Αποστολή στη Νότια Αφρική: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Το αυτοκίνητο στην εποχή που ζούμε δεν είναι πολυτέλεια ούτε αντικείμενο επίδειξης, τουλάχιστον στις Τα αυτοκίνητα που θα δείτε είναι μερικά από τα πιο σπάνια που υπάρχουν στον κόσμο και είναι λειτουργικά! προηγμένες αναπτυξιακά χώρες. Είναι ένα είδος ανάγκης που κάνει τη ζωή μας πιο άνετη και εύκολη, για να μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στη σύγχρονη καθημερινότητα.
Με εξαίρεση όλους όσους το βλέπουν για να καλύπτουν τις καθημερινές τους ανάγκες, υπάρχουν ακόμα και οι ρομαντικοί που θεωρούν το αυτοκίνητο προέκταση του εαυτού τους.
Είναι αυτοί που όταν το κοιτούν αισθάνονται όμορφα και όταν βρίσκονται πίσω από το τιμόνι απολαμβάνουν πραγματικά την οδήγηση…
Έργα τέχνης
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν αυτοκίνητα που σε κάνουν να βλέπεις τον κόσμο διαφορετικά, να σε Αυτοκίνητα σαν και αυτά σε ταξιδεύουν αλλού αλλά… κοστίζουν μία περιουσία (το καθένα!)ταξιδεύουν… αλλού και να σου μεταδίδουν την αίσθηση πως είσαι μοναδικός όταν τα οδηγείς. Τέτοια αυτοκίνητα υπάρχουν ακόμα και σήμερα, είτε μιλάμε για σύγχρονα είτε παλαιότερης τεχνολογίας που έχουν γράψει ιστορία στην αυτοκίνηση.
Σπάνια οχήματα που δυστυχώς ελάχιστοι μπορούν να αποκτήσουν, όμως ακόμα και για τους «κοινούς θνητούς» η εικόνα τους και μόνο φαντάζει μοναδική…Τα γνωστά και ως κλασικά αυτοκίνητα υπάρχουν και είναι αρκετά. Ωστόσο ακόμα και από αυτά ξεχωρίζουν ορισμένα που θεωρούνται σπάνια, κοστίζουν μία περιουσία και ελάχιστοι από εμάς ίσως να τα έχουμε δει από κοντά.
Αυτοκίνητα για συλλέκτες
Συνήθως τέτοια αυτοκίνητα τα έχουν στην κατοχή τους ανώνυμοι συλλέκτες και τα φιλοξενούν σε πολυτελή γκαράζ.
Άλλοι τα εμφανίζουν σε εκδηλώσεις και άλλοι τα κυκλοφορούν (σπάνια βέβαια) στους δρόμους απλά και μόνο για να τα διατηρήσουν λειτουργικά.
Στη Νότιο Αφρική
Στο χρηματιστήριο των κλασικών οχημάτων τα λεφτά που αλλάζουν χέρια είναι πάρα πολλά… Το zougla.gr, βρέθηκε μέσα ένα πολύ ξεχωριστό «γκαράζ», το οποίο φιλοξενεί σπάνια αυτοκίνητα. Τα περισσότερα από αυτά τα μοντέλα τα γνωρίζουμε, από ταινίες, στα παιδικά χαρτάκια, το ίντερνετ κ.ά.
Στο… γκαράζ αυτό που βρίσκεται στη Νότια Αφρική, κοντά στο Κέιπ Τάουν, είχαμε την ευκαιρία να το επισκεφτούμε και να ζήσουμε αυτή τη μοναδική στιγμή θαυμάζοντας από κοντά μοντέλα που έχουν παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό, πολύ σπάνια, ανεκτίμητης αξίας το καθένα.
Δέος…
Δέος όταν τα κοιτάζεις ή καλύτερα τα θαυμάζεις. Ταυτόχρονα νοιώθεις ικανοποίηση που έχεις τη δυνατότητα να ζήσεις για λίγα λεπτά μαζί τους.
