Δεν αποκλείεται ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ να μετατεθεί για το 2016, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, με τον υπουργό Ναυτιλίας Θόδωρο Δρίτσα να ζητά την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών για την άνοιξη του 2016.

Ήδη, χθες, έγινε γνωστό ότι οι επενδυτές θα πρέπει να καταθέσουν προσφορές μέχρι την 21η αντί της 15ης Δεκεμβρίου, με την παράταση κατά μία εβδομάδα να αποδίδεται σε νέες προτάσεις που κατέθεσε το υπουργείο Ναυτιλίας στο ΤΑΙΠΕΔ και που αφορούν κυρίως ζητήματα της ναυπηγοεπισκευής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την ίδια στιγμή, αναστάτωση επικρατεί στην αγορά καθώς ο υπουργός Ναυτιλίας φαίνεται να επιδιώκει την επιβράδυνση της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ και γι’αυτό επιθυμεί ο διαγωνισμός να γίνει την άνοιξη ώστε να προετοιμαστεί καλύτερα η ιδιωτικοποίηση.

Ταυτόχρονα έχει ζητήσει την εξαίρεση του Πορθμείου Περάματος-Σαλαμίνας από τη σύμβαση παραχώρησης, κάτι που εάν γίνει πραγματικότητα θα μειωθεί η αξία της αποκρατικοποίησης, ενώ θα προκαλέσει έντονες αντιδράσεις σε όλα τα λιμενικά ταμεία που λειτουργούν πορθμεία.

Σε ό,τι αφορά το τελευταίο, προφανώς θα ξεσηκωθούν όλοι οι δήμοι απαιτώντας τη διαχείριση των πορθμείων της περιοχής τους (π.χ. Ρίου-Αντιρρίου, Κεραμωτής-Θάσου κ.λπ.). Επίσης δεν είναι και λίγοι εκείνοι που επεσήμαναν το όψιμο ενδιαφέρον του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη για την υπογειοποίηση της ζεύξης Περάματος-Σαλαμίνας, μια κίνηση που ασφαλώς μειώνει την αξία του πορθμείου και του ΟΛΠ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο κ. Δρίτσας έχει ακόμη ζητήσει να εξαιρεθούν από τη σύμβαση παραχώρησης ακίνητα του ΟΛΠ που ανήκουν στην ιδιωτική του περιουσία. Πρόκειται κυρίως για κτίρια τα οποία δημιούργησε η ανώνυμη εταιρεία και τα οποία κατά 26% ανήκουν στους ιδιώτες μετόχους της.

Έτσι, το βλέμμα των υποψήφιων επενδυτών είναι στραμμένο στη 21η Δεκεμβρίου που έχει οριστεί ως ημερομηνία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών. Σίγουρα, εάν η διαδικασία παραταθεί για τη νέα χρόνια, οι επενδυτές δεν αποκλείεται να αποχωρήσουν από τη διαδικασία, μιας και το ενδιαφέρον τους δεν είναι αιώνιο, όπως σχολιάζουν κύκλοι της αγοράς.

Υπενθυμίζεται ότι η κινεζική Cosco Group, η δανέζικη APM Terminals και η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services είναι τα σχήματα που αναμένεται να καταθέσουν τις προσφορές τους για το 51% του ΟΛΠ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης