…ΜΟΥ ΞΑΝΑΡΧΟΝΤΑΙ ΕΝΑ-ΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΟΞΑΣΜΕΝΑ…

Η ιστορία κάνει κύκλους. Μια έκφραση που σίγουρα θα έχετε ακούσει, αλλά και που στην παρουσίαση που ακολουθεί ταιριάζει γάντι. Η Alfa Romeo πολύ πριν την 159, είχε μια εξίσου όμορφη «κόρη».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την «75», για όλους όσοι τη θυμάστε. Καμία σχέση φυσικά με τη σύγχρονη Μιλανέζα, αν εξαιρέσει φυσικά κανείς τη διαχρονικότητα των πανέμορφων σχεδίων της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού από τότε έχει περάσει πολύ νερό από το αυλάκι της εξέλιξης των αυτοκινήτων.

Ή μήπως όχι όσον αφορά στο τι αφήνει τελικά ένα αυτοκίνητο εν κατακλείδι στο χειριστή του. Θα το δούμε στη συνέχεια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η 75 ήταν καταρχάς «πισωκούνα». Μάγευε τότε, προσωπικά ακόμα όταν την πετύχω στο δρόμο, όπως άλλωστε και όλα τα «παιδιά» της Alfa σε κάθε πέρασμα τους. Η διαχρονικότητα των σχεδίων που λέγαμε.

Οι τυχεροί ιδιοκτήτες της είχαν στην κατοχή τους, στο πλείστο των περιπτώσεων, τις εκδόσεις για τους «κοινούς θνητούς».

Το λέω αυτό διότι, πολύ σπάνια για να ακριβολογώ, απαντούσες και καμία 75 της μαγικής σειράς «America». Βράδυ στην Πατησίων, γύρω στο 1988, λίγο πριν από την διασταύρωση που οδηγούσε στην Ομόνοια, πήγαινα με τη Ζωούλα βόλτα με το Autobianchi μας κατά παραλία μεριά. «Ξεσκούφωτο» το Α112 Elite, με τη μουσική να παίζει (Eighties, τι άλλο;) και όλα να κυλούν όμορφα. Αίφνης το χέρι μου πήγε αυτόματα στο χειριστήριο της έντασης του ήχου (στο εκπληκτικό Pioneer P7000, ακόμα το θυμάμαι), ασυναίσθητα, χωρίς να έχω κάποιο συνειδητό λόγο.

 Ο εγκέφαλος του ανθρώπου είναι μαγικό… μηχάνημα. Αμέσως κάτι άρχισε να… γαργαλά ευχάριστα τα αυτιά μου. Η καλοκαιρινή αύρα είχε πάει περίπατο. Ήχος αλλόκοσμος για την εποχή γέμισε το εσωτερικό του Α112. Έψαχνα, εις μάτειν, στους καθρέπτες για καμιά Ferrari, αλλά τίποτα.

 Τότε κατάλαβα ότι αυτό το μουγκρητό ερχόταν από μια κατάμαυρη 75 που πλησίαζε από δεξιά. Ιταλικές πινακίδες και γοητεία Σοφίας Λόρεν. Αντί για Σταδίου, στροφή προς Ομόνοια, στο κατόπι της Alfa. Στο φανάρι όλα αποκαλύφθηκαν. «3.0L America» αναγραφόταν στο πίσω μέρος. Τρία λίτρα κινητήρας και αναπνοή από… Alien. «Ονείρωξη» σε τέσσερις τροχούς.

 Την άλλη μέρα διάβασμα. Δύο τα μοντέλα της σειράς. Η τρίλιτρη και η 1,8 με την βοήθεια υπερτροφοδότη. Την τελευταία την χάζευα λίγα χρόνια αργότερα στο παρκινγκ της γειτονιάς μου.
Έφτασε το πλήρωμα του χρόνου που ο 1.800αρης επέστρεψε. Αυτή τη φορά με 200 καθαρόαιμους ίππους στο πλευρό του.

 Έτοιμους να αφιονιστούν ανά πάσα ώρα και στιγμή, όπως και οι πρόγονοί τους στην 75. Αυτή τη φορά στο πίσω μέρος της 159 αναγράφεται μόνο ένα TBi και τέλος. Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. Στους χαλεπούς καιρούς που διάγουμε, η έκδοση με τον 1,8 λίτρων κινητήρα και την υπερτροφοδότηση αποτελεί την ιδεατή λύση.

Δεν χρεώνεσαι 2,2 λίτρα αλλά έχεις 15 άτια επιπλέον. Βάλτε και την μικρότερη κατανάλωση και έτοιμο το… γλυκό. Το ότι το σασί σηκώνει άλογα ήταν γνωστό από την μεγάλη… America 159. Αυτή των 3,2 λίτρων με τους 260 ίππους, είτε σε μορφή «τετρακούνας», είτε ως «μπροστοκούνας».

Οι διακόσιοι και κυρίως με τον τρόπο που αποδίδονται είναι άλλο πράγμα. Χωρίς εκρήξεις και «ιδιοτροπίες» ο 1800αρης στέλνει το κορμί της 159 μπροστά ως άλλος καταπέλτης. Είναι και αυτή η ριμάδα η ροπή των 32,7 κιλών από τις 1.400 στροφές. Από… σβηστό, δηλαδή, είναι επί ποδός πολέμου.

Δεν ήταν λίγες οι φορές που μου δημιουργούσε απορία το γεγονός ότι δευτερόλεπτα μετά το πράσινο στο φωτεινό σηματοδότη τα υπόλοιπα αυτοκίνητα έμοιαζαν… κουκίδες στον καθρέπτη της. Το πάτημα της στο δρόμο αποτελεί συνέχεια της παράδοσης που έχει χτίσει χρόνια ατελείωτα η αυτοκινητοβιομηχανία του Μιλάνου. Βαρύ σαν ιστορία.

Μεταξύ μας, χρειάζεται προσοχή. Λίγο να ξεχαστείς καραδοκεί το αυτόφωρο και άντε να εξηγήσεις στο «όργανο» τα… ανεξήγητα. Η οδική συμπεριφορά αυτή, σε συνάρτηση με το τι βλέπει το… δύστυχο το μάτι τόσο εκτός όσο και εντός (η γυναίκα μου η Ζωή δεν σταματά να μου το λέει κάθε φορά που δοκιμάζω Alfa: Ωραίο αυτοκίνητο ρε Νίκο, και αυτό βγαίνει πολύ δύσκολα από το στόμα της), ευθύνεται σε απόλυτο βαθμό για την ασθένεια που ονομάζεται «Αlfisti». Όλων όσοι δηλαδή, μπήκαν κάποια στιγμή σε μια Alfa Romeo, την οδήγησαν, την απέκτησαν και δεν άφησαν ποτέ κανένα άλλο να βολευτεί στο κάθισμα του οδηγού. Γενεές ολόκληρες έχουν γαλουχηθεί με αυτές τις αξίες…

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

Τι να πρωτοπείς; Ορθολογικά κινούμενος, το πάτημα της στο δρόμο, που μοιάζει βαρύ σαν ιστορία. Η εξωτερική της εμφάνιση και ο… εσωτερικός της κόσμος, αλλά και το γεγονός ότι η ποιότητα κατασκευής της είναι άλλου επιπέδου. Με κάτι λιγότερο από 30 χιλιάρικα…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ALFA ROMEO 159 1,8L ΤΒi 200Hp

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.742cc
ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ-ΒΑΛΒΙΔΕΣ 4-16
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 200/5.000
ΡΟΠΗ 32,7Kgm/1.400
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 235km
0-100 km/h 7,7sec
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Διάταξη υπερυψωμένου τετράπλευρου με διπλά ψαλίδια και αντιστρεπτική ράβδο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Μultiling, αντιστρεπτική ράβδος
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
ΦΡΕΝΑ Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, δίσκοι πίσω
ΒΑΡΟΣ 1480 Κg
ΜΗΚΟΣ/ΠΛΑΤΟΣ/ΥΨΟΣ 4.660mm / 1.828mm / 1.417mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.700
ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ 405Lit.
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8,1Lit/100km

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης