Η Nissan με την παρουσίαση του Pixo αφενός βροντοφώναξε παρούσα σε μια κατηγορία όπου δεν είχε… εκπρόσωπο και αφετέρου εμπλούτισε ακόμη περισσότερο τη γκάμα της (Micra και Note) στους… μαχητές των πόλεων. Μια έξυπνη και χρονικά σωστά τοποθετημένη κίνηση, καθώς η παγκόσμια οικονομική κρίση και η ολοένα αναπτυσσόμενη οικολογική συνείδηση των ανθρώπων αναμένεται στρέψει τα βλέμματα των καταναλωτών στην μικρή κατηγορία. Μια κατηγορία προσιτής αγοράς και συνάμα ελάχιστα ρυπογόνων οχημάτων.

Το Nissan PIXO δημιουργήθηκε για να ικανοποιήσει την ανάγκη για ένα απλό, οικολογικής συνείδησης αυτοκίνητο. Προσφέρει οικονομία καυσίμου και χαμηλές εκπομπές ρύπων και τοποθετείται στην αγορά σε μια ιδιαιτέρως προσιτή κατηγορία. Με κατανάλωση καυσίμου 4.4 l/100 km σε μικτό κύκλο, αξιοσημείωτη εκπομπή CO2 μόλις 103 g/km και απλή γκάμα εκδόσεων, το PIXO παρουσιάζεται εξαιρετικά επίκαιρο. Υπογραμμίζοντας τα ισχυρά οικολογικά του χαρακτηριστικά, θα είναι ένα από τα πρώτα Nissan στην Ευρωπαϊκή αγορά που θα διαθέτει τα διακριτικό σήμα PUREDRIVE. Το συγκεκριμένο σήμα εξοπλίζει όλα τα μοντέλα της Nissan που παράγουν κάτω από 140 g/km CO2 , βοηθώντας τους αγοραστές να αναγνωρίζουν άμεσα τα πιο οικονομικά σε κατανάλωση και φιλικά προς το περιβάλλον μοντέλα της γκάμας της. Πέρα από τα αδιάψευστα οικολογικά του χαρακτηριστικά, το PIXO εντυπωσιάζει με το μέγεθος και την πρακτικότητα του. Είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, με Ευρωπαϊκής αισθητικής σχεδιασμό και πλούσιο βασικό εξοπλισμό. Ο τρικύλινδρος κινητήρας 1.0 λίτρου διαθέτει «ζωντανή» λειτουργία, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει επαρκής χώρος για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους. Η Nissan κατάφερε να παρουσιάσει τόσο γρήγορα στην αγορά το PIXO χάρη στην συνεργασία με την Suzuki Motor Corporation.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κατασκευασμένο στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις στο Δελχί της Ινδίας, το PIXO είναι ένα εντελώς νέο τετραθέσιο, το οποίο ανταγωνίζεται τα μοντέλα της ραγδαία αναπτυσσόμενης κατηγορίας A. Αντίθετα με μερικούς άμεσους αντιπάλους του, το PIXO απέχει από αυτό που θεωρούμε ένα κοινό αυτοκίνητο πόλης. Διαθέτει τέσσερις πόρτες για εύκολη είσοδο και έξοδο από την καμπίνα των επιβατών, παραμένοντας παράλληλα συμπαγές σε διαστάσεις και ιδανικό για οδήγηση στην πόλη. Το PIXO έχει μήκος 3.565 mm, ύψος 1.470 mm, πλάτος 1.600 mm και διαθέτει μεταξόνιο 2.360 mm. Εξαιτίας της μοντέρνας σχεδίασης και κατασκευής του, το PIXO ζυγίζει γύρω στα 855 kg (αναλόγως της έκδοσης), με αποτέλεσμα να είναι ένα από τα ελαφρύτερα μοντέλα της κατηγορίας του, με προφανή οφέλη σε απόδοση, οικονομία καυσίμου και εκπομπές ρύπων.

Η καμπίνα των επιβατών έχει χώρο για τέσσερις ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 129 lt με το πίσω κάθισμα σε όρθια θέση (τετραθέσια διάταξη), φτάνοντας τα 367 lt με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.  Στο… κόκπιτ ο οδηγός έχει στο οπτικό του πεδίο ένα μοναδικό όργανο, το οποίο περιλαμβάνει ένα ευανάγνωστο συμβατικό αναλογικό ταχύμετρο, με ψηφιακές ενδείξεις για τη στάθμη του καυσίμου και τον υπολογιστή ταξιδίου. Το ταμπλό περιλαμβάνει επίσης την κεντρική κονσόλα με την 1 DIN πηγή του ηχοσυστήματος και τα χειριστήρια για το χειρισμό του συστήματος θέρμανσης και εξαερισμού (HVAC). Αεραγωγοί για την είσοδο φρέσκου αέρα βρίσκονται στο κέντρο του ταμπλό, με δύο επιπλέον αεραγωγούς τοποθετημένους στα δύο άκρα. Το προαιρετικό air condition περιλαμβάνει και φίλτρο γύρης.
Υπάρχει επαρκής διαθέσιμος χώρος για μικροαντικείμενα μπροστά από τη θέση του συνοδηγού και ένα κουτί και μια ποτηροθήκη στην κεντρική κονσόλα εμπρός από τον επιλογέα ταχυτήτων. Μια επιπλέον πρακτική συρταρωτή φωτιζόμενη θήκη βρίσκεται στη μέση του ταμπλό, πάνω από τα χειριστήρια του καλοριφέρ.

Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί ώστε να διασφαλιστεί η άνεση των επιβατών. Τα υφασμάτινα καθίσματα είναι πιο πλατιά από ότι συνηθίζεται σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, και επωφελούνται από τα παχύτερα αφρώδη υλικά (μαξιλάρια). Τα εμπρός καθίσματα έχουν σιδηρόδρομους στήριξης μεγάλου μήκους, ώστε να ρυθμίζονται πιο εύκολα και είναι υπενδεδυμένα με ένα λεπτό ριγέ σχέδιο υφάσματος στο κεντρικό τους τμήμα, το οποίο κάνει αντίθεση με την υπόλοιπη ταπετσαρία. Η ανάρτηση του αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και άκαμπτο άξονα τριών συνδέσμων πίσω. Για αυξημένη αντοχή, η εμπρός ανάρτηση έχει ενισχυθεί στις βάσης στήριξης της, ενώ η πίσω ανάρτηση έχει δεχτεί επιπλέον βελτιώσεις στα σημεία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα ελατήρια και τα αμορτισέρ έχουν τις κατάλληλες ρυθμίσεις για το Ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, εξασφαλίζοντας σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση σε αστικό περιβάλλον. Η στάνταρ σιδερένιοι τροχοί, διαθέτουν πλαστικά καλύμματα (τάσια), με τις ζάντες αλουμινίου να ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό. Η ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και προσφέρει στο PIXO έναν κύκλο στροφής 4.5 m, ενώ το σύστημα πέδησης αποτελείται από εμπρός δίσκους και πίσω ταμπούρα συνδυασμένα με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS) τελευταίας γενιάς. Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP) είναι προαιρετικό.

Ένας και μοναδικός κινητήρας είναι διαθέσιμος για το PIXO, ο συμπαγής 1.0 λίτρου 3κύλινδρος, αλουμινένιος, 12βάλβιδος βενζινοκινητήρας αποδίδει 68 PS (50 KW) στις 6.000 rpm και 90 Nm ροπής στις 3.400 rpm. Ικανοποιώντας τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5, το ελαφρύ μηχανικό σύνολο έχει χαμηλές μηχανικές τριβές για καλύτερη απόδοση και οικονομία καυσίμου. Η έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων καταναλώνει 4.4 l/100km στον μικτό κύκλο, 3.8 l/100km στον περιαστικό κύκλο και 5.5 l/100km σε ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες πόλης. Η εκπομπές CO2 είναι μόλις 103 g/km.

Στον βασικό εξοπλισμό το σύστημα μετάδοσης αποτελείται από ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, αλλά διαφοροποιούμενο από τον ανταγωνισμό της κατηγορίας το PIXO διατίθεται προαιρετικά και με ένα αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων, επαυξάνοντας την ευχρηστία του στο αστικό περιβάλλον. Θα υπάρχουν δύο διαθέσιμες εκδόσεις για το PIXO οι οποίες ακολουθούν την ονοματολογία της Nissan, Motiva και Acenta.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Motiva
Η βασική έκδοση Motiva περιλαμβάνει ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών στα φρένα (ABS), αερόσακους οδηγού-συνοδηγού, βάση παιδικού καθίσματος ISOFIX και πίσω υαλοκαθαριστήρα. Άλλα στοιχεία του βασικού εξοπλισμού είναι το πίσω ράφι μικροαντικειμένων, η ρυθμιζόμενη σε ύψος κολώνα τιμονιού και οι συνολικά τέσσερις ποτηροθήκες – δύο εμπρός και δύο πίσω.

Acenta
Επιλέγοντας την έκδοση Acenta ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει επιπλέον σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί με κεντρικό κλείδωμα, ένα CD Player συμβατό με MP3, ηλεκτρικά εμπρός παράθυρα, διαιρούμενο πίσω κάθισμα, εμπρός προβολείς ομίχλης, χερούλια θυρών και καθρεπτών βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος. Η παθητική ασφάλεια ενισχύεται με την προσθήκη πλευρικών αερόσακων.

Προαιρετικός εξοπλισμός
Τα βασικά στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού είναι το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP), το air condition, οι ζάντες αλουμινίου και η μεταλλική ή πέρλα εξωτερική βαφή.
Υ.Γ. Η ραδιοφωνική καμπάνια του θα αφήσει εποχή όντας ιδιαίτερα οξυδερκής και… πικάντικη.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης