Τη δυσαρέσκεια τους για την κατάσταση στην οποία παρέλαβαν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εξέφρασαν προ ολίγου σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι εκπρόσωποι του νέου βασικού μετόχου του ΟΛΘ.
«Αντιμετωπίζουμε δυσκολίες στη λειτουργία του λιμανιού, είμαστε διατεθειμένοι ήδη από τον πρώτο χρόνο να ξοδέψουμε 27 εκατ. ευρώ από τον πρώτο χρόνο γιατί υπάρχει απόλυτη ανάγκη και το λιμάνι δεν μπορεί να έχει βιώσιμη λειτουργία», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Σωτήρης Θεοφάνης.
«Βρήκαμε παλιό εξοπλισμό, καθυστερήσεις στο ΣΕΜΠΟ, οργανωτικές δυσλειτουργίες και διαφορετική κατάσταση του εξοπλισμού απ’ αυτή που μας είχε παρουσιαστεί στο διαγωνισμό, σε τέτοιο βαθμό που μας κάνει να αισθανόμαστε ότι δεν είχαμε σωστή πληροφόρηση», ανέφερε.
Παράλληλα ο κ. Θεοφάνης άφησε υπονοούμενα και για την οικονομική κατάσταση του οργανισμού, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι περιμένουμε του ορκωτούς λογιστές για να δούμε την εικόνα και εκεί, ενώ τα αποτελέσματα θα μας παραδοθούν μέχρι τέλος Απριλίου.
Αλλά και το μέλος του Δ.Σ. του ΟΛΘ και διευθύνων σύμβουλος της DIEP, Alexander-Wilhelm Von Mellenthin ανέφερε ότι “δεν είχαμε την ευκαιρία να έχουμε μια λεπτομερή εικόνα των παγίων και των οικονομικών στοιχείων του λιμανιού.
Οι επενδύσεις βασίζονται σε υποθέσεις για τα έσοδα και καταλαβαίνει εύκολα κανείς ότι αν τα πάγια που υπολόγιζες δεν υπάρχουν ή είναι σε χειρότερη κατάσταση τότε αλλάζουν και οι υποθέσεις”.
Ο κ. Θεοφάνης ανέφερε ότι «συναντήσαμε δυσκολίες και θα συνεχίσουμε να συναντούμε όμως πιστεύουμε ότι μπορούμε να τις ξεπεράσουμε και να υλοποιήσουμε το όραμα και τον βασικό μας στόχο για την ανάπτυξη του ΟΛΘ ως βασικό κόμβο».
Όπως είπε, ήδη τρεις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες που είχαν διακόψει τις στοχευμένες τροφοδοτικές γραμμές στη Θεσσαλονίκη έχουν επανακάμψει με δικές τους υπηρεσίες, έχει μειωθεί ο χρόνος αναμονής των πλοίων έως και στο ένα τρίτο, ενώ υπάρχουν βελτιώσεις στη λειτουργία του εξοπλισμού.
Σημείωσε παράλληλα ότι χθες το Δ.Σ. του ΟΛΘ έλαβε την πρώτη του απόφαση για τον προγραμματισμό των υποχρεωτικών επενδύσεων και εξέφρασε την ελπίδα του το δημόσιο να ανταποκριθεί και στις δικές του υποχρεώσεις για την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού.
Παράλληλα, το Δ.Σ. έλαβε αποφάσεις για αλλαγές στη διοικητική δομή με στόχο την πιο ευέλικτη λειτουργία της εταιρείας.
Ο κ. Θεοφάνης αναφερόμενος στους ευρύτερους στόχους της κοινοπραξίας τόνισε ότι βλέπει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ως κόμβο μεταφορών με επέκταση των δραστηριοτήτων στην ενδοχώρα, αλλά και με ολοκληρωμένη στρατηγική ανάπτυξης συνδυασμένων μεταφορών στη Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link και αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΛΘ Boris Wenzel εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι θα προχωρήσουν οι απαραίτητες αλλαγές στο λιμάνι ώστε να αποτελέσει σύντομα ένα προορισμό για τις ναυτιλιακές εταιρείες
Κύριος στόχος είναι να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών που χάθηκε στο παρελθόν και ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες λόγω των προβλημάτων με τις τελωνειακές αρχές”, σημείωσε.
Το μέλος του Δ.Σ. του ΟΛΘ και διευθύνων σύμβουλος της Dimera, Arthur Davidian ανέφερε ότι το λιμάνι αποτελεί περιουσιακό στοιχείο με μεγάλη σημασία για τη Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια και η κοινοπραξία εγγυάται ότι θα πραγματοποιήσει όλες τις επενδύσεις ώστε να αναπτυχθεί ένα δυναμικό λιμάνι στη Βόρεια Ελλάδα που θα γίνει το καλύτερο λιμάνι στη Μεσόγειο.
Υπενθυμίζεται ότι κοινοπραξία CEGT που έχει αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΘ έχει αναλάβει την υποχρέωση για επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ. εκ των οποίων τα 130 αφορούν έργα στον προβλήτα έξι, 30 εκατ. ευρώ σε εξοπλισμό ΣΕΜΠΟ και 20 για στατιστική ενίσχυση στο παλιό τελωνείο.