Την τελευταία του πνοή άφησε σήμερα το πρωί στο σπίτι του από ανακοπή καρδιάς, σε ηλικία 71 ετών, ο ηθοποιός Σταύρος Παράβας. 

Ο Σταύρος Παράβας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1937, σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Κώστα Μιχαηλίδη και υποδύθηκε δεκάδες θεατρικούς ρόλους του μουσικού θεάτρου, της φαρσοκωμωδίας και της επιθεώρησης. Πρωτοεμφανίστηκε στο θέατρο με το έργο το «Πρώτο ψέμα» και αμέσως μετά συνεργάστηκε με τους Ντίνο Ηλιόπουλο και Βίλμα Κύρου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κινηματογραφική του πορεία ξεκίνησε το 1960 με την ταινία «Χριστίνα», μια πορεία που συνεχίστηκε με την συμμετοχή του σε πολλές ταινίες, στις οποίες πρωταγωνιστούσε ή έπαιζε σε μικρότερους ρόλους. Έπαιξε πολλούς ρόλους φαρσοκωμωδίας, υποδυόμενος άλλοτε το “φλούφλη”,  και άλλοτε τον μάγκα. Μερικές από τις πιο γνωστές ταινίες του είναι: Το Έξυπνο Πουλί, Φίφης ο Αχτύπητος και το Κοροϊδάκι της Πριγκηπέσας.

Η συμμετοχή του στο μουσικό θέατρο και η συνεργασία του με τον Κώστα Χατζηχρήστο μας άφησαν μερικά πολύ γνωστά επιθεωρησιακά νούμερα όπως το “Nτένις ο τρομερός”, το “Ντιρλαντά”, “Ο Τζίμ ο νέγκρος” κ.ά.

Η καριέρα του συνεχίστηκε με ρόλους κλασικού ρεπερτορίου, τόσο με το Εθνικό Θέατρο, όσο και με το “Αμφιθέατρο” του Σπύρου Ευαγγελάτου. «Πλούτος» στην Επίδαυρο με το Εθνικό Θέατρο, “Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα” και “Ιππείς”, με το αμφιθέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου, “Εκκλησιάζουσες”, και “Μονό ζευγάρι” με συμπρωταγωνιστή τον Νίκο Κούρκουλο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο αγαπημένος ηθοποιός είχε όμως και τηλεοπτική δράση, σε διάφορα σίριαλ με ερμηνείες που σημάδεψαν το πέρασμα του από την μικρή οθόνη μερικοί από αυτούς: “Το φάντασμα”, “Τα αδέλφια”, “Οικογένεια Μουσαμά”.

Όπως ήταν αναμενόμενο ο θάνατος του Σταύρου Παράβα συγκλόνισε τον καλλιτεχνικό και όχι μόνο κόσμο της χώρας.

Ο υπουργός Πολιτισμού Μιχάλης Λιάπης δήλωσε: «Ο Σταύρος Παράβας, με την παρουσία του στο θέατρο και στον κινηματογράφο, μας έκανε άπειρες φορές να γελάσουμε και να δακρύσουμε. Το ταλέντο του ήταν μοναδικό ακόμη και σε ρόλους δύσκολους και τολμηρούς για την εποχή του. Δεν φοβήθηκε το πέρασμα στο κλασικό ρεπερτόριο πραγματοποιώντας εξαιρετικές ερμηνείες. Ήταν ένας από τους μεγάλους Έλληνες ηθοποιούς και δίκαια αγαπήθηκε από το κοινό. Στους οικείους του εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια.»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ενώ δήλωση έκανε και η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Πολιτισμού, Μαρία Δαμανάκη:

“Με θλίψη πληροφορήθηκα ότι ο Σταύρος Παράβας έφυγε από κοντά μας. Θα μας μείνει αξέχαστος. Όχι μόνο γιατί ήταν ένας σημαντικός καλλιτέχνης με υποκριτικές ικανότητες, πηγαίο χιούμορ και αφοσίωση σε όλη του τη ζωή στον κινηματογράφο και το θέατρο, αλλά γιατί υπήρξε και ένας άνθρωπος με ξεχωριστό ήθος, που δικαίωσε με το παράδειγμά του την υπόσταση του καλλιτέχνη. Οι νεότεροι έμαθαν τον μοναδικό Σταύρο Παράβα μέσα από τη δουλειά του στον κινηματογράφο. Οι παλαιότεροι θυμόμαστε πάντα τον προοδευτικό αγωνιστή Σταύρο Παράβα, που δεν δίστασε να πράξει όσα η συνείδησή του επέβαλε ως καλλιτέχνη και να αντισταθεί με γενναιότητα στη διάρκεια της επτάχρονης δικτατορίας. Τον αποχαιρετούμε με συγκίνηση”.

Η κηδεία του Σταύρου Παράβα με απόφαση του κ. Λιάπη θα τελεστεί με έξοδα του υπουργείου Πολιτισμού.

Αναλυτικά η φιλμογραφία του Σταύρου Παράβα.

  • Το έξυπνο πουλί (1961)
  • Η Αλίκη στο Ναυτικό (1961)
  • Ο σκληρός άντρας (1961)
  • Δέκα μέρες στο Παρίσι (1962)
  • Όταν λείπει η γάτα (1962)
  • Ο Μιχαληός του 14ου συντάγματος (1962)
  • Ο γαμπρός μου, ο δικηγόρος (1962)
  • Μικροί και μεγάλοι εν δράσει… (1963)
  • Άλλος… για το εκατομμύριο! (1964)
  • Έκλεψα τη γυναίκα μου (1964)
  • Ο εμίρης και ο κακομοίρης (1964)
  • Κόσμος και κοσμάκης (1964)
  • Ο ουρανοκατέβατος (1965)
  • Και οι… 14 ήταν υπέροχοι! (1965)
  • Ευτυχώς… τρελάθηκα! (1966)
  • Η βουλευτίνα (1966)
  • Η Κλεοπάτρα ήταν Αντώνης / Η Κλεοπάτρα εν δράσει (1966)
  • Φίφης ο ακτύπητος (1966)
  • Ο μόδιστρος (1967)
  • Για μια τρύπια δραχμή (1968)
  • Οι μνηστήρες της Πηνελόπης (1968)
  • Το κοροϊδάκι της πριγκηπέσας (1971)
  • Ο μάγκας με το τρίκυκλο (1972)
  • Είσαι στην ΕΟΚ… μάθε για την ΕΟΚ (1981)
  • Ακροπόλ (1995)
  • Αύριο θα ξέρουμε (1997)

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης