Οι αερομεταφορές, αποτελούν κλειδί για την ανάπτυξη και έχουν σημαντική συμβολή στην οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για να εξασφαλιστεί η ασφάλειά τους αλλά και για να μπορέσουν να συμβαδίσουν με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, οι κανόνες της ΕΕ πρέπει να ανανεωθούν. Έτσι,οι ευρωβουλευτές συζητούν και ψηφίζουν το νέο πακέτο αερομεταφορών.

Στις αρχές του 1990, οι αερομεταφορές της ΕΕ ήταν μια εξαιρετικά ρυθμισμένη βιομηχανία. Με τις μεταρρυθμίσεις που έγιναν αργότερα, σταμάτησαν οι εμπορικοί περιορισμοί, ο αριθμός των δρομολογίων και η συχνότητα τους αυξήθηκε και οι πτήσεις έγιναν πολύ φθηνότερες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σήμερα, ο τομέας των αερομεταφορών απασχολεί 5,1 εκατομμύρια άτομα και συνεισφέρει 365 δισεκατομμύρια ευρώ, ή 2,4% στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ. Οι παγκόσμιες αερομεταφορές αναμένεται να αυξηθούν κατά 5% ετησίως μέχρι το 2030.

Γιατί πρέπει να ανανεωθούν οι ισχύοντες κανόνες;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο τομέας αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις και οικονομικές, όπως οι διακυμάνσεις στις τιμές πετρελαίου αλλά και ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένων πολιτικών κρίσεων και των ακραίων καιρικών συνθηκών. Την ίδια στιγμή ο ανταγωνισμός αυξάνεται και νέοι πάροχοι μπαίνουν στην αγορά.

Εξαιτίας αυτών των προκλήσεων, η Ευρωπαική Επιτροπή, εργάζεται για τη δημιουργία πακέτου αερομεταφορών που θα αναγνωρίζει τις βασικές ανάγκες και τα απαραίτητα μέτρα που πρέπει να ληφθούν. Η πρόταση αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου και θα πρέπει να περιλαμβάνει αναθεώρηση του κανονισμού για την πολιτική αεροπορία αλλά και κανόνες του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας, για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη.

Ο ρόλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου 

Το ΕΚ έχει ζητήσει πολλές φορές, την ανανέωση των υφιστάμενων κανόνων, προκειμένου να διατηρηθούν οι υψηλές επιδόσεις ασφαλείας στην Ευρώπη, σε ένα περιβάλλον που συνέχεια μεταβάλλεται και σε μια αγορά που συνεχώς αναπτύσσεται.

Οι ευρωβουλευτές ψήφισαν τον κανονισμό, την Τετάρτη 11 Νοεμβρίου με 428 ψήφους υπέρ, 149 κατά και 53 αποχές.

Πληροφορίες από Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο 
Επιμέλεια: Xρήστος Μαζάνης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης