Για πολλά χρόνια, ο μοναδικός δίαυλος επικοινωνίας των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές ήταν οι διαφημίσεις. Σήμερα, οι επιχειρήσεις -η μία μετά την άλλη- ακολουθούν έναν άλλον, πολύ πιο «προσωπικό» δρόμο, δημιουργώντας club πιστών καταναλωτών, τους οποίους ενημερώνουν κατ΄ ιδίαν για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους με sms, e-mails και ταχυδρομική αποστολή εντύπων, ενώ παράλληλα επιβραβεύουν με δωροεπιταγές και εκπτώσεις τη συνέπειά τους να αγοράζουν τακτικά από τα καταστήματά τους.

Δωροεπιταγές, εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, μέχρι και αεροπορικά εισιτήρια προσφέρουν οι κάρτες προνομίων που διαθέτουν δωρεάν στους πελάτες τους οι λιανεμπορικές εταιρείες, προκειμένου να δημιουργήσουν «πιστούς» καταναλωτές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φέτος, στο «παιχνίδι» των καρτών προνομίων, στο οποίο προσχωρούν ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις, «επιστρατεύτηκαν» και οι χειμερινές εκπτώσεις, καθώς πολυκαταστήματα και αλυσίδες έδωσαν στους κατόχους των καρτών τους την ευκαιρία να κάνουν νωρίτερα αγορές με τιμές εκπτώσεων.

Χωρίς καμία χρηματική επιβάρυνση, ο καταναλωτής μπορεί να προμηθευτεί από την επιχείρηση μία κάρτα μέλους, δίνοντας συγκεκριμένα στοιχεία του, όπως επάγγελμα, ηλικία και οικογενειακή κατάσταση, τη διεύθυνση και το τηλέφωνό του αλλά και το e-mail του.

Οι επιχειρήσεις, έχοντας κατανοήσει το προφίλ των καταναλωτών, μπορούν έτσι να προχωρούν σε στοχευμένες προσφορές και να ανταμείβουν τους πελάτες τους με πόντους – ανάλογα με το ύψος των αγορών- που εξαργυρώνονται με αγορές ή εκπτώσεις επί των αγορών τους. Υπολογίζεται ότι 8 στους 10 καταναλωτές στην Ελλάδα χρησιμοποιούν σήμερα κάρτες μέλους στις αγορές τους, ενώ το 50% των αλυσίδων καταστημάτων διαθέτει ανάλογες κάρτες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μεγαλύτερη διείσδυση υπάρχει στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, καθώς σχεδόν όλες προσφέρουν κάρτες αυτού του είδους, πραγματοποιώντας περιοδικά εκπτώσεις έως και 30% σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, αλλά και επιταγές με τη συγκέντρωση πόντων που οι καταναλωτές μπορούν να εξαργυρώσουν στις αγορές τους.

Δημοφιλείς είναι, όμως, οι κάρτες προνομίων και σε άλλες λιανεμπορικές επιχειρήσεις, όπως είναι οι αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης, τα καταστήματα καλλυντικών, ειδών σπιτιού, τα βιβλιοπωλεία αλλά και τα πολυκαταστήματα. Οι προσφορές προς τον καταναλωτή έχουν τη μορφή έκπτωσης κατά τις αγορές (από 10% έως και 20%) ανάλογα με την επιχείρηση, ή επιταγές συγκεκριμένων ποσών που δίνονται με τη συγκέντρωση πόντων και εξαργυρώνονται σε επόμενες αγορές.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης