Η Ελλάδα ανήκει στους κερδισμένους της εφετινής τουριστικής σεζόν. Παρά τη θεαματική αύξηση στην αγορά κρατήσεων ήδη από τον χειμώνα, παραμένει αβέβαιο κατά πόσο αυτή η πορεία θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες. Με 76 εκθέτες από τον κλάδο του τουρισμού η ελληνική συμμετοχή στην εφετινή Διεθνή Έκθεση Τουρισμού ITB του Βερολίνου είναι ελαφρώς μεγαλύτερη από πέρυσι. Για δεύτερη συνεχή χρονιά οι εκπρόσωποι των ελληνικών ξενοδοχείων, τουριστικών γραφείων, περιφερειών και ναυτιλιακών εταιρειών έρχονται στην έκθεση με αισιοδοξία. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, η Ελλάδα αναδεικνύεται ως ο δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός των Γερμανών μετά τις Βαλεαρίδες Νήσους.

Θα πρέπει να περιμένουμε το καλοκαίρι

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τον Νόρμπερτ Φίμπιχ, πρόεδρο του Γερμανικού Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων (DRV), έως τα τέλη Ιανουαρίου σχεδόν 70% περισσότεροι Γερμανοί σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι είχαν επιλέξει ελληνικούς προορισμούς. Με 33% αύξηση ακολουθεί η Βουλγαρία και με 26% η Κροατία, ενώ διπλασιάστηκαν οι κρατήσεις για την Κύπρο. Ο μεγάλος χαμένος της εφετινής χρονιάς θα είναι η Τουρκία, με σχεδόν 60% μείωση της ζήτησης. Τα στοιχεία αυτά, τα οποία ανακοίνωσε ο κ. Φίμπιχ στη συνέντευξη Τύπου της ΙΤΒ στο Βερολίνο, βασίζονται σε κρατήσεις που έγιναν μέσω ταξιδιωτικών γραφείων. Θα πρέπει, όμως, να θεωρηθεί σίγουρο ότι στο τέλος του χρόνου η αύξηση θα είναι μικρότερη.

Οι λόγοι που οδήγησαν πολλούς Γερμανούς να κλείσουν τις εφετινές καλοκαιρινές τους διακοπές ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο και Δεκέμβριο σχετίζονται με τις αρνητικές εμπειρίες της προηγούμενης σεζόν. Η πολιτική αστάθεια σε χώρες όπως η Αίγυπτος, η Τυνησία και η Τουρκία είχε αναγκάσει πολλούς Γερμανούς να αναζητήσουν άλλους προορισμούς, εξηγεί η Ντέρτε Νόρντμπεκ από το Ινστιτούτο Έρευνας της Τουριστικής Αγοράς GfK.

Ωστόσο, πολλοί από αυτούς δεν κατάφεραν λόγω της μεγάλης ζήτησης να κλείσουν στην ημερομηνία που ήθελαν και είχαν αναγκασθεί να μεταθέσουν την άδειά τους για το φθινόπωρο. Για να μην επαναληφθεί αυτή η κατάσταση και εφέτος, έκαναν έγκαιρα τις κρατήσεις τους. Το ζητούμενο τώρα είναι αν η τάση που διαπιστώνεται στα λεγόμενα «early-bookings» θα κρατήσει έως το καλοκαίρι. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών της γερμανικής αγοράς, το πιθανότερο είναι ο αριθμός των Γερμανών τουριστών που θα επισκεφτούν την Ελλάδα να κυμανθεί στα 3,5 εκατομμύρια. Το 2016 ο αριθμός τους ανήλθε, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, σε 3,2 εκατ.

Η Κρήτη είναι ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς των Γερμανών

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ανεξάρτητα από τη γενικότερη αβεβαιότητα, γεγονός είναι πάντως ότι η μεγάλη ζήτηση έχει οδηγήσει πολλούς οπερέιτορ να αυξήσουν τις προσφορές τους για την Ελλάδα. Η TUI, για παράδειγμα, προσφέρει για εφέτος 40% περισσότερες κλίνες απ’ ό,τι το 2016 σε ξενοδοχεία στην Κρήτη, τη Ρόδο και την Κω, και έχει αυξήσει επίσης τον αριθμό των πτήσεων. Ανάλογη στάση τηρούν κι άλλοι τουριστικοί όμιλοι, χωρίς όμως να έχουν δημοσιεύσει μέχρι στιγμής συγκεκριμένα στοιχεία. Αξιοσημείωτο είναι, πάντως, το γεγονός ότι η μεγάλη ζήτηση για ελληνικούς προορισμούς δεν παρεμποδίζεται από την αύξηση των τιμών στα ελληνικά πακέτα, η οποία παρατηρείται στις προσφορές των τουρ οπερέιτορ. Στην περίπτωση των Thomas Cook και Neckermann οι αυξήσεις των τιμών κυμαίνονται στο 4%.

Αβέβαιο είναι, τέλος, αν από αυτήν την αύξηση τιμών θα επωφεληθεί η Ελλάδα. Σύμφωνα πάντως με στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), παρά την αύξηση των τουριστών πέρυσι τα έσοδα από τον τουρισμό μειώθηκαν κατά 6,4%, αγγίζοντας τα 13,2 δισ. ευρώ. Για εφέτος ο ΣΕΤΕ αναμένει την αύξηση του αριθμού των τουριστών στα 27 εκατομμύρια από τα 25 εκατ. που ήταν το 2016, ενώ τα έσοδα από τον τουρισμό ενδέχεται να ανέλθουν στα 14,5 δισ. ευρώ.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης