Το πρωταρχικό βήμα για την κυκλοφορία αυτοκινήτων χωρίς οδηγό στους ευρωπαϊκούς δρόμους σηματοδότησε η πρώτη συνεδρίαση ομάδας εμπειρογνωμόνων που συστάθηκε με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Αυτοκινητοβιομηχανίες, οργανώσεις καταναλωτών και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις θα συνεργαστούν με την Κομισιόν τα επόμενα δύο χρόνια με στόχο να καταρτίσουν ένα σχέδιο ανάπτυξης της τεχνολογίας αυτόνομων οχημάτων με χρονικό ορίζοντα για την κυκλοφορία τους το 2030.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ομάδα GEAR 2030, η πρώτη αντίστοιχη πρωτοβουλία της Κομισιόν, εκτός από τα τεχνικά ζητήματα θα καταπιαστεί και με τη διαμόρφωση του κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου.

Άλλες χώρες, όπως οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία, έχουν ήδη προχωρήσει στην ανάπτυξη και τη θεσμοθέτηση της κυκλοφορίας αυτόνομων οχημάτων. Στις αρχές του έτους, η κυβέρνηση Ομπάμα ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 4 δισεκατομμύρια δολάρια την επόμενη δεκαετία στην ανάπτυξη αυτόνομων αυτοκινήτων.

Ένα βασικό εμπόδιο για τη διάδοση και ευρεία υιοθέτηση της τεχνολογίας αποτελεί η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για την οδική κυκλοφορία, η οποία απαιτεί από τους οδηγούς να είναι σε θέση να ελέγχουν τα αυτοκίνητα ανά πάσα στιγμή. Εβδομήντα τρεις χώρες υπέγραψαν τη συμφωνία, συμπεριλαμβανομένων των περισσότερων κρατών μελών της ΕΕ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αρκετές χώρες της ΕΕ υπέβαλαν αίτηση τροποποίησης της σύμβασης του 2014 που θα επιτρέψει σε μερικώς αυτόνομα οχήματα να κυκλοφορούν υπό την προϋπόθεση ότι ένας άνθρωπος θα είναι εις θέση να πάρει το «βολάν» ανά πάσα στιγμή.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης