Η τελευταία επιθεώρηση που είχε γίνει στην Πάτρα πριν σχεδόν δέκα ημέρες (19 Δεκεμβρίου) στο Norman Atlantic, είχε διαπιστώσει προβλήματα στις ανθεκτικές σε περίπτωση πυρκαγιάς μπουκαπόρτες όπως γράφει η «Corriere della Sera».

Ο εκτελεστικός διευθυντής της εταιρίας «Visemar Navigazioni» Carlo Visentini πάντως, υποστηρίζει ότι το σκάφος ήταν πλήρως λειτουργικό και ικανό να συνεχίσει να ταξιδεύει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα όμως με την έκθεση της επιθεώρησης το σκάφος που ανεφλέγη στην Αδριατική, είχε ελαττωματικές μπουκαπόρτες που πρέπει να είναι ανθεκτικές σε περίπτωση πυρκαγιάς. Αυτό περιλαμβάνεται στα αρχεία που βρίσκονται στο διεθνές πρωτόκολλο επιθεώρησης πλοίων «Paris MoU».

Το «Norman Atlantic» πάντως κρίθηκε ικανό να συνεχίσει να ταξιδεύει, όπως και κατόπιν της προηγούμενης νηοψίας του περασμένου καλοκαιριού από τον ιταλικό νηογνώμονα «RINA».

Ο Carlo Visentini πάντως, παραδέχτηκε ότι στην έρευνα που είχε γίνει στην Πάτρα, «είχε βρεθεί ένα μικροελάττωμα σε μία από τις μπουκαπόρτες», αλλά είχε κριθεί ικανό να συνεχίσει τους πλόες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα πλοία αλλάζουν ιδιοκτήτες μέσα σε λίγες ώρες

Όπως γράφει η ιταλική εφημερίδα, «το δυστύχημα ήταν αποτέλεσμα της ντροπιαστικής διαδικασίας που ακολουθείται στην αγοραπωλησία πλοίων». Πρόκειται για ένα ταξίδι «αλε ρετούρ» από την Ελλάδα στη Σαρδηνία σύμφωνα με τον βουλευτή που κατάγεται από τη Σαρδηνία, Mauro Pili.

«Το πλοίο που πήρε φωτιά είναι το «Scintu», ένα σκάφος που πρωτοήρθε από την Ελλάδα στη Σαρδηνία ως μέρος της ‘Ψ Sarda’ (απάτη ‘Frottola’) και κατόπιν επέστρεψε στην Ελλάδα, είπε ο Πίλι. Ο ίδιος πρόσθεσε πως το πλοίο είχε δοθεί με λήζινγκ στη νομαρχιακή αρχή για να σχηματίσει την “Flotta Sarda” (στόλο της Σαρδηνίας) με το όνομα “Dimonios”. Ύστερα μετονομάσθηκε σε ‘Bonaria’ και κατόπιν σε ‘Amsicora’, ενώ εξακολουθούσαν να έρχονται κάποια πλοία από την Ελλάδα στη Σαρδηνία. Ένα άλλο πλοίο το «Aurelia» πήγε από το Κάλιαρι στην Αλβανία. Αυτό το πηγαινέλα συμβαίνει στις ευρωπαϊκές θάλασσες», λέει ο Πίλι για να συμπληρώσει: «Πολλές εμπορικές συμφωνίες χωρίς έλεγχο κάτω από πέπλο σιωπής». «Πρόσφατα, παρουσίασα λεπτομερή αναφορά στο ιταλικό εμπορικό επιμελητήριο για δουλειές που γίνονται με πλοιοκτήτες στη Σαρδηνία και τα Βαλκάνια με παράξενα ταξίδια προς την Αίγυπτο και την Τουρκία, χωρίς να πάρω κάποια απάντηση. Χώρια στις χωρίς διαφάνεια αλλαγές ιδιοκτησία – πάντα μεταξύ των ίδιων- μέσα σε λίγες ώρες και χωρίς διαφανείς διαδικασίες. Τα πλοία αλλάζουν χέρια χωρίς κάποιος να ενδιαφέρεται γιατί».

Τι αναφέρει ο γερμανικός Τύπος

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με τίτλους όπως «Εφιάλτης στην Αδριατική» (Spiegel Online), «Πυρκαγιά σε οχηματαγωγό στο πέλαγος» (Bild), και «Αιχμάλωτοι σε φλεγόμενο πλοίο» (Berliner Zeitung) ο γερμανικός Tύπος αφιερώνει πλήθος άρθρων και λεπτό προς λεπτό ρεπορτάζ για τις προσπάθειες κατάσβεσης της πυρκαγιάς και εκκένωσης του πλοίου από τα σωστικά συνεργεία.

Το Spiegel Online γράφει: «Έτσι περίπου θα μπορούσε να είναι η κόλαση: Σχεδόν 500 άνθρωποι σε ακυβέρνητο πλοίο που φλέγεται και παίρνει σιγά σιγά κλίση. Ισχυροί άνεμοι και τεράστια κύματα μαστιγώνουν το μοιραίο οχηματαγωγό. Από τον ουρανό πέφτει δυνατή βροχή, κάποιες φορές χαλάζι».

«Το φλεγόμενο οχηματαγωγό φέρι μποτ ιταλικής κατασκευής ήταν μόλις πέντε ετών, γράφει η Frankfurter Allgemeine Zeitung προσθέτοντας: Προφανώς όμως ήταν κακοσυντηρημένο σαν παλιό ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο. Όπως μεταδίδει η ιταλική τηλεόραση RAI, στον τελευταίο έλεγχο του πλοίου στην Πάτρα διαπιστώθηκαν ελλείψεις στις θύρες και τον φωτισμό ασφαλείας.

«Ένας μήνας δόθηκε στην πλοιοκτήτρια εταιρία για να προχωρήσει στις αναγκαίες επιδιορθώσεις, η διορία όμως δεν έχει εκπνεύσει», επισημαίνει η Berliner Zeitung. «O ιταλός εφοπλιστής Κάρλο Βισεντίνι δήλωσε πάντως ότι το οχηματαγωγό ήταν σε θέση να ταξιδέψει χωρίς πρόβλημα και ότι οι όποιες ελλείψεις ήταν ελάσσονος σημασίας».

Πηγή: corriere.it
Σύνταξη: Κ. Μπετινάκης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης