Το νέο Doblo Cargo σχεδιάστηκε με σκοπό να κερδίσει την κορυφή της κατηγορίας του σε ό,τι αφορά στα χαρακτηριστικά φόρτωσης, πρακτικότητας, δυναμικής συμπεριφοράς, άνεσης, οικονομίας και ασφάλειας. Το νέο Doblo Cargo έρχεται να συνεχίσει τη λαμπρή παράδοση του προκατόχου του, που με 650.000 πωλήσεις έτυχε ευρείας εμπορικής αποδοχής από το τέλος του 2000 που παρουσιάστηκε.
Χωράει τα πάντα
Αν μη τι άλλο αυτό που μετράει στα οχήματα του είδους είναι ο χώρος φόρτωσης. Στο νέο Doblo Cargo είναι ακόμη μεγαλύτερος από το προηγούμενο μοντέλο και ξεχωρίζει όντας απόλυτα εκμεταλλεύσιμος, με τετράγωνο σχήμα, πλευρικές συρόμενες (70cm πλάτος και 117cm ύψος) και μεγάλες πίσω ασύμμετρες πόρτες (123cm πλάτος και ύψος 125cm ή 146cm στις εκδόσεις με υπερυψωμένη οροφή), που κάνουν τη φορτοεκφόρτωση πραγματικό παιχνίδι. Και όταν οι λέξεις δεν πείθουν, το ρόλο αναλαμβάνουν οι αριθμοί: όγκος φόρτωσης 3,4m3 για το Cargo με κοντό μεταξόνιο (4m3 για το κοντό μεταξόνιο με υπερυψωμένη οροφή και 4,2m3 για το Maxi με μακρύ μεταξόνιο), 182cm μήκος χώρου φόρτωσης (217cm για τις εκδόσεις με μακρύ μεταξόνιο), πλάτος 171cm, ύψος 130cm (155 cm στις εκδόσεις με υπερυψωμένη οροφή) και ωφέλιμο φορτίο από 750 έως 1.000 κιλά -ανάλογα με την έκδοση- αποτελούν αδιάσειστα τεκμήρια υπεροχής. Χάρη στα επιπλέον 3cm πλάτους μεταξύ των θόλων των πίσω τροχών (123cm συνολικά) μέχρι 2 ευρωπαλέτες μπορούν να τοποθετηθούν με άνεση στο νέο μοντέλο.
Όπως και πριν, είναι διαθέσιμοι δύο τύποι διαχωριστικών καμπίνας-χώρου φόρτωσης: σταθερό διαχωριστικό με τζάμι ή αναδιπλούμενο διαχωριστικό δίχτυ που συνδυάζεται με αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού. Έξι άγκιστρα στο πάτωμα εξασφαλίζουν την ασφάλιση των φορτίων, ενώ ανάλογα με την έκδοση υπάρχουν μία ή δύο πλαφονιέρες για άπλετο φως. Διαθέσιμη στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι και μια αποσπώμενη πλαφονιέρα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως φακός. H πρακτικότητα του νέου Doblo Cargo είναι ασυναγώνιστη! Εξ’ ου και ο νέος προαιρετικός εξοπλισμός, για παράδειγμα ένα ζεύγος από μπάρες στην οροφή του χώρου φόρτωσης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την τοποθέτηση μακριών αντικειμένων, όπως σκάλες και σωλήνες. Έτσι, δεν απαιτούνται εξωτερικά συστήματα φόρτωσης. Το νέο Doblo Cargo είναι προσεγμένο μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια. Οι λαβές των θυρών μπορούν να ανοίξουν, είτε με το αριστερό, είτε με το δεξί χέρι ακόμα και αν ο χειριστής φοράει γάντια.
Ειδικά η πίσω πόρτα μπορεί να ανοίξει με μεγάλη ευκολία!
Σηκώνει βάρη
Το Fiat Doblo Cargo καινοτομεί παρουσιάζοντας για πρώτη φορά στην κατηγορία έναν πίσω ανεξάρτητο άξονα Bi-link, που συνδυάζει μεγάλη ικανότητα φορτίου, με άνεση και τονισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά. Μάλιστα ανάλογα με την έκδοση και τον επαγγελματικό προσανατολισμό του οχήματος, ο πίσω άξονας μπορεί να έχει ειδικές ρυθμίσεις: Cargo 750 κιλά: έκδοση χωρίς αντιστρεπτική ράβδο. Βέλτιστη ισορροπία ανάμεσα σε επιδόσεις – ωφέλιμο φορτίο με άριστη δυναμική συμπεριφορά και άνεση.
Cargo 1000 κιλά: βέλτιστη χωρητικότητα (κορυφαία στην κατηγορία) με αντιστρεπτική ράβδο. Η ανάρτηση επιτρέπει μέχρι 1.450 κιλά ωφέλιμου φορτίου στον πίσω άξονα (300 κιλά περισσότερα από το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς).
