Του Παύλου Κρούστη

Πληροφορίες

Τίτλος: Far Cry 5
Πλατφόρμες: PC / PS4 / Xbox One
Δοκιμάστηκε σε: PS4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Ubisoft Montreal
Εκδότρια Εταιρεία: Ubisoft
Είδος: First-Person Shooter
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 27 Φεβρουαρίου 2018

Δείτε το βίντεο της παρουσίασης:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένα από τα πιο αγαπημένα και σημαντικά franchises της Ubisoft αυτή τη στιγμή είναι η σειρά Far Cry. Έχοντας περάσει από Αφρική, νησιά του Ειρηνικού, αλλά και τα βουνά των Ιμαλαΐων, το Far Cry 5 ετοιμάζεται να μας μεταφέρει σε μερικούς μήνες στη βόρεια πολιτεία των ΗΠΑ, Μοντάνα.

Αν θέλετε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το Far Cry 5, πατήστε εδώ.

Είχαμε την ευκαιρία να δούμε τον τίτλο έπειτα από πρόσκληση της Ubisoft στο Λονδίνο, όπου μας παρουσίασαν και τo South Park: The Fractured but Whole (μπορείτε να βρείτε το Preview ΕΔΩ), αλλά η μεγάλη ατραξιόν ήταν το ανανεωμένο Assassin’s Creed Origins, το οποίο θα αναλύσουμε σε επόμενο άρθρο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για το Far Cry 5, η Ubisoft μας φιλοξένησε στα γραφεία της, όπου είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το παιχνίδι σε PlayStation 4 για μερικές ώρες. Ένα σχετικά μικρό μέρος του συνολικού χάρτη ήταν ανοιχτό, το οποίο διέθετε όμως μπόλικες δραστηριότητες, ασχολίες και αποστολές για να δοκιμάσουμε.

Το πέμπτο μέρος της διάσημης first-person shooter σειράς συνεχίζει στα χνάρια των προκατόχων του, διατηρώντας τα δύο στοιχεία που την έχουν κάνει διάσημη: τον ανοιχτό κόσμο με την ελευθερία που σας δίνει, αλλά και την αυθεντικότητα και την προσπάθεια να σας βάλει στον ρόλο και να μην σας αφήσει λεπτό από αυτό. Το αποτέλεσμα για τα προηγούμενα παιχνίδια ήταν θετικό, όμως παρά τις εξαιρετικές αλλαγές στη συνταγή με το Far Cry 3, το Far Cry 4 είχε αρκετές ομοιότητες και λιγότερες φρέσκες ιδέες. Πώς είδαμε λοιπόν το Far Cry 5;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για μια ακόμα φορά το παιχνίδι δίνει δυνατούς antagonists για τον πρωταγωνιστή μας, οι οποίοι πατούν στα χνάρια του Vaas και του Pagan Min και δίνουν τον χαρακτήρα του παιχνιδιού. Αυτή τη φορά έχουμε να κάνουμε με τον Joseph Seed, έναν αμερικανό ιεροκύρηκα, που θεωρεί ότι είναι ο εκλεκτός και πρέπει να σώσει τον κόσμο από την καταστροφή, ενώ έχει δημιουργήσει τη δική του σέκτα, που ονομάζεται Eden’s Gate. Η ομάδα αυτή διά της βίας θα προσπαθήσει να κάνει τους κατοίκους της Hope County να αλλαξοπιστήσουν, ενώ οι πολίτες αναλαμβάνουν δράση, οργανώνοντας την αντίσταση.

Κάπου εκεί εισέρχεστε εσείς ως βοηθός σερίφη και με τον χαρακτήρα σας να είναι όπως τον φαντάζεστε, καθώς υπάρχει δυνατότητα customization (επιλέγετε ακόμη και το φύλο σας) και θα προσπαθήσετε να ρίξετε το νέο καθεστώς του Seed και της ομάδας του, σώζοντας την Hope County. Υπήρξαν αρκετές αντιδράσεις για τον κόσμο που έχτισε η Ubisoft στο FC5, καθώς πολλοί θεώρησαν ότι… οι “κακοί” της υπόθεσης είναι “αμερικάνοι χριστιανοί” και ζητούσαν να τους αλλάξει η εταιρεία σε κάτι πιο… “φυσιολογικό” για τους παραπονούμενους, όπως είναι κάποια μουσουλμανική εγκληματική ομάδα.

