Όταν ο ειδικός στα 4×4 στην Ελλάδα, Στέφανος Αττάρτ, αποκαλεί ένα αυτοκίνητο «πολεμική μηχανή», τότε τα λόγια περισσεύουν. Ο λόγος για το Jeep Wrangler, το οποίο δοκιμάσαμε σε πραγματικές συνθήκες, για να διαπιστώσουμε αν όντως αυτά που λέγονται και ακούγονται είναι πραγματικότητα.
Η τελευταία γενιά του Jeep Wrangler κυκλοφορεί στους δρόμους τρία περίπου χρόνια. Τότε ήταν που άλλαξε σχεδίαση, τοποθετήθηκαν νέοι κινητήρες, αλλά το DNA παρέμεινε το ίδιο. Να μπορεί, δηλαδή, το Wrangler να κινηθεί σε οποιοδήποτε μέρος μπορεί ο οδηγός του να θεωρήσει ότι απλώς είναι… δρόμος. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι η Jeep έχει «δανείσει» το όνομά της σε όλα τα τετρακίνητα που κυκλοφορούν, αφού αυτή ήταν στην ουσία που ξεκίνησε και την κατηγορία των 4×4.
Στο φυσικό του περιβάλλον
Στη διάθεση της zougla.gr είχαμε την έκδοση 3.8 με soft top (μαλακή οροφή), με την οποία αποφασίσαμε να τη δοκιμάσουμε, όχι μόνο στον… δρόμο, αλλά στο φυσικό περιβάλλον της και να διαπιστώσουμε αν όντως ισχύουν τα όσα λέγονται και γράφονται. Για δοκιμή ζητήσαμε την πιο απλή έκδοση με ελαστικά δρόμου (αυτά δηλαδή που τοποθετούνται από την αρχή) και πήραμε τους δρόμους για το ρεπορτάζ. Ο πιο κατάλληλος χώρος ήταν το Attart Off Road Park, μία πίστα trial που βρίσκεται στην περιοχή της Κερατέας και διαθέτει όλα εκείνα τα εμπόδια, όπου μπορεί ο καθένας να δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες το 4×4 όχημά του. Μας υποδέχθηκε ο επικεφαλής της πίστας, Στέφανος Αττάρτ, που κατέχει το 4×4, όσο κανένας άλλος στην Ελλάδα.
Οι δοκιμασίες
Το… παιχνίδι ξεκίνησε και περιλάμβανε πέρασμα από λάσπες, άμμο θαλάσσης, κατηφόρα με κλίση 47 μοίρες (!), σκαρφάλωμα σε βράχους και κορμούς δέντρων, τραμπάλα (!) αλλά και άλλα εμπόδια που προκαλούν ανησυχία. Όπως θα δείτε και από το video, το Wrangler πέρασε με επιτυχία όλα τα εμπόδια, βγάζοντας… ασπροπρόσωπη τη μάρκα. Τον ρόλο τους έπαιξαν τα λεγόμενα «κοντά» που διαθέτει το αμερικανικό όπλο. Με αυτά μπλοκάρουν τα διαφορικά που έχει ως αποτέλεσμα να γίνεται πιο εύκολη η δουλειά του οδηγού. Σημαντικό στοιχείο ήταν και το αυτόματο κιβώτιο, όπου σε τόσο δύσκολες συνθήκες βοηθά ακόμα περισσότερο. Εκτός από τις δοκιμασίες που υποβάλαμε το όχημα σε μία ειδική πίστα, το οδηγήσαμε και εκτός δρόμου, όπου απλώς διαπιστώσαμε ότι το Wrangler κινείται όχι απλώς γρήγορα αλλά και άνετα, κάτι που δεν είχε η προηγούμενη γενιά. Άνετα κινείται και στον δρόμο, αν και η μαλακή οροφή είναι ιδιαίτερα θορυβώδης, κάτι που δεν ισχύει με την έκδοση hard top.
All Time Classic
Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα all-time classic αυτοκίνητο που σίγουρα θα ικανοποιήσει αυτόν που θα το επιλέξει, είτε κινείται στο Κολωνάκι είτε εκτός δρόμου. Άλλωστε, αναφερόμαστε σε ένα αυτοκίνητο με μεγάλη ιστορία, με έντονη προσωπικότητα και χαρακτήρα που δεν θα συναντήσετε πουθενά αλλού. Προβληματισμό ίσως δημιουργήσει ο υψηλής χωρητικότητας κινητήρας των 3.8 λίτρων αν και υπάρχει εναλλακτικά έκδοση diesel με κινητήρα 2.8 λίτρα. Και επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχια, πάρτε μία δυνατή γεύση από τις δυνατότητες του καθαρόαιμου 4×4.
Ποιος είναι ο Στέφανος Αττάρτ
Γεννημένος το 1959 στην Ελλάδα, ο Στέφανος Αττάρτ θεωρείται ο γκουρού των 4×4. Έχει λάβει μέρος σε δεκάδες αγώνες αυτοκινήτου και έχει καταφέρει να τερματίσει στο 98% από αυτούς! Είναι ο πρώτος Έλληνας που κέρδισε σε διεθνή αγώνα 4×4 (Greek Baja, 19 Μαρτίου 1995) ξένους αντιπάλους, παίρνοντας μέρος με υποδιέστερο όχημα, υποτυπώδη υποστήριξη αλλά και γιγαντιαίους αντιπάλους, όπως Nissan Promotech, εργοστασιακές συμμετοχές Suzuki, Mitsubishi Pajero Evo, Toyota Land Cruiser κλπ. Γνωρίζει καλύτερα από κάθε άλλον το άθλημα και δεν είναι τυχαίο ότι η Mercedes Benz Γερμανίας τον εμπιστεύτηκε στο να κατασκευάσει τα δύο τέρατα Smart, το Fortwo και το ForFour, με το πρώτο να φτάνει σε ύψος τα 3,5 μέτρα!!!
ΛΕΖΑΝΤΑ
Το εσωτερικό του Jeep Wrangler
Τεχνικά Χαρακτηριστικά*
Κυβισμός (κ.εκ.) 3.778
Ιπποδύναμη (Ιπ./σ.α.λ) 201/5.000
Ροπή (Nm/σ.αλ.) 315/4.000
0-100 (χλμ/ώρα) 9,6
Τελική (χλμ/ώρα) 180
Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 11.5
Βάρος (κιλά) 1.805
Μήκος (μέτρα) 4,223
Πλάτος (μέτρα) 1,880
Ύψος (μέτρα) 1,840
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 142
Εκπομπές CO2 273
Τιμή (ευρώ) από… 36.500
* έκδοση με δύο πόρτες
Δείτε το video από το test στο οποίο υποβάλαμε το Jeep Wrangler