Η ταλανισμένη από δικαστικούς αγώνες Takata, εταιρεία εξαρτημάτων αυτοκινήτων και ιδιαίτερα αερόσακων, κήρυξε πτώχευση σήμερα στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιαπωνία, ενώ η εταιρεία Key Safety Systems (KSS) είπε ότι είχε έρθει σε συμφωνία εξαγοράς σχεδόν όλου του ενεργητικού της εταιρείας για περίπου 1,57 δις δολάρια (1,4 δις ευρώ).

Η συμφωνία με την KSS θα της επιτρέψει να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις από τον ελαττωματικό μηχανισμό φουσκώματος των αερόσακων, ο οποίος ανάγκασε την εταιρεία σε πρωτοφανή παγκόσμια ανάκληση των εξαρτημάτων λόγω επικινδυνότητας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η αίτηση υπαγωγής σε καθεστώς προστατευμένης πτώχευσης (Chapter 11) έγινε πρώτα στις Ηνωμένες Πολιτείες και ακολούθησε αίτηση πτώχευσης στο Τόκιο.

Σύμφωνα με το σχέδιο πτώχευσης, η KSS θα αποκτήσει σχεδόν όλα τα περιουσιακά στοιχεία της Takata, εκτός από ορισμένα τμήματα που αφορούν στην απόσυρση των αερόσακων.

Η Takata θα διατηρήσει την κατασκευή των αερόσακων, ώστε να συνεχίσει να παρέχει ανταλλακτικά για τους ελαττωματικούς αερόσακους, καταργώντας τις λειτουργίες αυτές σταδιακά, είπαν οι δύο εταιρείες σε κοινή δήλωση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η KSS αποτελεί τον ιδανικό σπόνσορα, καθώς αντιμετωπίζουμε το κόστος που αφορά στην απόσυρση του προωθητικού των αερόσακων, και τον καλύτερο συνεταίρο για τους πελάτες, διανομείς και υπαλλήλους της εταιρείας» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Takata, Σιγκεχίσα Τακάντα.

Ο Τζέισον Λούο, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της KSS, είπε ότι «η ουσιαστική δύναμη» της επιχείρησης Takata δεν είχε μειωθεί, παρά την απόσυρση. Η KSS θα κρατήσει σχεδόν όλο το προσωπικό της Takata και δεν σκοπεύει να κλείσει κανένα από τα εργοστάσια παραγωγής ανταλλακτικών αυτοκινήτων στον κόσμο, πρόσθεσε.

Από τη μεριά της, η Takata ανέφερε ότι τα χρήματα της πώλησης θα διατεθούν για τον συμβιβασμό αποζημίωσης που συμφώνησε με το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, τονίζοντας ότι η διαδικασία πτώχευσης δεν θα πρέπει να επηρεάσει καθόλου την απόσυρση.

Παράλληλα, επεσήμανε ότι το τμήμα της εταιρείας στην Ιαπωνία είχε λάβει τη δέσμευση της τράπεζας Sumitomo Mitsui για χρηματοδότηση υπό το καθεστώς προστατευμένης πτώχευσης (DIP) ύψους έως και 25 δις γιεν (201 εκατ. ευρώ).

Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της 84χρονης ιαπωνικής εταιρείας έχουν συνδεθεί με τον θάνατο τουλάχιστον 17 ατόμων και τον τραυματισμό περισσότερων από 180 παγκοσμίως. Το μείγμα νιτρικού αμμωνίου που χρησιμοποιείται στους αερόσακους με το πέρασμα του χρόνου και η χρόνια έκθεσή του σε θερμότητα μπορεί να οδηγήσουν σε έκρηξη.

Σύμφωνα με το Χρηματιστήριο του Τόκιο, οι μετοχές της Takata θα διαγραφούν στις 27 Ιουλίου. Η μετοχή αναστέλλεται σήμερα, ενώ την Παρασκευή έκλεισε στα 160 γιεν (1,28 ευρώ).

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης