Τα ad blockers χρησιμοποιούνται εδώ και αρκετά χρόνια από τους χρήστες του διαδικτύου για να αφαιρέσουν (σταματήσουν την προβολή στην ουσία) των διαφημίσεων στις ιστοσελίδες, που μπορούν πολλές φορές να γίνουν ενοχλητικές.
Αρκετές σελίδες και διαφημιστικές εταιρείες έχουν βρει τρόπους να καταπολεμούν τα ad blockers, όπως για παράδειγμα να μη φορτώνουν, αν εντοπίσουν ad blocker εφαρμογή ή να παρουσιάζουν άλλες διαφημίσεις.
Οι χρήστες δεν πρέπει να ανησυχούν όμως, καθώς απ’ ό,τι φαίνεται ερευνητές του Stanford και του Princeton δημιούργησαν ένα νέο είδος ad blocker, που θεωρητικά είναι «ανίκητο». Αναπτύχθηκε από τον Arvind Narayanan και τους συναδέλφους του και αντί να κοιτά τον κώδικα της σελίδας για να εντοπίσει τις διαφημίσεις, κοιτά το περιεχόμενο.
Το ονομάζουν Perceptual Ad Blocker (αντιληπτικό ad blocker) και ελέγχει να βρει στη σελίδα λέξεις όπως «προωθημένο/sponsored» για να αντιληφθεί ότι πρόκειται για διαφήμιση. Για να αποφευχθεί η άμεση σύγκρουση προς το παρόν, η ομάδα έχει προγραμματίσει αυτό το νέο ad blocker να μην αφαιρεί τις διαφημίσεις που εντοπίζει, αλλά να προσθέτει τη σήμανση «διαφήμιση».
«Δεν υποστηρίζουμε ότι έχουμε δημιουργήσει το ανίκητο ad blocker, αλλά μια εξελιγμένη μορφή συνδυασμού τεχνικών και νομικών παραγόντων, που θα καθορίσει την κατάληξη αυτού του αγώνα», αναφέρει ο Narayanan.
Το Perceptual Ad Blocker είναι διαθέσιμο ως extension για τον Chrome, αν θέλετε να το χρησιμοποιήσετε.
Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης