Το 1992 παρουσιάστηκε το πρώτο CBR 900RR Fireblade, το οποίο ξεκίνησε τον “πόλεμο” για τη μείωση βάρους και όγκου. Από τότε, όλες οι εταιρίες άλλαξαν τον τρόπο που σχεδίαζαν τα Superbikes.
Μέχρι το τέλος του 2003, το CBR δεχόταν αρκετές αλλαγές, αλλά όχι ουσιαστικές. Το 2004 παρουσιάστηκε το πρώτο CBR 1000RR.Η Honda κατάφερε να φτιάξει ένα πολύ καλό σύνολο με αρκετή γραμμικότητα στη λειτουργία του σε ένα αξιοθαύμαστο πλαίσιο.
Ο ανταγωνισμός όμως είχε καταφέρει να αυξήσει κατά πολύ την ιπποδύναμη, κάνοντας το Honda να υστερεί σε δύναμη. Όπως αρμόζει σε μία εταιρία τέτοιου βεληνεκούς όπως η Honda, δεν γινόταν να μείνει με τα χέρια σταυρωμένα. Έτσι λοιπόν ήρθε η σειρά του CBR 1000RR Fireblade τρίτης γενιάς.
Το νέο superbike της Honda έχει αρκετές αλλαγές στην εμφάνιση με κυριότερες αυτές της εξάτμισης, η οποία από το κέντρο της ουράς μεταφέρθηκε κοντά στον κινητήρα, δίπλα στο ψαλίδι, δίνοντας το δικαίωμα στους σχεδιαστές να παρουσιάσουν ένα πολύ λεπτό πίσω μέρος. Ακόμα, μία εμφανής αλλαγή είναι αυτή του Ram Air, το οποίο μεταφέρθηκε στα δύο πλαϊνά μέρη της μάσκας, εφοδιασμένο με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες βαλβίδες, που ρυθμίζουν την παροχή του αέρα, ανάλογα με τις ανάγκες που παρουσιάζονται.
Οι μηχανικοί έχουν επέμβει και στον κινητήρα. Για να αυξηθεί η ευστροφία, μειώθηκε η διαδρομή των εμβόλων και αυξήθηκε η διάμετρος των κυλίνδρων κατά 1mm, από 75mm σε 76mm. Οι νέοι κύλινδροι δεν έχουν χιτώνια, τα οποία αντικαταστάθηκαν από μία ειδική επίστρωση που η Honda ονομάζει JCP (Jet-flow Circulation Plating) με αποτέλεσμα τη μείωση του βάρους κατά 2,5kg. Ο παλιός συμπλέκτης έφυγε για να βρεθεί στη θέση του ένας μονόδρομος, ή αλλιώς συμπλέκτης ολίσθησης, που βοηθά όσους είναι λάτρεις της πίστας.
Αξιόλογες επεμβάσεις δέχτηκε και το πλαίσιο, όπου πλέον έχει τέσσερα, αντί εννέα, χυτά τμήματα. Το αποτέλεσμα είναι το CBR να αδυνατίσει κατά 2,5 kg και να στενέψει κατά 30mm, ενώ η ακαμψία αυξήθηκε 40%. Το μπροστινό πιρούνι παρέμεινε το ίδιο σε πάχος (43mm), αλλά με διαφορετικό offset. Πλέον είναι στα 27,5mm, αντί 25mm του παλιού, με αποτέλεσμα το στρίψιμο να είναι πιο γρήγορο και άμεσο. Την ίδια ”δίαιτα” υπέστη και το ηλεκτρονικό σταμπιλιζατέρ μαζί με τις ζάντες.
Όλα αυτά κατάφεραν να κάνουν το νέο CBR 100RR να παρουσιάζει ένα πάρα πολύ καλό ”γυρολόγιο”, κρατώντας την ίδια γραμμικότητα στη λειτουργία του κινητήρα, χωρίς ξεσπάσματα στις μεσαίες στροφές. Βέβαια, έχει γίνει αρκετά ”απόλυτο”, ζητώντας και το σεβασμό του αναβάτη, ο οποίος πρέπει να έχει και την ανάλογη εμπειρία ενός superbike.
Μοντέλο | Honda CBR1000RR |
Κινητήρας | Τετρακύλινδρος εν σειρά, τετράχρονος, υγρόψυκτος, με 2ΕΕΚ και 4Β/Κ |
Κυβισμός | 999.8κ.εκ |
Τροφοδοσία | Ηλεκτρονικός ψεκασμός με σώματα διαμέτρου 46mm |
Ισχύς | 175 ίπποι / 12.000 σ.α.λ. |
Ροπή στρέψης | 11.6χλγμ. / 8.500 σ.α.λ. |
Πλαίσιο | Αλουμινίου δύο δοκών |
Διαστάσεις (ΜxΠ) | 2.075X685 μέτρα |
Ύψος σέλας | 820 μέτρα |
Μεταξόνιο | 1.405 μέτρα |
Βάρος | 199 κιλά |
Ανάρτηση εμπρός | Ανεστραμμένο πιρούνι 43mm πλήρες ρυθμίσεων |
Ανάρτηση πίσω | Αμορτισέρ Unit Pro Link διαδρομής 135mm |
Φρένα εμπρός | Δύο δίσκοι 320mm με ακτινικές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων |
Φρένα πίσω | Δίσκος 220mm με δαγκάνα δύο εμβόλων |