Υπό εξέταση βρίσκεται ένα νέο πλαίσιο για τα τέλη κυκλοφορίας και τον υπολογισμό τους. Το νέο σχέδιο -εφόσον εφαρμοστεί- θα περιλαμβάνει αλγόριθμους οι οποίοι θα συντελούν στην επίτευξη πιο δίκαιης και αναλογικής επιβάρυνσης των οδηγών ανάλογα με την παλαιότητα, την αξία, τους ρύπους και τα κυβικά του κάθε αυτοκινήτου.
Σε δηλώσεις της, η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου ανακοίνωσε τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, προσθέτοντας πως το νέο πλαίσιο υπολογισμού των τελών θα γίνει το ταχύτερο δυνατόν, έτσι ώστε και να γνωρίζει η αγορά τι ισχύει.
Οι δηλώσεις Παπανάτσιου
Μιλώντας στον ρ/σ «Στο Κόκκινο» η υφυπουργός είπε πως η κυβέρνηση προσδοκά το πλάνο για τα τέλη κυκλοφορίας να ολοκληρωθεί όσο γίνεται πιο γρήγορα, ώστε να ξέρει και η αγορά πώς θα κινηθεί σε σχέση με το αυτοκίνητο».
Το νέο πλαίσιο θα περιλαμβάνει αλγόριθμους οι οποίοι θα συντελούν στην επίτευξη πιο δίκαιης και πιο αναλογικής επιβάρυνσης ανάλογα με την παλαιότητα, την αξία, τους ρύπους και τα κυβικάΠρος την κατεύθυνση αυτή κινείται η ειδική επιτροπή που εξετάζει το νέο πλαίσιο υπολογισμού των τελών.
Η κα. Παπανάτσιου είπε ακόμη ότι επιδίωξη είναι με το νέο πλαίσιο για τα τέλη κυκλοφορίας «κάποιοι να πάρουν τις πινακίδες πίσω», έτσι ώστε ορισμένοι που άφησαν ακινητοποιημένα τα οχήματά τους στο παρελθόν λόγω κόστους, «να πάρουν τις πινακίδες πίσω».
Επί της ουσίας τα νέα τέλη θα είναι πιο εξειδικευμένα και θα προσαρμόζονται ανάλογα με το κάθε αυτοκίνητο και όχι οριζόντια.
Εάν τεθεί σε εφαρμογή ο σχεδιασμός του υπουργείου, τότε αυτό αυτόματα συνεπάγεται μειώσεις για όσους έχουν παλαιό και φθηνό αυτοκίνητο, αλλά αυξήσεις με βάση του ρύπους των συγκεκριμένων αυτοκινήτων.
Όσον αφορά στα πιο καινούργια οχήματα, νέας τεχνολογίας τα τέλη αναμένεται να αυξηθούν καθώς η αξία του αυτοκινήτου τους θα είναι μεγαλύτερη σε σχέση με ένα παλαιού τύπου αυτοκίνητο.
Ειδική εφαρμογή για τον υπολογισμό των τελών
Πριν μερικές εβδομάδες η κ. Παπανάτσιου είχε περιγράψει το νέο σύστημα επισημαίνοντας:
«Έχουμε ήδη ξεκινήσει την επεξεργασία των δεδομένων για τη δημιουργία μιας εφαρμογής, που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των τελών εξειδικευμένα για κάθε όχημα, με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών (π.χ. με αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος με τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας).
Με τον τρόπο αυτό θα καλυφθεί η ανάγκη για την υιοθέτηση και εφαρμογή ενός δίκαιου και αντικειμενικού συστήματος υπολογισμού του ύψους των τελών κυκλοφορίας και θα αρθούν σε μεγάλο βαθμό οι αδικίες του τρέχοντος εφαρμοζόμενου συστήματος. Φέτος επιλέξαμε να μείνουν αμετάβλητα τα τέλη κυκλοφορίας προκειμένου να μην γίνουν βεβιασμένες τροποποιήσεις και να πάμε σε ένα ορθότερο σύστημα.
Η πληρωμή των τελών για μέρος του έτους και όχι ολόκληρο το έτος ίσχυσε κατ’ εξαίρεση. Θα εξετάσουμε αργότερα αν συντρέχουν οι λόγοι να ισχύσει και φέτος μια παρόμοια ρύθμιση. Ωστόσο δεν είναι πρόθεση μας να γίνει μια μόνιμη ρύθμιση που θα δίνει τη δυνατότητα να κυκλοφορεί κάποιος το αυτοκίνητό του ορισμένους μήνες το χρόνο πληρώνοντας το αντίστοιχο κλάσμα των τελών κυκλοφορίας».
Διαβάστε επίσης: