Στο πρώτο εξάμηνο του έτους, οι εξαγωγές των φρούτων εκτοξεύθηκαν σε όγκο κατά 47,4% και σε αξία κατά 25,7% και ανήλθαν σε 787.644 τόνους και 413,939 εκατ. ευρώ και οι εξαγωγές των λαχανικών αυξήθηκαν κατά 23,5% σε όγκο, φτάνοντας τους 152.822 τόνους και η αξία τους σημείωσε αύξηση 10,6% και ανήλθε σε 108,309 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που επεξεργάστηκε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων λαχανικών και Χυμών – INCOFRUIT-HELLAS.

Ο ειδικός σύμβουλος του Συνδέσμου, Γιώργος Πολυχρονάκης, δήλωσε σήμερα τα εξής:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στον τομέα των φρούτων πρωτοστατούν, στον όγκο εξαγωγών, τα μανταρίνια, με αύξηση 99,7%, τα πορτοκάλια με 73,9% , οι φράουλες με 12,7% και τα μήλα με 8%, σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2015, ενώ αύξηση των λεμονιών (971,1% ) οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση λόγω έλλειψης τροφοδότησης από ομοιοπαραγωγές χώρες (ζημιές στην παραγωγή).

Για τα λαχανικά, σε ό,τι αφορά τον όγκο εξαγωγών, πρωταγωνιστούν τα αγγούρια με 30,2% και η ντομάτα με 20,1%.

Εκτός όμως από την αύξηση των εξαγωγών στα χειμερινά φρούτα, σύμφωνα με το Σύνδεσμο, οι ενδείξεις από την εξαγωγή των θερινών φρούτων, βάσει προσωρινών στοιχείων του ΥΠΑΑΤ, βαίνουν με ποσοστά αύξησης που εκτιμάται, μέχρι 5 Αυγούστου 2016, ότι είναι της τάξης +4,5% συνολικά (ροδάκινα +16,9%, νεκταρίνια +19,1%, βερίκοκα +75,1% και καρπούζια + 1,5%) με τα κεράσια μόνο, να έχουν αρνητικό πρόσημο -41,3% .

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για το πρώτο πεντάμηνο του έτους, σύμφωνα με το Σύνδεσμο, οι εξαγωγές των νωπών φρούτων και λαχανικών, αυξήθηκαν κατά 42,9% κατ? όγκο, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2015 και ανήλθαν σε 940.466 τόνους και η αξία αυξήθηκε κατά 22,2%, στα 522,548 εκατομμύρια ευρώ.

«Επαναλαμβάνουμε για πολλοστή φορά ότι δυστυχώς εξακολουθούν να διακινούνται από Έλληνες και Βαλκάνιους εμπόρους, ατυποποίητα προϊόντα (κατ? ευθείαν από τον αγρό), κυρίως προς τις βαλκανικές αγορές, που δεν καταγράφονται στα προσωρινά στοιχεία (χωρίς αναγγελία), με κίνδυνο, εκτός των άλλων, τη δυσφήμιση των ελληνικών φρούτων και λαχανικών» σημειώνει ο κ. Πολυχρονάκης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης