Το 47% των επιχειρήσεων είχε λιγότερες πωλήσεις κατά τις εφετινές ενδιάμεσες εκπτώσεις, σε σύγκριση με το 2016, για το 37% των επιχειρήσεων οι εφετινές πωλήσεις παρέμειναν στα ίδια επίπεδα και για μία στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις διαμορφώθηκαν σε καλύτερο επίπεδο σε σχέση με το 2016. Αυτό δείχνουν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις Νοεμβρίου 2017.

Παράλληλα, περισσότεροι ήταν οι επιχειρηματίες που συμμετείχαν εφέτος στις ενδιάμεσες εκπτώσεις (οι επτά στις δέκα επιχειρήσεις), με το 60% να έχει πραγματοποιήσει εκπτώσεις στο σύνολο των προϊόντων που διαθέτει στο κατάστημα. Τα καταστήματα ένδυσης/υπόδησης εμφάνισαν το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής στις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου 2017 (85%).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όσον αφορά στο ύψος των εκπτώσεων, μία στις τρεις επιχειρήσεις επέλεξε να πραγματοποιήσει εκπτώσεις μεταξύ 11% – 20%, μία στις πέντε μεταξύ 21% – 40% και μία στις 10 κινήθηκε είτε σε χαμηλού επιπέδου εκπτώσεις 1% – 10% είτε σε υψηλού επιπέδου, άνω του 40%. Στον κλάδο της ένδυσης/υπόδησης η πλειονότητα των επιχειρήσεων, το 54%, πραγματοποίησε εκπτώσεις έως και 20%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού ανέρχεται στο 43%. Ο κλάδος του οικιακού εξοπλισμού δέχθηκε τις μεγαλύτερες πιέσεις, δεδομένου ότι το 54% των επιχειρήσεων είχε μείωση στις πωλήσεις του σε σύγκριση με το 2016 και μόλις το 2% δήλωσε αύξηση.

Κυριακάτικη λειτουργία

Όσον αφορά στην κυριακάτικη λειτουργία των επιχειρήσεων στις 5 Νοεμβρίου, 4 στους 10 επιχειρηματίες που άνοιξαν τα καταστήματά τους δήλωσαν ότι ο τζίρος του δεκαπενθημέρου δεν επηρεάστηκε από το άνοιγμα της Κυριακής και τη λειτουργία του καταστήματος για μία επιπλέον ημέρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα, το ίδιο ποσοστό σημειώνει πως το άνοιγμα της Κυριακής είχε αρνητική αντιπροσφορά στο ύψος των πωλήσεων ολόκληρης της εκπτωτικής φθινοπωρινής περιόδου για την επιχείρησή τους. Σε καμία επιχείρηση δεν αυξήθηκε ο αριθμός των μισθωτών, ώστε να καλυφθεί η ανάγκη απασχόλησης για τη λειτουργία του καταστήματος την Κυριακή.

Αντιθέτως, στο 26% των περιπτώσεων έχει επεκταθεί το ωράριο των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων και στο 72% οι επιχειρηματίες έχουν επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης.

Πάντως, η πλειονότητα των επιχειρηματιών, σε ποσοστό 48%, πιστεύει ότι οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις δεν επηρεάζουν τον συνολικό τζίρο της φθινοπωρινής-χειμερινής περιόδου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Περίπου ένας στους τρεις δηλώνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο όσον αφορά στις συνολικές πωλήσεις και ένας στους πέντε θετικό. Μάλιστα, για ακόμη μία φορά αποτυπώνεται η δυσαρέσκεια του εμπορικού κόσμου προς το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων, με το 60% των επιχειρηματιών να δηλώνει αντίθετο.

Εφέτος στην περιοδική έρευνα για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου 2017 συμπεριελήφθησαν επιχειρήσεις συμβεβλημένες με τα Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και της Αλεξανδρούπολης.

Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις, σύμφωνα με την έρευνα, διαφοροποιούνται οριακά ως προς τη συμμετοχή τους στο εκπτωτικό φθινοπωρινό δεκαήμερο, σε σύγκριση με τον γενικό πληθυσμό, με το ποσοστό συμμετοχής να ανεβαίνει στο 78% έναντι του 72%. Αντιθέτως, υπάρχει σαφής διαφοροποίηση όσον αφορά στα προϊόντα που διέθεσαν σε έκπτωση, δεδομένου ότι το 26% επέλεξε να πραγματοποιήσει εκπτώσεις στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών της σεζόν, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό πανελλαδικά κυμάνθηκε στο 8%.

Οι επιχειρήσεις των OpenMall, στον βαθμό που είναι εγκατεστημένες σε κεντρικές εμπορικές αγορές λόγω της φύσης του θεσμού, είναι εύλογο, όπως σημειώνει η ΕΣΕΕ, να δηλώνουν μεγαλύτερη συμμετοχή στις εκπτώσεις από τον γενικό πληθυσμό και παράλληλα να διαμορφώνουν μια ουσιαστικά πιο ενεργή συμμετοχή στην εκπτωτική περίοδο, διαθέτοντας σε έκπτωση είδη της νέας σεζόν σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης