Άρχισε εκ νέου σήμερα στο τριμελές εφετείο Πειραιά, η δίκη για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond το 2007 στη θαλάσσια περιοχή της Καλντέρας στη Σαντορίνη, καθώς το ποινικό τμήμα του Αρείου Πάγου, στο οποίο προσέφυγαν ο πλοίαρχος, ο ανθυποπλοίαρχος και ο γενικός διευθυντής επιχειρήσεων του στόλου της εταιρείας «core marine limited», που είχε τη διαχείριση του πλοίου, αναίρεσε εν μέρει την εφετειακή απόφαση για τους τρεις αυτούς κατηγορουμένους (οι μόνοι που είχαν κριθεί ένοχοι).
Σύμφωνα με την απόφαση του Αρείου Πάγου, τα τρία αυτά άτομα που καταδικάστηκαν για πλημμελήματα, παραπέμπονται να δικαστούν εκ νέου από το εφετείο Πειραιά, ως εξής:
Για το θέμα της ρύπανσης, ο ΄Αρειος Πάγος αναφέρει, ότι ενώ το εφετείο έκρινε, πως είχε προκληθεί σοβαρή ρύπανση, δεν αιτιολόγησε την κρίση αυτή, σε σχέση με τις εκθέσεις του ΕΛΚΕΘΕ, που ανέφεραν, ότι δεν υπήρχαν επιπτώσεις από το ναυάγιο στο θαλάσσιο οικοσύστημα της Σαντορίνης. Επίσης δεν υπήρξε επαρκής αιτιολογία ως προς την κρίση για την πρόκληση ρύπανσης, συνεπεία εντολής που δόθηκε στην εταιρεία η οποία είχε αναλάβει την αντιρρυπαντική προστασία να αποχωρήσει, τη στιγμή που η εταιρεία αυτή ουδέποτε τελικά αποχώρησε.
Να σημειωθεί, ότι το ΕΛΚΕΘΕ, βάση νομοθεσίας και σχετικής εντολής από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, συνεχίζει τις μετρήσεις στη θαλάσσια περιοχή του ναυαγίου με σχετικές εκθέσεις κάθε χρόνο. Το κόστος των μετρήσεων, επιβαρύνει την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Ο Άρειος Πάγος είχε επισημάνει εξάλλου, ότι στην εφετειακή απόφαση δεν υπάρχει ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία για την απόρριψη του πορίσματος των πραγματογνωμόνων που απέδιδε την πρόκληση του ναυαγίου αποκλειστικά στη μη αποτύπωση στον χάρτη του υφάλου στον οποίο προσέκρουσε το Sea Diamond. Έχει κρίνει επίσης ανεπαρκή και την αιτιολογία, ότι το συμβάν δεν προκλήθηκε λόγω της εσφαλμένης χαρτογράφησης, επειδή μέχρι τότε δεν είχαν προσκρούσει στο συγκεκριμένο σημείο άλλα πλοία.
Σήμερα στο δικαστήριο κατέθεσαν οι τρεις πραγματογνώμονες που έχουν διοριστεί από το δημόσιο για το θέμα του ναυαγίου και οι οποίοι επιβεβαίωσαν εκ νέου, ότι η πρόσκρουση του πλοίου στον ύφαλο, οφείλονταν αποκλειστικά και μόνο σε λάθος της χαρτογράφησης.
Επίσης κατέθεσε ένα λιμενικός κυβερνήτης πλωτού σκάφους που είχε φθάσει από τη Νάξο όταν έγινε η πρόσκρουση του πλοίου, ένας συνοδός γκρουπ Γάλλων τουριστών και ο πράκτορας του Sea Diamond. Η δίκη συνεχίζεται την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου.
Eπιμέλεια: X.M.