Τα λόγια όμως είναι περιττά και μπορείτε να το διαπιστώσετε από τις φωτογραφίες που δημοσιεύει παρακάτω το zougla.gr…
* τις επόμενες ημέρες θα δημοσιεύσουμε φωτογραφίες της συλλογής με σπάνιες Ferrari και σπάνιες Mercedes…
——————————————————————————————–
Peugeot Hillclimb Special του 1953
Ένα αγωνιστικό μοντέλο της Peugeot το οποίο βασιζόταν στο σασί του 402. Ο κινητήρας του με χωρητικότητα 2.142 κ.εκ. αναπτύσσει τελική ταχύτητα 148 χλμ./ώρα και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων τεσσάρων σχέσεων.
——————————————————————————————–
Maserati 250f του 1954
To αγωνιστικό μονοθέσιο της Maserati το οποίο στην πρώτη του εμφάνιση κατάφερε να κερδίσει με τον Juan Mamuel Fangio στο γκραν πρι της Αργεντινής το 1954. Ο κινητήρας των 2.493 κ.εκ. αποδίδει 241 ίππους και αναπτύσσει ταχύτητα 290 χλμ./ώρα. Το συγκεκριμένο είχε στην κατοχή της η αγωνιστική ομάδα Vanwall Team και το έχουν τρέχει ο, Stirling Moss και Mike Hawthorn. Μόλις 32 τέτοια αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν στον κόσμο.
——————————————————————————————–
Aston Martin DB3S του 1955
Η DB3S ήταν η αγωνιστική εξέλιξη της DB3 προκειμένου η Aston Martin να καλύψει την αγωνιστική αποτυχία της DB3. Ο κινητήρας που φορά έχει χωρητικότητα 2.992 κ.εκ. και το βάρος της είναι μόλις 840 κιλά. Μόλις 31 μονάδες κατασκευάστηκαν σε ολόκληρο τον κόσμο.
——————————————————————————————–
Aston Martin DB4 GT του 1961
Η έκδοση GT είναι ένα από τα πιο σπάνια αυτοκίνητα που έχουν παραχθεί ποτέ στον κόσμο. O κινητήρας των 3.670 κ.εκ. αποδίδει 302 ίππους και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 245 χλμ./ώρα. Μόλις 75 μονάδες πέρασαν από την γραμμή παραγωγής.
——————————————————————————————–
AC Cobra του 1962
Ένα θρυλικό αυτοκίνητο που εμφανίστηκε την δεκαετία του ’60 και ακόμα και σήμερα αποτελεί το όνειρο πολλών φίλων του αυτοκινήτου. Με βάρος μόλις 952.6 κιλά και κινητήρα 4.736 κ.εκ. απόδοσης 271 ίππων, ο καθένας μπορεί να καταλάβει τις εκρηκτικές επιδόσεις της AC Cobra..
——————————————————————————————–
Porsche 912 coupe του 1965
Η παραγωγή της 912 coupe έφτασε τις 30.000 μονάδες (+2.500 η έκδοση targa). Με κινητήρα 1.582 κ.εκ. και 94 ίππους η συγκεκριμένη Porsche ήταν μεταξύ της 356 και της 911. Η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 192 χλμ./ώρα και το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων είναι πέντε σχέσεων.
——————————————————————————————–
McLaren M6 GTR του 1971
Μία από τις 10 McLaren M6 GTR που έχουν κατασκευαστεί σε ολόκληρο τον κόσμο. Εφοδιάζεται με V8 κινητήρα 5.733 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 370 ίππους και μπορεί να αναπτύξει τελική ταχύτητα 290 χλμ./ώρα.
——————————————————————————————–
Chevron B25/3 του 1972
Ακόμη ένα μονοθέσιο που πρωταγωνίστησε σε αγώνες της Formula 2 με το οποίο ο Ian Scheckter κατέκτησε τον παγκόσμιο τίτλο το 1972. Εφοδιάζεται με κινητήρα 1.598 κ.εκ και αποδίδει 225 ίππους ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 245 χλμ./ώρα. Η παραγωγή του περιορίστηκε στις 16 μονάδες.
——————————————————————————————–
Tyrrell 007 του 1974
Το συγκεκριμένο μονοθέσιο κατασκευάστηκε από την Tyrrel και συμμετείχε με αυτό σε αγώνες της Formula 1 το διάστημα 1974-1977. Ο κινητήρας του με χωρητικότητα 2.998 κ.εκ. προέρχεται από την Ford Cosworth και αποδίδει 460 ίππους. Μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 275 χλμ./ώρα. Αξιοσημείωτο το γεγονός ότι, το ντεπόζιτο καυσίμου, έχει χωρητικότητα 181.8 λίτρα.
——————————————————————————————–
March 78B του 1978
Ο Βρετανός κατασκευαστής March Engineering ιδρύθηκε το 1969 για να παράσχει αγωνιστικά σασί. Το όνομα επιλέχθηκε από τα αρχικά των τεσσάρων ιδρυτικών μελών του, Max Mosley, Alan Rees, Graham Coaker και Robin Herd ενώ το όνομά του ήταν συνώνυμο των αγώνων στη Νότιο Αφρική, την εποχή εκείνη. Το συγκεκριμένο μονοθέσιο εφοδιάζεται με κινητήρα 1.600 κ.εκ. αποδίδει 220 ίππους και έχει τελική 240 χλμ./ώρα.
——————————————————————————————–
Porsche 930 turbo του 1979
Η 930 turbo ήταν η πρώτη 911 με turbo που παράχθηκε από την Porsche. Η έκδοση με τον κινητήρα των 3.3 λίτρων έφτασε σε παραγωγή τις 18.770 μονάδες. Στον τομέα των επιδόσεων το 0-100 επιτυγχάνεται σε 5.5 δευτ. το 0-200 σε 17.7 δευτ ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 260 χλμ./ώρα.
——————————————————————————————–
Porsche 928S του 1984
Η 928S ήταν ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής και το πρώτο για την Porsche, μοντέλο, που απέσπασε το 1978, τον τίτλο Αυτοκίνητο της Χρονιάς. Εφοδιάζεται με κινητήρα V8 4.663 κ.εκ ο οποίος αποδίδει 300 ίππους. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία από τη Νότιο Αφρική Anton Rupert.
——————————————————————————————–
Porsche 956 του 1984
Ένα από τα 28 που έχουν φτιαχτεί στον κόσμο και το τελευταίο από τα μόλις 10 που κατασκευάστηκαν για εργοστασιακές ομάδες… O κινητήρας με τα δύο turbo αποδίδει 650 ίππους και έχει τη δυνατότητα να φτάσει σε τελική τα 360 χλμ./ώρα.
——————————————————————————————–
Porsche Carrera GT του 2005
Το εκρηκτικό hyper car της Porsche εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση του Παρισιο,ύ σαν πρωτότυπο, το 2000. Εφοδιάζεται με κινητήρα χωρητικότητας 5.7 λίτρων ο οποίος αποδίδει 612 ίππους. Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 3.5 δευτ. και έχει τελική ταχύτητα 334 χλμ./ώρα. Το Carrera GT έχει κυκλοφορήσει και στην Ελλάδα ενώ η παραγωγή του ήταν περιορισμένη και συγκεκριμένα στις 1.270 μονάδες.
——————————————————————————————–
Ο John Love και η συλλογή του με κύπελλα και διακρίσεις από αγώνες. Ο οδηγός από την Αφρική (Ζιμπάμπουε) έτρεξε και σε αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1 και ήταν ίνδαλμα για τους Νοτιοαφρικανούς.