Σε συνδυασμό με τις πραγματικές συνθήκες που ισχύουν στην πολιτεία των ΗΠΑ, όπου οι νομικές Αρχές διακρίνονται από μερική ανεξαρτησία, οι ομοιότητες του τίτλου με την πραγματικότητα ξεσήκωσαν κάποιους, που θεώρησαν ότι οι developers του παιχνιδιού ασκούν κριτική στις πολιτικές πεποιθήσεις των Αμερικανών της περιοχής, οργανώνοντας μάλιστα και petition γι’ αυτό. Φυσικά, ουδέποτε τέθηκε ζήτημα από την Ubisoft να κατακρίνει οποιονδήποτε και η εταιρεία προσπάθησε να μεταφέρει την οπτική της για το παιχνίδι, όπου σχολιάζεται η δύναμη του εξτρεμισμού και του δογματισμού. Αν μη τι άλλο, οι παραπάνω λεπτομέρειες δείχνουν ότι “κάποιος κάλος πατήθηκε” και η Ubisoft μέσω της δημιουργικής της διαδικασίας έφερε ένα ιδιαίτερα ρεαλιστικό περιβάλλον στο νέο Far Cry.

Στα του παιχνιδιού όμως τώρα: τι είδαμε σε αυτήν την πρώιμη έκδοση του παιχνιδιού. Για αρχή, η συνταγή Far Cry παραμένει αυτούσια. Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, είχαμε στη διάθεσή μας μια μικρή περιοχή του χάρτη, ενώ το demo ξεκινούσε ακριβώς όπως είχαμε δει και το gameplay demo στην E3 2017. Η οριζόντια διάταξη της πεδιάδας της Μοντάνα αλλάζει αμέσως την οπτική μας σε σχέση με τους προηγούμενους τίτλους, καθώς όλα πλέον βρίσκονται σχεδόν στο οπτικό σας πεδίο με μόνο μερικούς λόφους, υψώματα ή κτίρια να σας το καλύπτουν. Το σταυροδρόμι που ξεκινάμε έχει δεκάδες εχθρούς και εμείς είμαστε οπλισμένοι με ένα ρόπαλο.

Τα melee weapons έχουν την τιμητική τους στο νέο Far Cry και μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε με διάφορους τρόπους για να δείτε πολλών ειδών εκτελέσεις από τον πρωταγωνιστή. Αυτά που παρακολουθήσαμε με το ρόπαλο ήταν ιδιαίτερα… ωμά. Το stealth συνεχίζει την ίδια νοοτροπία, όπου μπορείτε να εξερευνήσετε με τα κιάλια σας το πεδίο και να κάνετε tag τους αντιπάλους, αλλά και να καταστρώσετε τη στρατηγική σας, η οποία το πιθανότερο είναι να καταλήξει από τακτική νίντζα σε τακτική Ράμπο. Δεν είναι κακό όμως, καθώς έχετε στη διάθεσή σας ολόκληρο οπλοστάσιο, αλλά και throwables, όπως δυναμίτες. Όταν μάλιστα ο στόχος σας για να ελευθερώσετε μια περιοχή είναι κάποιο τριαξονικό, τότε οι βόμβες θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες.

Ιδιαίτερα χρήσιμοι όμως θα σας φανούν και οι νέοι σύντροφοί σας. Στην αρχή του demo επιλέξαμε ανάμεσα σε τρεις: τον Nick Rye (δεν τον επιλέξαμε), την Grace Armstrong, μια κοπέλα που… δεν σηκώνει πολλά πολλά με sniper, αλλά και τον σκύλο, τον Boomer. Οι δύο χαρακτήρες που δοκιμάσαμε για sidekicks ήταν αρκετά χρήσιμοι, με τον Boomer να μπορεί να σκοτώσει κάποιον εχθρό, αν τον έβρισκε μόνο του ή ακόμα και να λάβει εντολές για να ακολουθήσει κάποιον ή να πάει σε κάποιο σημείο ή να τραβήξει την προσοχή. Αντίστοιχες εντολές μπορείτε να δώσετε και στους άλλους companions, δίνοντάς τους οδηγίες για το μέρος που τους θέλετε να βρίσκονται ή πού να επιτεθούν. Αν “πέσουν” στη μάχη, μπορείτε μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, να πάτε κοντά τους και να τους επαναφέρετε.
Όταν ξεμπερδέψαμε με την αρχική μας αποστολή, δυστυχώς δεν υπήρχε κάποια ένδειξη στον χάρτη προς τα πού να πάμε. Για την ακρίβεια, πλέον δεν υπάρχει ούτε minimap, αλλά μόνο μια πυξίδα με εικονίδια στο πάνω μέρος της οθόνης. Δεν είμαστε ακόμα fans αυτής της τακτικής των νέων open world παιχνιδιών της Ubisoft (που έχει υιοθετηθεί και από το νέο Assassin’s Creed), όμως είμαστε θετικοί στις αλλαγές.

Αποφασίσαμε και μπήκαμε σε ένα μπαρ, όπου η μπαργούμαν και ένας άλλος πολίτης είχαν να μας δώσουν αποστολές. Αυτή τη φορά δεν μιλάτε καθόλου, εν αντιθέσει με τα άλλα Far Cry και ταυτόχρονα μπορείτε να κινηθείτε, καθώς οι διάλογοι δεν είναι υπό τη μορφή cutscenes, αλλά σας αφήνουν ελεύθερους, με τις ανάλογες ατάκες να ακούγονται, αν προσπαθήσετε να φύγετε κατά τη διάρκεια των ομιλιών. Κάνει το παιχνίδι πιο ρευστό και δίνει τη δυνατότητα στους… ανυπόμονους να ξεμπερδεύουν λίγο νωρίτερα.

Βγήκαμε έξω και μπήκαμε σε μια νταλίκα, όπου στο ταμπλό υπήρχε ένα κουκλάκι του Vaas με φούστα χαβανέζας (fan service). Από το ραδιόφωνο ακούγονταν γκόσπελ ήχοι, που μας βοηθούσαν να μπούμε στο κλίμα, αν και ήδη είχαμε πειστεί από τα περιβάλλοντα, τα μπαρ και τις μεγάλες ευθείες που έσχιζαν τις αμερικάνικες πεδιάδες.

Το demo συνεχίστηκε με μερικά side missions όπου έπρεπε να καταστρέψουμε κάποιο σιλό, κάποιο όχημα ή να κυνηγήσουμε κάποιο ζώο για να κάνουμε craft κάποια αντικείμενα κατά την κλασική Far Cry συνταγή. Η main mission συνεχίστηκε μέσα στα δάση και σε έναν αεροδιάδρομο, όμως δεν είχαμε πολύ χρόνο και αποφασίσαμε να δούμε μια δραστηριότητα που δεν είχαμε δει ξανά: το ψάρεμα.

Σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία, στην όχθη ενός ποταμού, είχαμε τη δυνατότητα να πιάσουμε ψάρια με το καλάμι μας. Το συγκεκριμένο activity ήταν πιο βαθύ από απλό mini game. Στοχεύεις με το καλάμι, το πετάς όπου βλέπεις ψάρια να κινούνται και περιμένεις να τσιμπήσει κάποιο ψάρι το δόλωμα. Εκεί προσπαθείς να το αγκιστρώσεις και στη συνέχεια να το τραβήξεις προς το μέρος σου, μαζεύοντας την πετονιά, αλλά φέροντας αντίσταση και με το καλάμι. Δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο, αλλά ήταν αρκετά διασκεδαστικό.

Δεν προλάβαμε να δούμε άλλες δραστηριότητες, πήραμε κάτι τρακτέρ, οργώσαμε κάτι περίεργους τύπους, κυνηγήσαμε κάτι ταύρους και αυτήν ήταν η εμπειρία μας με το Far Cry 5 ως τώρα. Από τεχνικής πλευράς, ο τίτλος έχει περιθώρια βελτίωσης, αν και οι επιδόσεις ήταν αρκετά σταθερές. Ο φωτισμός είναι βελτιωμένος, όπως και τα πρόσωπα με τα facial animations, ενώ τα νέα assets της Hope County είναι ολόφρεσκα και πανέμορφα.

Ανυπομονούμε να δούμε τι έχει να προσφέρει από νέες ιδέες πέρα από το ψάρεμα και τα νέα περιβάλλοντα. Στην καλύτερη περίπτωση, μας ετοιμάζουν ένα Far Cry που θα μας στιγματίσει με τις ιδιαίτερα ρεαλιστικές και ωμές συνθήκες του νέου περιβάλλοντος, ενώ θα παρουσιάσει και νέες δραστηριότητες ή τρόπους να χειριζόμαστε τις αποστολές μας. Στη χειρότερη θα πάρουμε “απλά” ένα Far Cry σε νέο περιβάλλον. Όπως και να έχει, ανυπομονούμε πιάσουμε στα χέρια μας την τελική έκδοση.

Το παιχνίδι δοκιμάστηκε στα γραφεία της Ubisoft για μερικές ώρες.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης