Η πολιτική των άγονων γραμμών έγινε «για να πληρώνει ο ελληνικός λαός μία κρατική εταιρεία που ιδιωτικοποίησε η Ν.Δ. και ανήκε στον κ. Βγενόπουλο» και «στη συνέχεια προστέθηκαν άλλες δύο εταιρείες, στην ίδια όμως λογική», τόνισε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης απαντώντας στη Βουλή σε επερώτηση βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας.

«Συνολικά ο ελληνικός λαός το 2014 για τις 27 άγονες αεροπορικές γραμμές πλήρωσε 47 εκατ. για 1.081.501 θέσεις, ενώ μετακινήθηκαν μόνο 565.667 επιβάτες», ανέφερε ο υπουργός, υπογραμμίζοντας ότι πέτυχε 25% μεσοσταθμική μείωση στο κόστος των άγονων αεροπορικών γραμμών και ειδικά για την Olympic Airways 33%, ενώ έκανε και δωρεά το κτήριο του αεροδρομίου της Πάρου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Χρ. Σπίρτζης ανέφερε συγκεκριμένους αριθμούς για ορισμένες άγονες αεροπορικές γραμμές και το κόστος τους το 2014:

– Αθήνα-Ζάκυνθος: επιβατική κίνηση 36.000, πληρώθηκαν 58.500 θέσεις με 1,1 εκατ. ευρώ.
– Ρόδος-Λέρος-Κως-Αστυπάλαια: επιβατική κίνηση 5.700, πληρώθηκαν 9.800 θέσεις με 1,7 εκατ. ευρώ.
– Αθήνα-Σητεία: επιβατική κίνηση 20.295, πληρώθηκαν 75.107 θέσεις
– Αθήνα-Καστοριά, Κοζάνη: επιβατική κίνηση 6.500, πληρώθηκαν 20.000 θέσεις
– Θεσσαλονίκη-Λήμνος-Ικαρία: επιβατική κίνηση 14.415, πληρώθηκαν 45.570 θέσεις.
– Αλεξανδρούπολη-Σητεία: επιβατική κίνηση 2.000, πληρώθηκαν 7.600 θέσεις.

Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, χαρακτηριστικά της κατάστασης των άγονων αεροπορικών γραμμών είναι και όσα προκύπτουν από την επιβατική κίνηση. Για παράδειγμα, ανέφερε ο υπουργός, στο Ζάκυνθος-Κύθηρα τον Ιανουάριο υπήρξαν εννέα αφίξεις αεροσκαφών και μόλις οκτώ επιβάτες, τον Φεβρουάριο οκτώ αφίξεις με κανέναν επιβάτη, τον Μάρτιο τέσσερις αφίξεις με έναν επιβάτη και τον Απρίλιο 13 αφίξεις με έναν επιβάτη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης