Τεράστια ποσά έδιναν οι καπνοβιομηχανίες στους αστέρες της «χρυσής εποχής» του Χόλυγουντ για να διαφημίζουν τα προϊόντα τους, σύμφωνα με έγγραφα που είδαν το φως της δημοσιότητας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκτός από τους ηθοποιούς, οικονομικά οφέλη είχαν και οι εταιρείες παραγωγής όταν στις ταινίες του ’30, του ’40 και του ’50 κάποιος άναβε ένα τσιγάρο. Υπάρχουν μάλιστα, συμβόλαια που φτάνουν τα 3 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, ποσό που στις μέρες μας μπορεί να μην φαίνεται τόσο μεγάλο, αλλά τότε ήταν αστρονομικό.

Στην έρευνα που πραγματοποίησαν φοιτητές του Πανεπιστημίου του Σαν Φρανσίσκο, ηθοποιοί όπως ο Κλαρκ Γκέιμπλ, η Γκρέτα Γκάρμπο, ο Κάρυ Γκραντ, η Τζοάν Κρόφορντ, ο Σπένσερ Τρέισι, η Μπέτι Ντέιβις και ο Τζον Γουέιν διαφήμιζαν τα τσιγάρα σε κάθε ευκαιρία. Τα «Lucky Strike», ήταν τα πιο διαδεδομένα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τρανό παράδειγμα η «Καζαμπλάνκα», όπου σχεδόν σε όλη την ταινία οι εμφανίσεις του Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ είναι όλες με ένα τσιγάρο στο χέρι.

Οι φοιτητές δημοσίευσαν και μία αναλυτική λίστα με πληρωμές στα τέλη του ’30.

Αναλυτικά:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Περίοδος 1937 – 1938

Γκάρι Κούπερ, Κλαρκ Γκέιμπλ, Μπάρμπαρα Στάνγουικ, Ρόμπερτ Τέιλορ, Σπένσερ Τρέισι και Τζοάν Κρόφορντ από 10.000 (για το 2008 146.583)

Χένρι Φόντα 3.000 (43.975)

Μπομπ Χόουπ 2,500 (36.646)

Γκλόρια Σουάνσον 1.500 (21,988) 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης