Χαοτική είναι η κατάσταση στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, σύμφωνα με καταγγελίες της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Ασφαλιστικά Ταμεία.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της «Καθημερινής», έχουν γίνει λάθη κατά τη μεταφορά δεδομένων από τα μητρώα των επιμέρους υπηρεσιών στον ΕΦΚΑ, με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί δεδομένα ασφαλισμένων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για παράδειγμα, για δύο γυναίκες με συνωνυμία υπήρξε συγχώνευση των μητρώων τους, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται εγγραφή μόνο για τη μία (και στον ΕΦΚΑ και στο ΟΠΣ-ΙΚΑ), ενώ στο ιστορικό ασφάλισης στην κοινή εγγραφή τους στον ΕΦΚΑ εμπλέκεται και ασφαλιστική ιστορία δύο ανδρών από άλλα ταμεία, λόγω ταύτισης των Αριθμών Μητρώων από τους άλλους φορείς (π.χ. ΟΑΕΕ, ΟΓΑ). Έτσι ακόμη και το ιστορικό ασφάλισης που εμφανίζεται στον ΕΦΚΑ δεν είναι απλώς ενδεικτικό αλλά και πιθανά λανθασμένο.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κατά τη λειτουργία, όχι μόνο των εφαρμογών Μητρώου αλλά και των Συντάξεων, της Ανακεφαλαίωσης και των Παροχών, να υπάρχει πάγωμα διαδικασίας π.χ. απόδοσης σύνταξης θανάτου, απόδοσης εξόδων κηδείας, υποβολής ΑΠΔ κ.λπ., λόγω των λαθών/ανυπαρξίας Μητρώου.

Σύμφωνα με τους εργαζομένους, υπάρχει αύξηση των υπηρεσιακών σημειωμάτων που στέλνονται για διόρθωση λαθών από εντασσόμενους φορείς ανά την Ελλάδα, με αποτέλεσμα να έχουν ξεπεραστεί οι δυνατότητες κεντρικής διαχείρισης στην Αθήνα. Επιπλέον, αντιμετωπίζονται προβλήματα με την υποστελέχωση του HELP DESK του ΕΦΚΑ, ασάφεια αρμοδιοτήτων, δυσλειτουργίες και άγνοια διαχείρισης του συστήματος από τους υπαλλήλους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης