Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Με DNA που συνδυάζει το πάθος των Ισπανών και την αξιοπιστία των Γερμανών, το Toledo παραμένει ένα από τα αυτοκίνητα με την καλύτερη σχέση αξίας/τιμής στην αγορά, κρύβοντας πολλές εκπλήξεις πίσω από το συντηρητικό προφίλ του.
Στρατιώτης με τα όλα του
Αναμφισβήτητα η πρόταση της Seat στα μικρομεσαία sedan δεν μπορεί να συγκριθεί αισθητικά με το Leon –ένα από τα αγαπημένα μας αυτοκίνητα- πόσο μάλλον με το καινούργιο Ateca. Απευθύνεται σε μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς, που δεν ενθουσιάζονται με την εξωτερική εμφάνιση, αλλά επιζητούν έναν πιστό σύντροφο που δεν θα τους προδώσει ποτέ.
Κατασκευάζεται και συναρμολογείται στο Martorell, έδρα της Seat, αλλά φέρει όλα τα μηχανικά μέρη του VW Group, ανεβάζοντας αυτόματα το επίπεδό του. Στην Ελλάδα των μνημονίων, της καταχρηστικής εξουσίας των κυβερνώντων και των μισθών – παρωδία, το Toledo με τον καινούργιο τρικύλινδρο diesel κινητήρα, φαντάζει η ιδανική λύση. Δεν καίει, δεν ζητάει πολλά χρήματα για συντήρηση και προσφέρεται σε εξαιρετική τιμή.
Δώσε χώρους στον λαό
Παρά τις σχετικά compact διαστάσεις του αμαξώματος, η ισπανική εταιρεία έχει βρει τη χρυσή τομή, δημιουργώντας ένα εκπληκτικά άνετο σαλόνι. Οι διαθέσιμοι χώροι μπορούν να συγκριθούν με οχήματα μεγαλύτερης κατηγορίας, φιλοξενώντας με άνεση πέντε ενήλικες επιβάτες. Ανοίγοντας την πίσω πόρτα, αποκαλύπτεται ένα εντυπωσιακό από άποψη όγκου πορτμπαγκάζ που ξεκινά από τα 550 λίτρα χωρητικότητας και φθάνει τα 1.490 λτ. (!) κάνοντας τη φόρτωση ακόμα και μεγάλων αντικειμένων να φαντάζουν παιχνιδάκι.
Η αισθητική της καμπίνας δεν διεκδικεί βραβεία σχεδίασης, ωστόσο, η εργονομία και η πρακτικότητα σε αποζημιώνουν. Τα πλαστικά είναι σκληρά στην υφή, αλλά δείχνουν ότι αντέχουν στον χρόνο χάρη στη προσεγμένη συναρμογή των τμημάτων. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται μια έγχρωμη οθόνη που ενσωματώνει το σύστημα πολυμέσων και περιλαμβάνει τις βασικές λειτουργίες.
Με μέτρο
Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας από τους μικρότερους σε χωρητικότητα πετρελαιοκινητήρες, ο 1.4 TDI του VW Group. Διαθέτει τρεις κυλίνδρους, είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, γεγονός που περιορίζει το βάρος και καλύπτει τις προδιαγραφές Euro6.
Για κινητήρας diesel και μάλιστα τρικύλινδρος, το κροτάλισμα στις χαμηλές στροφές είναι σχετικά ήπιο και δεν ενοχλεί, τουλάχιστον στην καμπίνα. Οι 90 ίπποι κινούν αξιοπρεπώς το αμάξωμα των 1.200 κιλών, ωστόσο, τη διαφορά κάνει η ροπή των 230 Nm. Ο οδηγός δεν πρόκειται να προβληματιστεί σε μια προσπέραση, ούτε να ανεβάσει ρυθμούς στον ανοικτό δρόμο. Κινείται σταθερά με 130-140 χλμ./ώρα στην εθνική οδό, πατάει σταθερά στο οδόστρωμα χάρη στη σφιχτή ανάρτηση και το καλοφτιαγμένο σασί. Το πεντάρι κιβώτιο έχει καλή αίσθηση αλλά μακριά κλιμάκωση, κάτι που δεν ευνοεί τις σβέλτες μετακινήσεις σε πιο απαιτητικές διαδρομές. Βέβαια, από ένα αυτοκίνητο όπως το Toledo, οι επιδόσεις περνούν σε δεύτερη μοίρα. Σημασία έχει η άνεση και η οικονομική κατανάλωση, με τη μέση να κυμαίνεται σε πραγματικές συνθήκες λίγο πάνω από τα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Τίμια επιλογή
Το Toledo 1.4 TDI έχει ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού, ανταγωνιστικές τιμές που ξεκινούν από 15.550 ευρώ και χαμηλές εκπομπές ρύπων, κάτι που μεταφράζεται σε μειωμένα τέλη κυκλοφορίας. Οι χώροι της καμπίνας καλύπτουν με άνεση τις ανάγκες μιας οικογένειας, ενώ το κόστος χρήσης θα εκτιμηθεί δεόντως από τον ιδιοκτήτη.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Seat Toledo 1.4 TDI | |
Κυβισμός (cc) | 1.422 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 90/3.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 230/1.750 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 11,7 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 185 |
Μέση Κατανάλωση (κιλα/100χλμ.) | 3,6 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 94 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας | 84,6 € |
Μήκος (μέτρα) | 4.482 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.706 |
Ύψος (μέτρα) | 1.461 |
Βάρος (κιλά) | 1.156 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 550 |
Τιμή (από…) | 15.550 € |