Τεραστίων διαστάσεων είναι η οικολογική καταστροφή που έχει επιφέρει η πετρελαιοκηλίδα όχι μόνο στην επιφάνεια της θάλασσας αλλά και στον βυθό της.
Video-ντοκουμέντο από τη μόλυνση που έχει προκληθεί στον βυθό έδωσε την Κυριακή στη δημοσιότητα η οργάνωση «Αρχιπέλαγος».
Στο video φαίνεται το πετρέλαιο να έχει «κολλήσει» στον βυθό και να έχει δημιουργήσει συμπαγή μεγάλα κομμάτια που καταστρέφουν την υποθαλάσσια ζωή.
Δείτε πώς είναι σήμερα ο βυθός στη Σαλαμίνα:
Σαντορινιός: Μέσα στις επόμενες 20-30 μέρες θα έχει καθαριστεί το μεγαλύτερο τμήμα των ακτών
Μέσα στις επόμενες 20-30 μέρες θα έχει καθαριστεί το μεγαλύτερο τμήμα των ακτών του Σαρωνικού που έχουν μολυνθεί, δήλωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας Ν. Σαντορινιός, υπογραμμίζοντας ότι αναζητούνται οι καλύτερες λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ρύπανσης.
Μιλώντας σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή ο κ. Σαντορινιός διευκρίνισε ότι οι δηλώσεις του «πως θα είναι καλύτερα από πριν» προέκυψαν από την ενημέρωση των εταιρειών, ενώ τόνισε πως «εάν υπήρξαν λάθη, τότε τα έκαναν μαζί ο ίδιος και ο υπουργός Ναυτιλίας».
Υπογράμμισε πως δεν υπήρξε ολιγωρία, καθώς λίγες ώρες μετά το ναυάγιο, στις 09.40, είχε τοποθετηθεί το απαραίτητο φράγμα, για να συμπληρώσει πως στο διάστημα αυτό είχαν διαφύγει, κατά την εκτίμηση των εταιρειών αντιρρύπανσης, περίπου 300 τόνοι καύσιμο.Τεραστίων διαστάσεων είναι η οικολογική καταστροφή που έχει προκαλέσει όχι μόνο στην επιφάνεια της θάλασσας αλλά και στον βυθό της η πετρελαιοκηλίδα του Σαρωνικού
Ανέφερε, τέλος, πως το ΕΛΚΕΘΕ κάνει μετρήσεις και όταν αποκατασταθεί το πρόβλημα, θα υπάρξει ενημέρωση για το πότε είναι ασφαλής η κολύμβηση.
Το μεσημέρι της Κυριακής, το Υπ. Ναυτιλίας σε έκτακτη ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε από τον υφυπουργό Νεκτάριο Σαντορινιό και τον διευθυντή του γραφείου Τύπου του υπουργείου, αντιπλοίαρχο Νίκο Λαγκαδιανό, γνωστοποίησε πως μέχρι στιγμής έχουν απαντληθεί 800 τόνοι μαζούτ.
Παράλληλα, ο υφυπουργός υπογράμμισε πως «την ευθύνη ξεκάθαρα έχουν η πλοιοκτήτρια και η ασφαλιστική που την καλύπτει, και όσοι έχουν απαιτήσεις θα στραφούν προς αυτές, αλλά θα πρέπει στα έγγραφα που καταθέτουν να είναι τεκμηριωμένη η απαίτησή τους».
Αφού παρουσιάστηκαν όλα τα δεδομένα της κατάστασης και με στόχο τον καλύτερο συντονισμό των χερσαίων, αλλά και των θαλάσσιων μέσων απορρύπανσης, την καλύτερη εποπτεία της επιχείρησης από τις δυνάμεις του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, την πλήρη ενημέρωση της πολιτικής ηγεσίας και την έγκαιρη και ακριβή ενημέρωση του κοινού, αποφασίστηκαν τα εξής:
1. Ορίστηκαν ανώτατοι αξιωματικοί του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., υπεύθυνοι σε κάθε γεωγραφικό τομέα που περιλαμβάνει τις πληγείσες περιοχές, οι οποίοι, σε εικοσιτετράωρη βάση, συνοδευόμενοι από στελέχη του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., θα επιτηρούν τις διαδικασίες απορρύπανσης που έχει αναλάβει η ανάδοχος εταιρεία και θα κρίνουν επί τόπου τις εκάστοτε ανάγκες.
2. Συγκροτήθηκε Συντονιστικό Όργανο με επικεφαλής τον υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριο Σαντορινιό, και με τη συμμετοχή του αρχηγού Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., αντιναύαρχου Λ.Σ. Σταμάτη Ράπτη, του διοικητή της Δημόσιας Αρχής Λιμένα, κ. Δημοσθένη Μπακόπουλου, του Β’ υπαρχηγού Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., κ. Παναγιώτη Παρασκευά, του κεντρικού λιμενάρχη Πειραιά, αρχιπλοίαρχου Λ.Σ. Κωνσταντίνου Λεοντάρα, του διευθυντή του Γραφείου Τύπου ΥΝΑΝΠ, αντιπλοίαρχου Λ.Σ. Νίκου Λαγκαδιανού, του διευθυντή της Διεύθυνσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος, αντιπλοίαρχου ΛΣ Στυλιανού Μαρκουλάκη και του λιμενάρχη Σαρωνικού, αντιπλοίαρχου Λ.Σ. Ευάγγελου Σκιαδά. Στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού θα καλούνται, επίσης, εκπρόσωποι του πρώτου και του δευτέρου βαθμού της τοπικής αυτοδιοίκησης, οι ορισθέντες γεωγραφικοί τομεάρχες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και εκπρόσωπος της αναδόχου αντιρρυπαντικής εταιρείας.
3. Το Συντονιστικό Όργανο θα συνεδριάζει καθημερινά, λαμβάνοντας υπ’ όψιν του επίκαιρα δεδομένα σχετικά με τα κρούσματα ρύπανσης και τις διαθέσιμες δυνάμεις που επιχειρούν. Στόχος του Συντονιστικού θα είναι η έγκριση των καθημερινών σχεδίων απορρύπανσης που καταθέτει η ανάδοχος εταιρεία, η αξιολόγηση του αποτελέσματος των επιχειρήσεων και η ανάληψη επιπλέον δράσεων όπου κι αν χρειαστεί. Το Συντονιστικό θα λειτουργεί στο πλαίσιο της αρμοδιότητας που έχει το Υπουργείο Ναυτιλίας από την κείμενη νομοθεσία για εποπτεία, αξιολόγηση και άσκηση κάθε νόμιμης ενέργειας για την προστασία του περιβάλλοντος, του κοινού και του δημοσίου συμφέροντος εν γένει.
4. Συμφωνήθηκε να γίνεται καθημερινή ενημέρωση των διαπιστευμένων συντακτών του ΥΝΑΝΠ, έτσι ώστε όλες οι πληροφορίες για την πρόοδο των εργασιών και την υφιστάμενη κατάσταση να είναι γνωστές στο ευρύ κοινό. Ακολούθησε νέα σύσκεψη της πολιτικής και φυσικής ηγεσίας του ΥΝΑΝΠ με εκπροσώπους των δήμων του παραλιακού μετώπου του Σαρωνικού και της Περιφέρειας Αττικής, με στόχο να καταγραφούν τα κατά τόπους προβλήματα και να γίνουν προτάσεις για τον καλύτερο συντονισμό των δράσεων.
Τα ζητήματα που ετέθησαν ήταν:
1. Η ενίσχυση των συνεργείων απορρύπανσης, σε προσωπικό και μέσα.
2. Η διαδικασία για την καταγραφή, την αποτίμηση της ζημιάς και τις αποζημιώσεις.
3. Η διευκρίνιση κατά πόσον η ρύπανση είναι μόνο από το «Αγία Ζώνη 2» ή και από το «Blue Star Πάτμος».
4. Ο αποτελεσματικότερος συντονισμός των υπηρεσιών του δήμου με τις υπηρεσίες του υπουργείου και τις εταιρείες απορρύπανσης.
5. Ενημέρωση για την πιθανή κίνηση της πετρελαιοκηλίδας με βάση τον καιρό.
6. Η διαχείριση των αποβλήτων που συλλέγονται.
7. Η ενημέρωση από αρμόδια όργανα για το πού επιτρέπεται η κολύμβηση και η αλιεία, και για την ποιότητα των νερών.
8. Οι δαπάνες για την απορρύπανση των ακτών.
Η ηγεσία του υπουργείου διευκρίνισε ότι έχουν ληφθεί δείγματα από παντού και ότι έχουν σταλεί για ανάλυση, ώστε να λυθούν απορίες για το ποιο πλοίο ρύπανε. Ο κ. Κουρουμπλής δεσμεύτηκε ότι θα διαταχθεί έρευνα και για τη ρύπανση στο Πέραμα και για τη μεταφορά του «Blue Star Πάτμος». Είπε ακόμα ότι από την πρώτη στιγμή στο ΥΝΑΝΠ βρίσκονται επιθεωρητές του Υπουργείου Περιβάλλοντος, για να κάνουν τους απαραίτητους περιβαλλοντικούς ελέγχους, ενώ στον έλεγχο της ποιότητας των νερών έχουν εμπλακεί το ΕΛΚΕΘΕ και το ΚΕΕΛΠΝΟ.
Διαβάστε επίσης: