Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
To τέταρτο πιο δημοφιλές μοντέλο της VW άλλαξε ριζικά την εμφάνισή του, αναβαθμίστηκε πλήρως και συνεχίζει δυναμικά την εμπορική πορεία του, προσφέροντας σε οδηγό και επιβάτες οτιδήποτε επιζητούν από ένα μοντέρνο, σύγχρονο και ικανό crossover.
Κεντρίζει το ενδιαφέρον!
Η νέα γενιά του Tiguan κερδίζει τις εντυπώσεις από την πρώτη ματιά. Το αυτοκίνητο έχει πιο δυναμική σχεδίαση και φρέσκια εμφάνιση, αφήνοντας κατά μέρος τις όποιες συντηρητικές καταβολές του παρελθόντος. Πατάει πάνω στην πλατφόρμα MQB, την ίδια με τα Audi A3 και Golf, το μήκος είναι αυξημένο κατά 6 εκατοστά, το πλάτος κατά 3 εκ. και το μεταξόνιο κατά 77 χλστ., με το ύψος να είναι χαμηλότερο κατά 3,3 εκατοστά, σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Οι σχεδιαστές της VW επέλεξαν ένα διαφορετικό μοτίβο για το εξωτερικό αμάξωμα, με το αποτέλεσμα να εντυπωσιάζει. Το τετραγωνισμένο σχήμα, οι έντονες ακμές, η επιθετική μάσκα, τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών και το μυώδες πίσω τμήμα προσδίδουν στο Tiguan σπορ προφίλ και συνάμα πιο «μάτσο» χαρακτήρα, κάτι το οποίο επιδιώκουν οι σύγχρονοι καταναλωτές.
Η μεγάλη επιτυχία του, ωστόσο, είναι πως απευθύνεται σε μια ευρεία γκάμα υποψήφιων αγοραστών. Μπορεί να αποκτηθεί από ένα νέο ζευγάρι, μια οικογένεια που επιζητεί ποιότητα, ασφάλεια και χώρους, ακόμα και από έναν 60άρη ο οποίος θέλει κάτι καινούργιο στη ζωή του.
Αγγίζει τα premium
Το σαλόνι του Tiguan δεν φέρει κάτι καινούργιο από πλευράς design, με τους Γερμανούς να δίνουν έμφαση στην ποιότητα των υλικών, τη συναρμογή, την πρακτικότητα και τις high-tech τεχνολογίες. Στον τελευταίο τομέα έχουν γίνει άλματα προόδου, ειδικά στις πλουσιότερες εκδόσεις, όπου περιλαμβάνεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την πρωτοποριακή οθόνη 12,3 ιντσών και η οθόνη αφής 8΄΄ στην κεντρική κονσόλα.
Όλες οι ενδείξεις και οι πληροφορίες προβάλλονται από τις συγκεκριμένες οθόνες, με τον οδηγό να ελέγχει τα πάντα με απίστευτη ευκολία, παρά την πληθώρα εφαρμογών και συστημάτων. Είναι περιττό να πούμε πως υποστηρίζει Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink, διαθέτει τριζωνικό κλιματισμό, πλήρη συνδεσιμότητα με smartphones και όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Στα highlights ανήκει το head-up display, τα φώτα τεχνολογίας Dynamic Light Assist, το σύστημα Area View το οποίο βοηθά τον χρήστη σε όλες τις συνθήκες, το trailer assist, το Emergency City Braking που φρενάρει μόνο του μέχρι τα 50 χλμ./ώρα., το Traffic Jam Assist όπου το αυτοκίνητο ακολουθεί αυτόματα τη ροή της κυκλοφορίας και η λειτουργία easy open στην πόρτα του πορτμπαγκάζ.
Αναμφισβήτητα, η καμπίνα του γερμανικού crossover είναι πιο πολυτελής, αγγίζοντας το ανώτατο άκρο της κατηγορίας. Φυσικά, θα περιμέναμε αφρώδη υλικά σε όλα τα τμήματα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το σύνολο δεν είναι καλοφτιαγμένο. Οι χώροι είναι εξαιρετικοί για τέσσερα άτομα, με το πορτμπαγκάζ να ξεκινά από τα 420 λίτρα με ρεζέρβα και από τα 610 λτ. με κιτ επισκευής ελαστικού.
Επιδόσεις και οικονομία
Ο κινητήρας 2.0 TDI απόδοσης 150 ίππων και 340 Nm ροπής ταιριάζει γάντι στο Tiguan, συνδυάζοντας την απόδοση με την οικονομική κατανάλωση καυσίμου. Κινεί με άνεση τα 1.568 κιλά του αμαξώματος, έχει δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών, με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων να φροντίζει για την ομαλή λειτουργία, αλλάζοντας ταχύτητες σε χρόνο-μηδέν!
Ανεξάρτητα από το εάν κινείσαι στον ανοικτό δρόμο, στον επαρχιακό ή μέσα στην πόλη, το μοτέρ αντεπεξέρχεται τέλεια. Παράλληλα, η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 6 λίτρα, τιμή εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το μόνο αρνητικό που μπορείς να προσάψεις στο μηχανικό σύνολο είναι ο τραχύς θόρυβος όταν πιέζεται.
Θεαματική ποιότητα κύλισης
Στον δρόμο το νέο Tiguan μπορεί να συγκριθεί με αυτοκίνητα ανώτερης κατηγορίας. Η συμπεριφορά του στην άσφαλτο είναι υποδειγματική, με την ανάρτηση να απορροφά αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παρά τις ζάντες 18 ιντσών που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής, δεν έδειχνε να ενοχλείται στους «διαλυμένους» ελληνικούς δρόμους, κάτι που θα εκτιμήσουν οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων.
Στην εθνική οδό ταξιδεύει με περίσσια άνεση, καλύπτει εκατοντάδες χιλιόμετρα απροβλημάτιστα, είναι εύκολο στον χειρισμό του και ανέλπιστα ευέλικτο. Βέβαια, αν πιεστεί σε μια κλειστή διαδρομή με στροφές, δεν κρύβει τον όγκο του. Να σημειώσουμε πως ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, ρυθμίζοντας τις σχέσεις του κιβωτίου DSG, την απόκριση του γκαζιού και το τιμόνι.
Το 4Motion Active Control είναι ακόμη ένα «όπλο» στη φαρέτρα του μοντέλου, εξασφαλίζοντας ασφαλείς μετακινήσεις εκτός δρόμου. Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα που ρυθμίζονται από τον περιστροφικό διακόπτη, καθώς και το προαιρετικό πακέτο «Off road», χαρίζοντας καλύτερη γωνία προσέγγισης και δυνατότητες σε σκληρή χρήση.
Συμπέρασμα
To νέο Tiguan έχει βελτιωθεί σημαντικά σε όλα τα σημεία. Έχει σαφώς πιο ελκυστική σχεδίαση, γεγονός που του προσδίδει επιπλέον πόντους, ευρύχωρο και φιλικό προς τον χρήστη και τους επιβάτες σαλόνι, πλήρες τεχνολογικό πακέτο, έναν αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα, αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης και φυσικά εξαιρετική ποιότητα κύλισης στον δρόμο. Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης μπορεί να φαντάζει «αλμυρή» για τους περισσότερους, ωστόσο το αυτοκίνητο τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας του, καλύπτοντας και με το παραπάνω τις απαιτήσεις του αγοραστή.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG | |
Κυβισμός (cc) | 1.968 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 150/3.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 340/1.750 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 9,3 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 204 |
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) | 4,7 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 123 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας | 147,6 € |
Μήκος (μέτρα) | 4.486 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.839 |
Ύψος (μέτρα) | 1.646 |
Βάρος (κιλά) | 1.568 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 420/610 |
Τιμή (από…) | 34.050 € |