Consulting 2016 & 2017», όπου εκδηλώνεται μείωση της “Ικανοποίησης” των επισκεπτών από τον προορισμό, δεν συνάδουν με πανηγυρισμούς. Μάλλον γεννούν προβληματισμό για την εικόνα και την πορεία της Αθήνας, εξ’ αιτίας χρόνιων αγκυλώσεων και εγγενών προβλημάτων που απαιτούν να παρέμβουμε συντεταγμένα και στοχευμένα».

Πρότασή της Ένωσης στην δεδομένη στιγμή, αποτελεί η άμεση ρύθμιση όλων των εκκρεμοτήτων, που αφορούν σε παραοικονομία, αθέμιτο ανταγωνισμό και υπερφορολόγηση, καθώς και η δημιουργία ενός υγιούς και δίκαιου επιχειρηματικού περιβάλλον.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης