Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Το γράμμα «R» είναι συνώνυμο της σπορ οδήγησης για τη μάρκα Honda. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά
Κιχ… δεν έκανε το Type R ακόμα και έπειτα από 100 γύρους στην πίστα των Μεγάρων και έχοντας αλλάξει πάνω από 20 οδηγούς. Αυτός είναι ο Γιαπωνέζος…το 1992 στο θρυλικό NSX και έχει… συνοδέψει τις ονομασίες Integra, Accord και Civic. Τελευταία, το γράμμα «R» φιγουράρει με την ονομασία Civic Type R, ένα ποθητό μηχάνημα σπορ οδήγησης με χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε αγωνιστική χρήση.
Αυτό είναι το νέο Honda Civic Type R. Ένα αγωνιστικό δρόμου με επιδόσεις-φωτιά και στοιχεία που δεν έχουμε δει ποτέ στο παρελθόν σε αντίστοιχο Civic. Κινητήρας turbo, νέο σύστημα αναρτήσεων, αεροδυναμική που εκτός από… δουλειά βγάζει και μάτι και το… κάτι παραπάνω που σου δίνει όταν βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και πατάς το κουμπί «R».
Αγωνιστικό δρόμου…
Η νέα γενιά βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες στην Ελλάδα και το zougla.gr είχε τη δυνατότητα να τη δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες, σε ένα φιλικό για τέτοιου είδους αυτοκίνητο περιβάλλον. Αυτό Μόνο που βλέπεις το νέο Honda Civic Type R καταβαίνεις με τι έχεις να κάνεις… είναι το αυτοκινητοδρόμιο της πόλης των Μεγάρων που φιλοξένησε τους Έλληνες δημοσιογράφους, οι οποίοι παρακολούθησαν την παρουσίαση και μετά είχαν την ευκαιρία να το οδηγήσουν.
Η αρχική εικόνα, όταν φτάσαμε στην πίστα, μας έδωσε να καταλάβουμε και τις διαφορές σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Δίπλα στα αγωνιστικά Type R του Γιάννη Φωτεινέλη και του Δημήτρη Δριβάκου βρισκόταν το καινούργιο μοντέλο. Το συγκεκριμένο, αν και είναι ένα αυτοκίνητο για τον δρόμο, θύμιζε περισσότερο αγωνιστικό ακόμα και από τα καθαρόαιμα… αγωνιστικά. Σημαντικό στοιχείο η ύπαρξη της μεγάλης αεροτομής που έχει τοποθετηθεί στο πίσω μέρος για να παράγει τόση κάθετη δύναμη που να κρατά σταθερό το αμάξωμα ακόμα και όταν αυτό κινείται με 270 χλμ./ώρα!
Πατάς το… R και το πάρτι αρχίζει
Σχεδιαστικά οι φίλοι της Honda αλλά και των σπορ αυτοκινήτων θα το λατρέψουν, κάτι που θα ισχύσει Ο ήχος των 4 εξατμίσεων δεν συμβαδίζει με το υπόλοιπο σύνολο… και στην περίπτωση που βρεθούν πίσω από το τιμόνι.
Τη δυνατότητα αυτή την είχαμε και δεν χάσαμε την ευκαιρία να την εκμεταλλευτούμε κάνοντας αρκετούς γύρους στην πίστα με το πόδι τέρμα στο πάτωμα. Τα καθίσματα μπάκετ σε αγκαλιάζουν και σου δίνουν τη δυνατότητα να τα ρυθμίσεις ανάλογα με τις ανάγκες.
Από εκεί και πέρα βάζεις μπροστά τον κινητήρα και ενεργοποιείς το κουμπί «R».
Στο αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων…
Ξεκινώντας από τη γραμμή εκκίνησης της πίστας, μπαίνεις εύκολα στη στροφή Κ1 με 2α στο κιβώτιο
Στη μεγάλη ευθεία έχεις ξεπεράσει τα 160 χλμ./ώρα, τα λαμπάκια κοκκινίζουν, κατεβάζεις 3η, 2α και με το πόδι τέρμα συνεχίζεις…και χωρίς να σε προβληματίζει η συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Με το πόδι τέρμα στο πάτωμα ανοίγεσαι για να μπεις στην Κ2 έχοντας κουμπώσει την 3η, αμέσως μετά βάζεις 4η, μέχρι να πέσεις και πάλι στην 3η για την Κ3 και στα φρένα για την Κ4. Με 2α πλέον στο κιβώτιο, βάζεις 3η για την Κ5, όπου ακολουθεί η ευθεία των 580 μέτρων.
Μέχρι το τελείωμά της το κοντέρ έχει ξεπεράσει τα 160 χλμ./ώρα, τα κόκκινα λαμπάκια πάνω από το κοντέρ σε ενημερώνουν πως κινείσαι στους κόφτες και εκεί είναι που καταλαβαίνεις την ποιότητα και απόδοση των φρένων, καθώς από 4η και τέρμα γκάζι έχεις πέσει σε 2α για να στρίψεις δεξιά στην Κ6. Διακόσια μέτρα μετά περνάς την Κ7 και μπαίνεις στην Κ8 με 3η και… τάπα, για να κατεβάζεις σε 2α πριν αφήσεις πίσω σου την τελευταία μεγάλη στροφή για το… πέσιμο της καρό σημαίας.
Στους κόφτες…
Στα Μέγαρα «γράψαμε» πολλούς γύρους με το νέο Honda Civic Type R. Αυτό που αποτυπώσαμε είναι
Τον γρήγορο γύρο στα Μέγαρα τον έχουμε καταγράψει σε video και θα σας τον παρουσιάσουμε σε άλλο άρθρο…το πόσο φιλικό έχει γίνει με τον χρήστη ακόμα και όταν η οδήγηση είναι αγωνιστική.
Τα άλογα έρχονται γραμμικά, ακόμα και στους κόφτες, με αποτέλεσμα να έχει δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών και να απολαμβάνεις το γκάζι. Το Type R είναι δικίνητο αλλά όταν ελέγχεις τη δύναμη με το γκάζι και το τιμόνι που ανταποκρίνεται άμεσα, δεν θα σε προβληματίσει πουθενά και δεν θα σε «πουλήσει».
«Πατάει» καλά…
Το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είναι ιδιαίτερα φιλικό και καθόλου σκληρό, κάτι που ισχύει και με τον
Οι αντοχές στον δρόμο των «μαμά» ελαστικών της Continental είναι για 5.000 χιλιόμετρα. Μετά τα αλλάζεις…συμπλέκτη. Αυτό το στοιχείο είναι σημαντικό, ιδίως όταν κάνεις καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου. Όταν έχεις τη δυνατότητα γρήγορης οδήγησης σε ασφαλές περιβάλλον, καταλαβαίνεις και την κίνηση των Γιαπωνέζων να χρησιμοποιήσουν ένα νέο σύστημα ανάρτησης δύο αξόνων που σκοπό έχει να κατανείμει σωστά τα φορτία όταν το αμάξωμα πιέζεται στο όριο.
Φυσικά, δεν μπορούμε να παραλείψουμε και την ύπαρξη του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης που κατανέμει με τη σειρά του τα σωστά ποσοστά ροπής στους εμπρός τροχούς. Σε γενικές γραμμές, οι άνθρωποι της Honda έχουν δουλέψει πολύ με τα ηλεκτρονικά συστήματα που βοηθούν στο να πετύχεις χρόνους χωρίς κόπο και… φόβο!
Οι φόροι το καταδικάζουν
Tο νέο Honda Civic Type R είναι ένα άλλο αυτοκίνητο από αυτό που ξέραμε μέχρι σήμερα. Σου προσφέρει γκάζια και επιδόσεις από ένα μοτέρ μόλις 2.0 λίτρων, αλλά σε προβληματίζει ταυτόχρονα, γιατί αυτά τα κυβικά είναι απαγορευτικά για την Ελλάδα.
Η τιμή του (με το νέο καθεστώς κοντά στα 50.000 ευρώ) είναι για λίγους και αυτό διότι οι φόροι (παλαιοί και νέοι) το καταδικάζουν. Κρίμα, γιατί με τόσα χρήματα παίρνεις πάρα πολλά από ένα σπορ αυτοκίνητο που φημίζεται για την αξιοπιστία του…
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Honda Civic Type R |
Κυβισμός (cc) | 1.996 VTEC turbo |
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 310/6.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 400/2.500-4.500 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 5.7 δευτ. |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 270 |
Μέση Κατανάλωση | 7.3 λτ/100 χλμ. |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 170 |
Τέλη Κυκλοφορίας | 416.5 ευρώ |
Μήκος (μέτρα) | 4.390 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.878 |
Ύψος (μέτρα) | 1.466 |
Βάρος (κιλά) | 1.382 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 498 |
Τιμή (από…) | 50.000 περίπου* |
*με τα νέα μέτρα που θα ισχύσουν από 1/6/2016
Επισκεφτείτε τη σελίδα της Honda πατώντας ΕΔΩ