Για πρώτη φορά η γκάμα του Fiat Doblo Cargo θα περιλαμβάνει εκδόσεις σασί (με κοντό και μακρύ μεταξόνιο), έτοιμες να δεχθούν οποιαδήποτε μετατροπή. Το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο για τις νέες εκδόσεις του Doblo Cargo αγγίζει τα 1.090 κιλά για τον εμπρός και 1.450 κιλά για τον πίσω άξονα, τιμές μοναδικές στην κατηγορία. Το μέγιστο μήκος φόρτωσης είναι 225cm για τις εκδόσεις με κοντό μεταξόνιο και 280cm για εκείνες με το μακρύ. Το μέγιστο πλάτος και για τις δύο εκδόσεις είναι 187cm.
Επιδόσεις και οικολογία
Το νέο Fiat Doblo Cargo θα είναι διαθέσιμο με 4 κινητήρες εξελιγμένους από την FPT (Fiat Powertrain Technologies) σε εκδόσεις που καλύπτουν τις προδιαγραφές ρύπων Euro4 ή Euro5. Ανάλογα με την ισχύ του κινητήρα, διατίθεται μηχανικό κιβώτιο 5 ή 6 σχέσεων και μέσα στο 2010 θα κάνει την εμφάνισή της μια έκδοση 1,6 Multiair 16v -105 hp με ημιαυτόματο κιβώτιο.
Οι παρακάτω κινητήρες είναι διαθέσιμοι από την παρουσίαση του μοντέλου:
1,3 Μultijet ΙΙ 16v -90 hp (Euro 5) με Start&Stop και DPF
1,3 Multijet 16v – 90 hp (Euro 4)
1,6 Multijet 16v -105 hp (Euro5) με Start&Stop και DPF
1,6 Multijet 16v -105 hp (Euro4)
2,0 Multijet 16v -135 hp (Euro5) με Start&Stop και DPF
1,4 16v – 95 hp (Euro5) με Start&Stop
1,4 16v – 95 hp (Euro 4)
Στο μέλλον η γκάμα θα εμπλουτιστεί με ένα κινητήρα τούρμπο 1,4 16v T-Jet 115 hp, που λειτουργεί και με φυσικό αέριο. Όλοι οι κινητήρες Euro5 είναι εφοδιασμένοι με σύστημα Start&Stop, που σβήνει και επανεκκινεί αυτόματα τον κινητήρα στο φανάρι ή το μποτιλιάρισμα, καθώς και Gear Shift Indicator, που προτείνει ανέβασμα ή κατέβασμα σχέσης στο κιβώτιο για την επίτευξη βέλτιστης οικονομίας καυσίμου ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Αξίζει να σημειωθεί πως σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο έχουν μειωθεί οι ανάγκες συντήρησης. Έτσι το service από τα 20.000 χλμ., με τον 1,3 Multijet του προηγούμενου μοντέλου, γίνεται στις 35.000 χλμ. με τον νέο 1,3 Multijet ΙΙ (Εuro5). Αυτό μεταφράζεται σε οικονομία συντήρησης της τάξης του 34% σε ένα διάστημα 120.000 χλμ.
Γνωστός ήδη για την κορυφαία απόδοση, την ελαστικότητα και την οικονομία του, ο ελαφρύς (μόλις 100 κιλά) 16βάλβιδος κινητήρας βενζίνης των 1.368 κ.εκ. αποδίδει 95 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., όταν η ροπή είναι 127 Nm στις 4.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας, που προσφέρεται και με προδιαγραφές Euro4, καταναλώνει μόλις 7 λτ./100 χλμ. στο μικτό κύκλο, χωρίς όμως παραχωρήσεις στις επιδόσεις: 161 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα και εκπομπές CO2 163 γρ./χλμ.
Ο 16βάλβιδος κινητήρας πετρελαίου 1,3 Multijet ΙΙ 90 hp των 1.248 κ.εκ.(Εuro4 & 5 με DPF) είναι μέλος της οικογένειας μηχανικών συνόλων Multijet δεύτερης γενιάς. Εφοδιασμένος με νέα μπεκ ψεκασμού υψηλής ακρίβειας και τεχνολογίας IRS (Injection Rate Shaping) για το συνεχή έλεγχο και την ανάλογη διαμόρφωση της τροφοδοσίας, είναι εφοδιασμένος με turbo μεταβλητής γεωμετρίας και αποδίδει 200 Nm ροπής (+5% σε σχέση με τον προηγούμενο 1,3 Multijet 75) μόλις στις 1.500 σ.α.λ. Αυξημένη κατά 20% είναι και η ισχύς που φτάνει τους 90 ίππους. Καταναλώνει μόλις 4,8 λτ./100 χλμ. (-8%) και εκπέμπει 126 γρ.CΟ2/χλμ. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 156 χλμ./ώρα.
Ακόμη καλύτερα είναι τα πράγματα για τον 1,6 Multijet 105 hp (Euro4 & 5 με DPF). Σε σχέση με τον 1,9 JTDM 120 hp αποδίδει 45% περισσότερη ροπή (290 Nm) στις 1.500 σ.α.λ., τιμή που τον ανεβάζει αυτόματα στην κορυφή της κατηγορίας του. Εφοδιασμένος με turbo μεταβλητής γεωμετρίας (ηλεκτρονικά ελεγχόμενης) εμφανίζει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, επιβαρύνει ελάχιστα το περιβάλλον (5,2 λτ./100 χλμ. και 136 γρ.CΟ2/χλμ.) και χαρίζει τελική ταχύτητα 164 χλμ./ώρα.
Στην κορυφή της γκάμας είναι φυσικά ο επίσης 16βάλβιδος 2,0 Multijet 135hp (Euro5 με DPF). Σε σχέση με τον 1,9 Multijet 120 hp που αντικαθιστά προσφέρει 12% περισσότερη ισχύ, αλλά το κυριότερο +60%(!) μεγαλύτερη ροπή στις 1.500 σ.α.λ. Με 320 Nm απλά είναι ο καλύτερος στην κατηγορία του και ενσωματώνει πολλές τεχνολογικές καινοτομίες, όπως turbo μεταβλητής γεωμετρίας (ηλεκτρονικά ελεγχόμενης), ηλεκτρικά ενεργοποιούμενη βαλβίδα EGR, σύστημα ψύξης των επανακυκλοφορούντων καυσαερίων και προηγμένο καταλύτη. Μαζί με το 6τάχυτο κιβώτιο, οι κορυφαίες επιδόσεις έρχονται σαν φυσικό επακόλουθο: τελική ταχύτητα 179 χλμ./ώρα, όταν η κατανάλωση είναι 5,6 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CΟ2 148 γρ./χλμ.
Οδηγική απόλαυση και ασφάλεια
Με σκοπό τις αυξημένες μεταφορικές ικανότητες, την κορυφαία δυναμική συμπεριφορά, την άνεση και την ενεργητική ασφάλεια, το νέο Doblo Cargo διαθέτει τεχνολογικές καινοτομίες, όπως η πίσω ανάρτηση Bi-Link με ρυθμίσεις ανάλογα με τον τύπο της έκδοσης και το σκοπό για τον οποίο προορίζεται να εξυπηρετήσει. Ισχυρά αεριζόμενα εμπρός δισκόφρενα και υδραυλικό τιμόνι εξασφαλίζουν τον απαραίτητο έλεγχο κάτω από όλες τις συνθήκες. Η ακριβής και ασφαλής οδική συμπεριφορά εξασφαλίζεται βέβαια και με τη χρήση τελευταίας γενιάς ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου, όπως ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή δύναμης πέδησης (EBD) και πάνω από όλα με ESP συνδυασμένο με σύστημα ελέγχου εκκίνησης στην ανηφόρα (hill-holder). Το αμάξωμα έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για να προσφέρει τα υψηλότερα επίπεδα παθητικής ασφάλειας, χάρη στις ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, τους μετωπικούς αερόσακους και τους πρωτοποριακούς πλευρικούς, που είναι σε θέση να προστατέψουν τόσο το κεφάλι, όσο και το θώρακα των επιβατών.Το νέο Doblo Cargo , εκτός από πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας, προσφέρει και ανάλογα στοιχεία άνεσης με σκοπό τη δημιουργία ιδανικών συνθηκών οδήγησης και τη διατήρηση της προσοχής του οδηγού στο δρόμο. Έτσι στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει ο αυτόματος κλιματισμός, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος, ενσωματωμένο σύστημα Blue&Me hands-free και σύστημα πλοήγησης «Blue&Me – TomTom».
Για κάθε γούστο και ανάγκη
Η γκάμα του νέου Fiat Doblo Cargo περιλαμβάνει 5 διαφορετικούς τύπους αμαξώματος: κλειστό van με κοντό και μακρύ μεταξόνιο και κοντό μεταξόνιο με υπερυψωμένη οροφή. Ειδικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι νέες εκδόσεις σασί με κοντό και μακρύ μεταξόνιο, που μπορούν γρήγορα και με χαμηλό κόστος να μετατραπούν σε ειδικά οχήματα (ψυγεία, καρότσες κτλ). Υπάρχουν δύο επίπεδα εξοπλισμού (standard και SX) για την έκδοση με κοντό μεταξόνιο και βενζινοκινητήρα και ένα επίδεδο εξοπλισμό (SX) για τις υπόλοιπες εκδόσεις. Tα παραπάνω μεταφράζονται σε απεριόριστες λύσεις και συνδυασμούς αμαξώματος, κινητήρα, πλευρικών και πίσω θυρών. Το Doblo Cargo είναι διαθέσιμο σε 11 χρωματικές επιλογές (3 παστέλ και 8 μεταλλικές) και με μια μεγάλη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού για την κάλυψη κάθε επαγγελματικής ανάγκης.