Απίστευτη απάντηση έδωσε η Αττικό Μετρό για τις καθυστερήσεις στο έργο επέκτασης του τραμ στον Πειραιά επιρρίπτοντας εμμέσως ευθύνες σε…. 11 φορείς και δηλώνοντας αδυναμία «να δοθεί ακριβής ημερομηνία υλοποίησης του έργου»!

Το έγγραφο της Αττικό Μετρό διαβιβάστηκε στην Βουλή από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, σε απάντηση γραπτής ερώτησης του βουλευτή Α Πειραιά της ΝΔ, Κώστα Κατσαφάδου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Το έργο του Τραμ στον Πειραιά είχε αρχική ημερομηνία ολοκλήρωσης τον Φεβρουάριο του 2015. Ήδη, στο έργο έχει δοθεί παράταση ενός έτους με κύρια αιτία την υλοποίηση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο Α’ και Β’ Διαμέρισμα του Πειραιά, οι οποίες βάσει απαίτησης του Δήμου Πειραιά έπρεπε να υλοποιηθούν πριν την έναρξη των εργασιών του Τραμ», υποστηρίζει, στην αρχή του εγγράφου της, η Αττικό Μετρό για να δικαιολογήσει την παράταση ενός έτους, για τον Φεβρουάριο του 2016.

Και αμέσως μετά αναφέροντας ότι «οι κύριες αιτίες καθυστέρησης της υλοποίησης του έργου του Τραμ του Πειραιά, προκύπτουν από την εμπλοκή του έργου με τρίτους φορείς», αρχίζει να επιρρίπτει ευθύνες στους:

1)    Αρχαιολογική Υπηρεσία: «Είναι γνωστό ότι το έργο του τραμ διέρχεται από σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους με κυριότερα τα Μακρά Τείχη. Αυτό το γεγονός έχει ως αποτέλεσμα όλες οι εργασίες να υπόκεινται σε αυστηρούς ελέγχους από την Αρχαιολογική Υπηρεσία και σε πολλές περιπτώσεις να απαιτείται άμεση τροποποίηση και επανεξέταση των εργασιών» επισημαίνει.
2)    ΕΥΔΑΠ: «Το υφιστάμενο δίκτυο της ΕΥΔΑΠ στη διαδρομή του έργου είναι παλαιό και σε πολλές περιπτώσεις κατασκευασμένο πριν από 50 και πλέόν χρόνια, με αποτέλεσμα η ΕΥΔΑΠ να απαιτεί μεγάλες τροποποιήσεις και αντικατάσταση του υφιστάμενου δικτύου της και αντίστοιχες υποβολές μελετών για αυτές τις εργασίες αντί απλών παρακάμψεων των δικτύων που είχαν ληφθεί υπόψη κατά τη δημοπράτηση του έργου»
3)    ΔΕΗ: « υπάρχουν πολλαπλές εμπλοκές με το υφιστάμενο δίκτυο της ΔΕΗ καθ’ όλη τη διαδρομή του Τραμ».
4)    Φυσικό Αέριο: «οι εμπλοκές με το Φυσικό Αέριο είναι χρονοβόρες καθώς οι προδιαγραφές υλοποίησης των έργων του απαιτούν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τοποθέτησης και τήρησης αποστάσεων ασφαλείας που αποτελούν και το κύριο πρόβλημα μετατοπίσεων των αγωγών του στις οδούς από τις οποίες διέρχεται το τραμ».
5)    ΟΤΕ: «σημαντικές εμπλοκές κυρίως με τις υφιστάμενες υπόγειες εγκαταστάσεις στο διάδρομο διέλευσης του Τραμ».
6)    ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ): «απαιτήθηκε τριπλάσια από την αρχικά προβλεπόμενη τροποποίηση του δικτύου των ΗΛΠΑΠ με σκοπό την απεμπλοκή των δύο εναερίων δικτύων (Τραμ και ΗΛΠΑΠ) έργο που αιτήθηκε και ο Δήμος Πειραιά, το οποίο τροποποίησε και την υλοποίηση του έργου (το έργο αυτό έχει ήδη ολοκληρωθεί) ». 
7)    ΟΑΣΑ: «Κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου και σε όλη τη διαδρομή της γραμμής του τραμ υπάρχει άμεση εμπλοκή με τον ΟΑΣΑ. Επίσης, σημαντική εμπλοκή είναι και αυτή της τροποποίησης των γεωμετρικών και κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών της οδού Τσαμαδού (για την αποκλειστική χρήση της οδού από τα λεωφορεία).
8)    Περιφέρεια Αττικής: «Για το έργο, λόγω της ιδιαιτερότητάς του (επιφανειακό έργου, που διέρχεται από πλήθος οδών), απαιτείται ένας μεγάλος αριθμός προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων έργου. Για τα έτη 2013 και 2014 τόσο οι μελέτες κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και φωτεινής σηματοδότησης όσο και η υλοποίηση των προγραμμάτων φωτεινής σηματοδότησης σε περίπου 30 κόμβους προκλήθηκαν πολλαπλές εμπλοκές, χρονοβόρες διαδικασίες και μεγάλες καθυστερήσεις στο έργο, ιδιαίτερα σε θέματα παραλαβής και παράδοσης των εγκαταστάσεων φωτεινής σηματοδότησης». 
9)    Δ.Ο.Υ.- ΥΠΟΜΕΔ: Από το έτος 2015 μετά την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου, αρμόδιος φορέας  για την έγκριση των μελετών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και φωτεινής σηματοδότησης είναι Δ.Ο.Υ (Διεύθυνση Οδικών Υποδομών)  της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών του πρώην υπουργείου Υποδομών. 
10)    Τροχαία Αττικής: σημαντική εμπλοκή για χρονικές καθυστερήσεις στο έργο, καθώς η Τροχαία Αττικής είναι ο αρμόδιος φορέας για την έκδοση της τελικής απόφασης για την υλοποίηση των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, σε συνδυασμό με τη Τροχαία Πειραιά.
11)    Δήμος Πειραιά: σημαντικό παράγοντας για την εξέλιξη του έργου αποτελούν τα αιτήματα και οι απαιτήσεις του Δήμου που αφορούν στην αντιμετώπιση θεμάτων που προέκυψαν μετά την υλοποίηση των μόνιμων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, αλλά και παρεμβάσεις που αφορούν σε επιμέρους τμήματα του έργου, οι οποίες απαιτούν τη σύμφωνη γνώμη ή την έγκριση των υπηρεσιών του δήμου. Αυτές οι  διαδικασίες είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και μια…. πρόβλεψη: «άλλα προβλήματα μπορεί να προκληθούν από τις συναντώμενες οπτικές ίνες δικτύων κινητής τηλεφωνίας, τα υφιστάμενα δίκτυα του Δήμου κ.τλ

Μετά από τα παραπάνω, η Αττικό Μετρό σημειώνει ότι σύμφωνα με το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα του έργου οι εργασίες ολοκληρώνονται τον Φεβρουάριο του 2016 αλλά «έχουν ήδη σημειωθεί καθυστερήσεις», με αποτέλεσμα «σε αυτό το χρονικό σημείο, αν και είναι πολύ δύσκολο να δοθεί ακριβής ημερομηνία για την υλοποίηση του έργου, καθώς πολλές εργασίες κρύβουν επισφάλειες, στόχος της Αττικό Μετρό είναι η τήρηση του χρονοδιαγράμματος».

Πάντως, η Αττικό Μετρό…. καθησυχάζει (;) αναφέροντας ότι «αντιλαμβανόμενη απόλυτα την όχληση που εδώ και πολύ καιρό υφίστανται οι εμπορικοί δρόμοι του Πειραιά, πρόθεση της Αττικό Μετρό είναι η πλήρης ανάπτυξη όσο το δυνατόν περισσότερων μετώπων εργασίας, με σκοπό την κατά το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωση του έργου».

Υ.Γ. Αν κάποιος αποφασίσει να κάνει μια βόλτα με το αυτοκίνητό του στο λιμάνι, το πιθανότερο είναι να μην … ξανακατέβη! Αλήθεια όλες αυτές τις μελέτες ποιος τις χρυσοπλήρωσε; Και το κυριότερο ποιος θα τιμωρηθεί επιτέλους από αυτούς που τιμωρούν καθημερινά τους Πειραιώτες και όχι μόνο στους δρόμους;;
Από pireas2day

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης