Πολύ πάνω από τις αρχικές εκτιμήσεις των επιχειρηματιών του χώρου (ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων που εκπροσωπεί τον τουριστικό κλάδο είχε θέσει ως στόχο για την περσινή χρονιά τα 14,2 δισ. ευρώ) κινήθηκαν οι εισπράξεις από τον Τουρισμό, βάζοντας την τελική σφραγίδα σε μια ούτως ή άλλως καλή σεζόν από πλευράς αφίξεων ξένων τουριστών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, οι τουριστικές εισπράξεις το 2017 ήταν υψηλότερες κατά 1,4 δισ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 10,5% σε σύγκριση με το 2016, όταν τα έσοδα παρουσίασαν πτώση 6,4% σε σχέση με το 2015, φτάνοντας τα 13,2 δισ. ευρώ, ενώ η μέση δαπάνη ανά ταξίδι είχε συρρικνωθεί κατά 11,3%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ανοδικά, στο σύνολο του 2017, κινήθηκαν και οι αφίξεις τουριστών, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 9,7%.

Η θετική ροή των εσόδων ήταν διαρκής καθ’ όλη τη σεζόν, ενώ ακόμη και το Δεκέμβριο, οι εισπράξεις σημείωσαν μικρή αύξηση 0,8%, αγγίζοντας τα 182 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα επίσης με τα διαθέσιμα στοιχεία από τα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας, οι αφίξεις που κατεγράφησαν τον Δεκέμβριο του ήταν αυξημένες κατά 5,3% (+17 χιλ.) σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2016.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράγοντες του ΣΕΤΕ, βλέποντας ότι το καλάθι των εσόδων γέμιζε συνεχώς και τους μήνες Σεπτέμβριο, Οκτώβριο και Νοέμβριο, είχαν προχωρήσει σε αναθεώρηση των αρχικών τους προβλέψεων, ανεβάζοντας τον πήχη των εισπράξεων κοντά στα 14,5 δισ. ευρώ, εκτίμηση που τελικά επιβεβαιώθηκε.

Εν αναμονή των αναλυτικών στοιχείων για τα τουριστικά έσοδα το 2017 από την ΤτΕ (που εκτός απροόπτου δημοσιοποιούνται σήμερα) για τη μέση κατά κεφαλή δαπάνη και τις εισπράξεις από τις βασικότερες αγορές του εξωτερικού, οι επιχειρηματίες του χώρου εκφράζουν ικανοποίηση για την πορεία της σεζόν, εντούτοις εφιστούν την προσοχή στο σκέλος των εισπράξεων.

Και αυτό καθώς ο ανταγωνισμός φέτος με τους προορισμούς της Ισπανίας, της Τουρκίας που ανακάμπτουν σημαντικά και της Αιγύπτου που επανέρχονται στο προσκήνιο αναμένεται να είναι πιο έντονος από ποτέ, γεγονός που πιθανότατα να οδηγήσει σε μειώσεις τιμών στα τουριστικά πακέτα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα συμβόλαια των ξενοδοχείων με τους tour operators έχουν κλείσει, όμως φορείς του χώρου εξηγούν πως ο μεγάλος ανταγωνισμός θα οδηγήσει σύντομα σε συμπίεση των τιμών.
Από την άλλη πλευρά, δεν κρύβεται η ανησυχία για τις επιπτώσεις από το νέο φόρο στη διανυκτέρευση που ισχύει από φέτος σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια, που και αυτός με τη σειρά του μακροπρόθεσμα ενδέχεται να επηρεάσει την τουριστική ζήτηση.

Προς το παρόν, επισήμως τουλάχιστον, δεν έχει διατυπωθεί από το ΣΕΤΕ νέος στόχος για τα φετινά έσοδα, όμως οι πληροφορίες λένε πως αναμένεται να είναι και πάλι ανεβασμένα, ενώ η το διψήφιο ποσοστό ανόδου αποτελεί για ακόμη μια φορά βασική επιδίωξη.

Ενδεικτικά πάντως της ανόδου που καταγράφει ο ελληνικός Τουρισμός τα τελευταία χρόνια είναι και η τελευταία μελέτη της ICAP, σύμφωνα με την οποία το συνολικό μέγεθος της αγοράς (σε αξία) των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων (πολυτελείας, Α και Β κατηγορίας) παρουσίασε αύξηση 3% το 2017 σε σχέση με το 2016.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης