Μάριος Βελέντζας, Χρήστος Καράμπελας, Μανώλης Φουσκολαγουδάκης
 
Για το καλό της… εμπιστοσύνης η ελληνική κυβέρνηση εναρμονίζεται πλήρως με τα «θέλω» των πιστωτών, υπακούοντας «σ’ έναν κατάλογο αγριοτήτων που στόχο έχει την ηθελημένη ταπείνωση της Ελλάδας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωζώνης η Αθήνα πήρε ξεκάθαρα το μήνυμα ότι η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης αποτελεί προϋπόθεση για μια πιθανή συμφωνία στο μέλλον σ’ ένα τρίτο πρόγραμμα βοήθειαςΕξορθολογισμός του συστήματος ΦΠΑ και διεύρυνση της φορολογικής βάσης με αύξηση των εσόδων, αλλαγές στο συνταξιοδοτικό, διασφάλιση της πλήρους νομικής ανεξαρτησίας της ΕΛΣΤΑΤ είναι ορισμένα μόνο από τα προαπαιτούμενα που πρέπει να περάσουν από το ελληνικό Κοινοβούλιο μέχρι την Τετάρτη 15 Ιουλίου. Το κείμενο της συμφωνίας για τριετές δάνειο 86 δισ. ευρώ δόθηκε λίγο μετά τις 12.00 το μεσημέρι της Δευτέρας στη δημοσιότητα.

Το zougla.gr έχει στην κατοχή του το έγγραφο και σας το παρουσιάζει μεταφρασμένο, δίνοντας έμφαση στα βασικά σημεία της συμφωνίας.

Στη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωζώνης η Αθήνα πήρε ξεκάθαρα το μήνυμα ότι η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης αποτελεί προϋπόθεση για μια πιθανή συμφωνία στο μέλλον σ’ ένα τρίτο πρόγραμμα βοήθειας. Ουσιαστικά, το κλειδί που ξεκλειδώνει τα δανεικά είναι η υιοθέτηση και επιτυχής εφαρμογή των προτεινόμενων μεταρρυθμίσεων. Κάτι που για να συμβεί χρειάζεται την πολιτική δέσμευση της παρούσας κυβέρνησης, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για τη διαμόρφωση μιας κατάστασης που θα ευθυγραμμίζεται με τα όσα είχε προαναγγείλει στις δηλώσεις του κατά την προσέλευσή του στο Eurogroup ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε: Χρήματα με το… μέτρο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διαβάστε ΕΔΩ το επτασέλιδο κείμενο

Ολόκληρο το κείμενο της συμφωνίας μεταφρασμένο από το zougla.gr:

Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης τονίζει την επιτακτική ανάγκη να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη προς τις ελληνικές Αρχές ως προϋπόθεση για μια πιθανή μελλοντική συμφωνία για ένα νέο πρόγραμμα ESM.

Στο πλαίσιο αυτό, η υπευθυνότητα των ελληνικών Αρχών είναι το κλειδί και την επιτυχή εφαρμογή θα πρέπει να ακολουθήσουν πολιτικές δεσμεύσεις. Όταν ένα κράτος-μέλος της Ευρωζώνης ζητεί χρηματοδοτική συνδρομή από τον ESM, προϋποτίθεται ότι θα απευθύνει, εφόσον είναι δυνατόν, ανάλογο αίτημα προς το ΔΝΤ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτό αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου το Eurogroup να συμφωνήσει για ένα νέο πρόγραμμα χρηματοδότησης μέσω ESM. Ως εκ τούτου, η Ελλάδα θα ζητήσει τη συνέχιση της στήριξης του ΔΝΤ (παρακολούθηση και χρηματοδότηση) από τον Μάρτιο του 2016.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την ανάγκη να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη με την Ελλάδα, η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης χαιρετίζει τις δεσμεύσεις των ελληνικών Αρχών να νομοθετήσουν χωρίς καθυστέρηση μια πρώτη δέσμη μέτρων.

Αυτά τα μέτρα, που λαμβάνονται σε πλήρη και εκ των προτέρων συμφωνία με τους θεσμούς, θα περιλαμβάνουν:

Από τις 15 Ιουλίου:

– εξορθολογισμό του συστήματος ΦΠΑ και διεύρυνση της φορολογικής βάσης με την αύξηση των εσόδων 

– βελτίωση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του συνταξιοδοτικού συστήματος, ως μέρος ενός συνολικού προγράμματος μεταρρύθμισής του

– διασφάλιση της πλήρους νομικής ανεξαρτησίας της ΕΛΣΤΑΤ

– πλήρη εφαρμογή των σχετικών διατάξεων της Συνθήκης για τη Σταθερότητα, τον Συντονισμό και τη Διακυβέρνηση στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση, κυρίως μέσα από την ενεργοποίηση του Δημοσιονομικού Συμβουλίου, προτού οριστικοποιηθεί το μνημόνιο. Επιπλέον, υιοθέτηση οιονεί αυτόματων περικοπών δαπανών σε περίπτωση απόκλισης από τους φιλόδοξους στόχους του πρωτογενούς πλεονάσματος, αφού ζητηθούν συμβουλές από το Φορολογικό Συμβούλιο και έπειτα από έγκριση των θεσμών

Από τις 22 Ιουλίου:

– υιοθέτηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, η οποία είναι μια πολύ σημαντική αναθεώρηση των διαδικασιών και των κανόνων για το σύστημα αστικής δικαιοσύνης και μπορεί να επιταχύνει σημαντικά τη δικαστική διαδικασία και τη μείωση του κόστους

– μεταφορά της Κοινοτικής Οδηγίας BRRD (για τη στήριξη του τραπεζικού συστήματος) με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Άμεσα και μόνο έπειτα από τη νομοθέτηση των πρώτων τεσσάρων προαναφερθέντων μέτρων, καθώς και την έγκριση όλων των δεσμεύσεων που περιλαμβάνονται σε αυτό το έγγραφο από το ελληνικό Κοινοβούλιο και τη σχετική επαλήθευση από τους θεσμούς και  το Eurogroup, μπορεί να ληφθεί μία απόφαση που θα δώσει εντολή στα αρμόδια όργανα να διαπραγματευτεί ένα μνημόνιο.

Αυτή η απόφαση θα ληφθεί δεδομένου ότι οι απαραίτητες εθνικές διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί και εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 13 της Συνθήκης του ESM, βάσει της αξιολόγησης που αναφέρεται στο άρθρο 13.1.

Προκειμένου να αποτελέσει τη βάση για την επιτυχή ολοκλήρωση του μνημονίου, το ελληνικό πρόγραμμα μέτρων μεταρρύθμισης πρέπει να ενισχυθεί, ώστε να λάβει σοβαρά υπ’ όψιν τη σημαντική επιδείνωση της οικονομικής και δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους.

Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να δεσμευτεί επισήμως για την ενίσχυση των προτάσεών της, σε μια σειρά από τομείς που προσδιορίζονται από τους θεσμούς, με ικανοποιητικό, σαφές χρονοδιάγραμμα για τη νομοθέτηση και την εφαρμογή, συμπεριλαμβανομένων των διαρθρωτικών σημείων αναφοράς, των στόχων και των ποσοτικών κριτηρίων. Επιπλέον, η κυβέρνηση πρέπει να έχει σαφήνεια σχετικά με την πολιτική της κατεύθυνση, κατά τη διάρκεια του μεσοπρόθεσμου προγράμματος.

Ειδικότερα, χρειάζεται, σε συμφωνία με τους θεσμούς:

– να εφαρμόσει φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις του συνταξιοδοτικού συστήματος και να καθορίσει τις πολιτικές της, ώστε να αντισταθμίσει πλήρως τη δημοσιονομική επίπτωση της απόφασης του Συνταγματικού Δικαστηρίου σχετικά με τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος του 2012, και να θέσει σε εφαρμογή τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος ή αμοιβαία αποδεκτών εναλλακτικών μέτρων από τον Οκτώβριο του 2015

– να υιοθετήσει πιο φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις στις αγορές προϊόντων, με ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή όλων των εργαλείων της εργαλειοθήκης Ι του ΟΟΣΑ, συμπεριλαμβανομένων της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές, των περιόδων εκπτώσεων, του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των φαρμακείων, της πώλησης γάλακτος και άρτου -με εξαίρεση τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, το εμπόριο των οποίων θα εξεταστεί σε ένα επόμενο βήμα- καθώς και το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων (όπως ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες). Σε συνέχεια της εργαλειοθήκης ΙΙ του ΟΟΣΑ, ο κλάδος των κατασκευών πρέπει να συμπεριληφθεί στην προηγούμενη δράση

– στην αγορά ενέργειας, να προχωρήσει με την ιδιωτικοποίηση του φορέα εκμετάλλευσης του δικτύου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), εκτός αν μπορούν να βρεθούν εναλλακτικά μέτρα που έχουν ισοδύναμο αποτέλεσμα επί του ανταγωνισμού, όπως συμφωνήθηκε από τους θεσμούς

– στην αγορά εργασίας, να λάβει αυστηρές μεταρρυθμίσεις και να εκσυγχρονίσει τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και δράσεις, σύμφωνα με τη σχετική οδηγία της Ε.Ε. και τις βέλτιστες πρακτικές και τις ομαδικές απολύσεις, όπως προβλέπει το χρονοδιάγραμμα και η προσέγγιση που συμφωνήθηκε με τους θεσμούς

– με βάση τα παραπάνω, οι πολιτικές για την αγορά εργασίας θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις βέλτιστες διεθνείς και ευρωπαϊκές πρακτικές, και δεν θα πρέπει να περιλαμβάνουν την επιστροφή στις πολιτικές του παρελθόντος, που δεν είναι συμβατές με τους στόχους της προώθησης μίας βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης

– να υιοθετεί τα απαραίτητα μέτρα για την ενίσχυση του χρηματοπιστωτικού τομέα, συμπεριλαμβανομένης της ανάληψης αποφασιστικής δράσης για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, και για την ενίσχυση της διοίκησης του ΤΧΣ και των τραπεζών, ιδίως με την εξάλειψη κάθε δυνατότητας για πολιτική παρέμβαση, κυρίως σε διαδικασίες προσλήψεων.

Επιπλέον, οι ελληνικές Αρχές πρέπει να αναλάβουν τις ακόλουθες δράσεις:

– να αναπτύξουν σημαντικά αναβαθμισμένο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων με αυξημένη διαχείριση. Τα πολύτιμα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία θα μεταφερθούν σ’ ένα ανεξάρτητο ταμείο, το οποίο θα τα ρευστοποιήσει μέσω ιδιωτικοποιήσεων και άλλων μεθόδων. Η ρευστοποίηση των αγαθών θα αποτελέσει μία από τις πηγές για τις προγραμματισμένες πληρωμές του νέου δανείου του ESM και θα παράσχει καθ’ όλη τη διάρκεια του νέου προγράμματος, σύμφωνα με τον στόχο που ετέθη, ένα ποσό 50 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 25 δις θα χρησιμοποιηθούν για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και λοιπών οικονομικών εκκρεμοτήτων.

Επιπλέον, 12,5 δισ. ευρώ θα διατεθούν για τη μείωση του χρέους ως ποσοστού του ΑΕΠ. Τα υπόλοιπα 12,5 δισ. ευρώ θα διατεθούν σε επενδύσεις.

Το Ταμείο θα εδρεύει στην Ελλάδα και θα διοικείται από τις ελληνικές Αρχές, υπό την επίβλεψη των ευρωπαϊκών θεσμών, εξέλιξη που επιβεβαίωσε και ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της Συνόδου Κορυφής.

Παράλληλα, σε συμφωνία με τους θεσμούς και βάσει των βέλτιστων διεθνών πρακτικών, μία νομοθετική εργαλειοθήκη πρέπει να υιοθετηθεί μέσα από διαφανείς διαδικασίες και επαρκείς τιμές πώλησης, σύμφωνα με τις αρχές του ΟΑΣΑ και τα πρότυπα διοίκησης των κρατικών επιχειρήσεων.

– στο πλαίσιο των φιλοδοξιών της, η ελληνική κυβέρνηση καλείται να εκσυγχρονίσει και να ενισχύσει σημαντικά τη δημόσια διοίκηση, θέτοντας σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για τη δημιουργία αξιοκρατικής διοίκησης απαλλαγμένης από πολιτικές παρεμβάσεις. Μια πρώτη πρόταση θα πρέπει να κατατεθεί μέχρι τις 20 Ιουλίου, κατόπιν διαβουλεύσεων με τους θεσμούς. Η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται να μειώσει περαιτέρω το κόστος της δημόσιας διοίκησης, σύμφωνα με ένα χρονοδιάγραμμα που συμφωνήθηκε με τους θεσμούς.

– να ομαλοποιήσει πλήρως τις μεθόδους εργασίας με τους θεσμούς, συμπεριλαμβανομένων των αναγκαίων εργασιών που διεξάγονται στην Αθήνα, προκειμένου να βελτιωθεί η εφαρμογή και η εποπτεία του προγράμματος. Η κυβέρνηση οφείλει να συμβουλεύεται και να συνάπτει με τους θεσμούς όλα τα νομοσχέδια σε σχετικούς τομείς, με επαρκή χρόνο, πριν από την υποβολή σε δημόσια διαβούλευση ή στο Κοινοβούλιο. Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης τονίζει και πάλι ότι η εφαρμογή είναι το κλειδί και στο πλαίσιο αυτό χαιρετίζει την πρόθεση των ελληνικών Αρχών να ζητήσουν από τις 20 Ιουλίου στήριξη από τους θεσμούς και τα κράτη-μέλη για την παροχή τεχνικής βοήθειας και να ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον συντονισμό της εν λόγω στήριξης από την Ευρώπη.

– με εξαίρεση το νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, η ελληνική κυβέρνηση θα επανεξετάσει με σκοπό την τροποποίηση νομοθεσιών που εισήχθησαν και οι οποίες έρχονται σε αντίθεση με τη συμφωνία της 20ής Φεβρουαρίου, και είτε θα επιστρέψει σε δεσμεύσεις που υπαγόρευε το προηγούμενο πρόγραμμα είτε θα υιοθετήσει αντισταθμιστικά ισοδύναμα για τα κεκτημένα δικαιώματα τα οποία στη συνέχεια δημιούργησε.

Οι προαναφερθείσες δεσμεύσεις αποτελούν τις ελάχιστες απαιτήσεις προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις με τις ελληνικές Αρχές. Ωστόσο, η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης κατέστησε σαφές ότι η έναρξη των διαπραγματεύσεων δεν εγγυάται οποιαδήποτε τελική πιθανή συμφωνία για το νέο πρόγραμμα του ESM, το οποίο θα πρέπει να βασίζεται σε απόφαση για το συνολικό πακέτο (περιλαμβανομένων των χρηματοδοτικών αναγκών, της βιωσιμότητας του χρέους και την πιθανή χρηματοδότηση-γέφυρα).

Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης προσδιορίζει τις πιθανές χρηματοδοτικές ανάγκες του προγράμματος μεταξύ 82 και 86 δισ. ευρώ, όπως εκτίμησαν οι θεσμοί. Καλεί τους θεσμούς να διερευνήσουν τις δυνατότητες για τη μείωση του κονδυλίου χρηματοδότησης, μέσω μιας εναλλακτικής δημοσιονομικής πορείας ή υψηλότερων εσόδων από τις ιδιωτικοποιήσεις. Η αποκατάσταση της πρόσβασης στις αγορές, η οποία αποτελεί στόχο κάθε προγράμματος χρηματοδοτικής βοήθειας, μειώνει την ανάγκη να αντλήσει από το συνολικό κονδύλιο χρηματοδότησης.

Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης επισημαίνει τις άμεσες χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας, που υπογραμμίζουν την ανάγκη μιας ταχείας προόδου στη λήψη αποφάσεων, που θα οδηγήσει στη σύναψη ενός νέου μνημονίου. Οι ανάγκες αυτές εκτιμάται ότι ανέρχονται στο ποσό των 7 δισ. ευρώ έως τις 20 Ιουλίου και επιπλέον 5 δισ. ευρώ μέχρι τα μέσα Αυγούστου.

Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης αναγνωρίζει τη σημασία της διασφάλισης ότι η Ελλάδα μπορεί να καταβάλει τις καθυστερούμενες οφειλές της προς το ΔΝΤ και την Τράπεζα της Ελλάδας, και να τιμήσει τις υποχρεώσεις του χρέους της κατά τις προσεχείς εβδομάδες, προκειμένου να δημιουργηθούν οι συνθήκες που επιτρέπουν την ομαλή ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων.

Η μη θετική κατάληξη των διαπραγματεύσεων, με τους κινδύνους που συνεπάγεται μια τέτοια εξέλιξη, εναπόκειται αποκλειστικά στην ελληνική πλευρά. Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης καλεί το Eurogroup να εξετάσει αυτά τα θέματα κατεπειγόντως.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις έντονες προκλήσεις του ελληνικού χρηματοπιστωτικού τομέα, το συνολικό κονδύλιο ενός πιθανού νέου προγράμματος ΕSM θα πρέπει να περιλαμβάνει την καθιέρωση ενός ρυθμιστικού ποσού από 10 δισ. ευρώ έως 25 δισ. ευρώ για τον τραπεζικό τομέα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν πιθανές ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και τα κόστη ανάλυσης. Εξ αυτών, τα 10 δισ. θα διατεθούν άμεσα, μέσω ξεχωριστού λογαριασμού του ESM.

Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης έχει επίγνωση ότι μια άμεση απόφαση για ένα νέο πρόγραμμα αποτελεί την προϋπόθεση που θα επιτρέψει την επαναλειτουργία των τραπεζών, αποτρέποντας έτσι την αύξηση του συνολικού κονδυλίου χρηματοδότησης. Η ΕΚΤ και ο ΕΕM (Ενιαίος Εποπτικός Μηχανισμός) θα προβούν σε λεπτομερή αξιολόγηση μετά το καλοκαίρι. Το συνολικό ρυθμιστικό θα καλύψει πιθανές ελλείψεις κεφαλαίων μετά την ολοκληρωμένη αξιολόγηση, έπειτα από την εφαρμογή του νομικού πλαισίου.

Υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. Αυτό οφείλεται στη χαλάρωση των πολιτικών που ακολουθήθηκαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την πρόσφατη επιδείνωση του εγχώριου μακροοικονομικού και χρηματοπιστωτικού περιβάλλοντος.

Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης υπενθυμίζει ότι τα κράτη-μέλη της ζώνης του ευρώ έχουν, κατά τα τελευταία χρόνια, λάβει μια σειρά αξιόλογων μέτρων που υποστηρίζουν τη βιωσιμότητα του χρέους στην Ελλάδα, τα οποία εξομάλυναν την πορεία εξυπηρέτησης του ελληνικού χρέους και μείωσαν σημαντικά τα κόστη.

Παρ’ όλα αυτά, στο πλαίσιο ενός μελλοντικού προγράμματος δανείων από τον ESM και σύμφωνα με την ανακοίνωση του Eurogroup του Νοεμβρίου του 2012, η σύνοδος των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης δηλώνει έτοιμη να λάβει, εάν κριθεί αναγκαίο, επιπρόσθετα μέτρα (πιθανώς μεγαλύτερη περίοδος χάριτος και επιμήκυνση των πληρωμών), στοχεύοντας στη διαβεβαίωση ότι το χρέος θα παραμείνει σε βιώσιμα επίπεδα.

Τα μέτρα αυτά θα εξαρτώνται από την πλήρη εφαρμογή των όρων που θα συμφωνηθούν στο νέο πρόγραμμα και θα εξεταστούν έπειτα από την ολοκλήρωση της πρώτης θετικής αξιολόγησης.

Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης τονίζει ότι δεν μπορεί να γίνει ονομαστικό κούρεμα του χρέους. Οι ελληνικές Αρχές επαναλαμβάνουν την κατηγορηματική δέσμευσή τους να τιμούν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις προς όλους τους πιστωτές τους πλήρως και εντός χρονοδιαγράμματος.

Δεδομένου ότι πληρούνται όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις που περιέχονται στο παρόν έγγραφο, το Eurogroup και το διοικητικό συμβούλιο του ESM, σε συμμόρφωση με το άρθρο 13.2 της Συνθήκης του ESM, δίνουν εντολή στους θεσμούς να διαπραγματευτεί ένα νέο πρόγραμμα μέσω του ESM, αν τηρηθούν οι προϋποθέσεις του άρθρου 13 της Συνθήκης του ESM, όπως αυτές υπαγορεύονται στο άρθρο 13.1.

Για να ενισχύσει την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας στην Ελλάδα (μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια), η Επιτροπή θα συνεργαστεί στενά με τις ελληνικές Αρχές, προκειμένου να διατεθούν έως και 35 δισ. ευρώ (στο πλαίσιο των διαφόρων προγραμμάτων της Ε.Ε.) για τη χρηματοδότηση των επενδύσεων και της οικονομικής δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένων μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Ως επιπλέον μέτρο και δεδομένης της ιδιαίτερης κατάστασης στην Ελλάδα, η Επιτροπή θα προτείνει την αύξηση του επιπέδου προ-χρηματοδότησης κατά 1 δισ. ευρώ, ώστε να δοθεί άμεση ώθηση στις επενδύσεις, τις οποίες θα συνδιαχειριστούν οι νομοθέτες της Ε.Ε. Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Επενδύσεων θα προσφέρει επίσης δυνατότητες χρηματοδότησης στην Ελλάδα.

Διαβάστε επίσης:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης