H zougla.gr ταξίδεψε μέχρι τη Γαλλία για να οδηγήσει, πριν καν βγει στην παραγωγή, το Ford Focus Econetic που καίει 3,8 λίτρα καυσίμου στα 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει 99 γρ./χλμ CO2 ! Η συγκεκριμένη έκδοση είναι diesel και δυστυχώς σαν Έλληνες δεν έχουμε τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εξαιτίας συγκεκριμένης νομοθεσίας που όμως επιτρέπει στου ξένους να το κάνουν!

Ο νέος κινητήρας Econetic από μία άλλη οπτική γωνίαΜόλυνση του περιβάλλοντος, καυσαέρια, τρύπα τους όζοντος και άλλα συναφή που έχουν σχέση με το περιβάλλον ακούμε συνέχεια τα τελευταία χρόνια. Τα αυτοκίνητα παίζουν σημαντικό ρόλο στον τομέα αυτό αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες δε μένουν με σταυρωμένα χέρια. Συνεχώς εξελίσσουν τεχνολογίες και αναζητούν τρόπους να μειώσουν τα καυσαέρια και το γνωστό πλέον σε όλους μας CΟ2. Από τη μία ακούμε για υβριδική τεχνολογία, από την άλλη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που βρίσκονται προ των πυλών αλλά αν το καλοσκεφτούμε δεν λείπουν και οι συμβατικές τεχνολογίες που και γνωστές είναι, και πιο προσιτές και στην τελική κάνουν την ίδια δουλειά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή τη στιγμή επικρατεί η άποψη ότι ένα υβριδικό όχημα “καίει” λιγότερο από ένα συμβατικό. Κάτι τέτοιο μπορεί να ισχύει αν συγκρίνουμε ένα υβριδικό με ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο όχι όμως αν γίνει η αντίστοιχη σύγκριση με ορισμένα πετρελαιοκίνητα.

Στον πίνακα οργάνων φαίνεται ξεκάθαρα ότι το αυτοκίνητο έχει καλύψει 79.1 χλμ και έχει ακόμα καύσιμα για 780!Κατανάλωση 3,8 λίτρα στα 100 χλμ!
Την ώρα λοιπόν που ακούμε για καταναλώσεις καυσίμου της τάξης των 4,4 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα (για υβριδικά) έρχεται η Ford να αποδείξει το αντίθετο με ένα αυτοκίνητο που διαθέτει έναν απλό κινητήρα diesel. Αυτό δεν το αναφέρει απλά η Ford αλλά το διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του Focus Econetic που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στη Νίκαια της Γαλλίας και μάλιστα πριν καν ξεκινήσει η παραγωγή του αυτοκίνητου. Εκεί ταξιδέψαμε και μετά από 150 χιλιόμετρα εντός και εκτός πόλης πίσω από το τιμόνι της έκδοσης Econetic διαπιστώσαμε ότι, οι μηχανικοί αν θέλουν, μπορούν να κάνουν θαύματα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου άγγιξε τα 4,6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα και όπως καταλαβαίνετε τρίβαμε τα μάτια μας με αυτό που βλέπαμε. Βέβαια, η Ford ανακοινώνει μέση κατανάλωση τα 3,8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, όμως για να πετύχεις αυτό το νούμερο θα πρέπει να οδηγείς τόσο αργά που σίγουρα δεν θα φτάσεις έγκαιρα στον προορισμό σου.

Φιλικό στο περιβάλλον
Επιπλέον της οικονομίας καυσίμου έχει γίνει ακόμα ένα βήμα εμπρός. Οι εκπομπές ρύπων CO2 έπεσαν στα 99 γρ./χλμ. όταν, για παράδειγμα, ένα Daihatsu Cuore εκπέμπει 104 γρ./χλμ. Μην ξεχνάτε ότι αναφερόμαστε σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα turbo 1.600 κ.εκ. με απόδοση 109 ίππους! Νούμερα σίγουρα εντυπωσιακά για την τσέπη μας αλλά και το περιβάλλον. Για να έρθει η χαμηλή κατανάλωση βοηθάει και το σύστημα Start & Stop που συναντάμε τον τελευταίο καιρό σε πολλά αυτοκίνητο. Τι είναι αυτό και πως λειτουργεί; Ένα σύστημα που σβήνει τον κινητήρα όταν το όχημά μας είναι ακινητοποιημένο και ενεργοποιείται και πάλι όταν πατάμε τον συμπλέκτη. Πολλοί όμως θα αναρωτηθούν, και εύλογα μάλιστα, πως με το άναψε – σβήσε, θα χαλάσει μετά από καιρό η μίζα. Την απάντηση δίνει ο Micro – Hybrid Manager της Ford, David Biddlecombe, ο οποίος τόνισε κατά τη διάρκει ατης συνέντευξης Τύπου ότι, η συγκεκριμένη μίζα αντέχει για 150.000 χρήσεις! Κοινώς μέχρι να χαλάσει, ο ιδιοκτήτης θα έχει αλλάξει το αυτοκίνητό του ή θα το έχει στείλει… για απόσυρση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Ford Focus Econetic στον… ατελείωτο παραλιακό πεζόδρομο της ΝίκαιαςΈνα κοινό Ford Focus
Η συγκεκριμένη έκδοση μη νομίζεται ότι διαφέρει ιδιαίτερα από ένα απλό Focus. Σχεδιαστικά, είναι σχεδόν το ίδιο με ένα απλό Focus με τη μόνη διαφορά ότι έχουν υπάρξει κάποιες μικρές αλλαγές και έχει τοποθετηθεί ένα λογότυπο στο πίσω μέρος που αναγράφει τη λέξη Econetic. Περιττό είναι να αναφέρουμε χώρους και οδηγική συμπεριφορά που κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα. Στο διά ταύτα, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που μπορεί να μην βγάζει μάτια και να προκαλεί σχεδιαστικά όμως μπορεί να κάνει τις μετακινήσεις μίας οικογένειας φθηνές και χωρίς να προβληματίζει τον οδηγό σχετικά με το πόσο συχνά πρέπει να επισκέπτεται το πρατήριο υγρών καυσίμων. Το “αρνητικό” είναι η έκδοση diesel η οποία απαγορεύεται σε όσους μένουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά επιτρέπεται στους Έλληνες της επαρχίας. Και αναφέρουμε Έλληνες διότι οι ξένοι που μένουν στις δύο μεγάλες πόλεις δεν έχουν κανένα πρόβλημα. Διωγμένος δηλαδή στην ίδια σου την χώρα…

Η Νίκαια της Γαλλίας
Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Ford Focus Econetic πραγματοποιήθηκε στη Νίκαια της Γαλλίας. Πρόκειται για μία πολύ όμορφη πόλη χτισμένη δίπλα στη θάλασσα με εντυπωσιακά κτίρια και καταστήματα με όλες τις επώνυμες μάρκες. Ο πληθυσμός της είναι περί των 350.000 κατοίκων οι οποίοι απολαμβάνουν τη θάλασσα έχοντας τη δυνατότητα να κάνουν τη βόλτα τους στον τεράστιο πεζόδρομο (υπάρχει και ποδηλατόδρομος!) που ξεκινά από τη μία άκρη της πόλης και φτάνει μέχρι την άλλη! Χαρακτηριστικό κομμάτι η παλιά γραφική πόλη με τους στενούς δρόμους στο λόφο Le Château, το εμπορικό λιμάνι και η νέα πόλη, με την εντυπωσιακή προκυμαία και τη λεωφόρο Promenade De Angle. Η Νίκαια είναι κατεξοχήν τουριστικός προορισμός και ελάχιστα χιλιόμετρα από αυτή απέχουν το Μονακό και οι Κάνες.

ΥΠΕΡ
Κατανάλωση καυσίμου
Εκπομπές ρύπων CO2

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ΚΑΤΑ
Απαγόρευση diesel σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη
Κλασσική σχεδίαση

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.600
Ιπποδύναμη 109
Ροπή (Nm) 240
0-100 (χλμ/ώρα) *
Τελική (χλμ/ώρα) 191
Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 3,8
Βάρος (κιλά) 1.249
Μήκος (μέτρα) 4,337
Πλάτος (μέτρα) 1,839
Ύψος (μέτρα) 1,500
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 396
Εκπομπές CO2 99
Τιμή (ευρώ) -*
* Ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί

Tips για το Ford Focus Econetic

• Η έκδοση Econetic κυκλοφορεί μόνο σε έκδοση diesel και με κινητήρα 1.600 κ.εκ.
• Η πραγματική μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα
• Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη απαγορεύεται να κυκλοφορούν οι Έλληνες με αυτοκίνητα diesel
• Το Focus Econetic είναι διαθέσιμο μόνο σε πεντάθυρη έκδοση (και Station Wagon)
• Διαθέτει σύστημα Start & Stop
• Οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι 99 γρ./χλμ
• Δεν υπάρχουν τρανταχτές σχεδιαστικές αλλαγές σε σχέση με ένα απλό Focus
• Η παραγωγή ξεκινά τον Ιανουάριο και θα έρθει στην Ελλάδα τέλη Φεβρουαρίου

Πατήστε για να δείτε το video από τη Νίκαια αλλά και τις γύρω περιοχές πίσω από το τιμόνι του Ford Focus ECOnetic

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης