Στα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού η κινητικότητα και η δράση του θεωρούνται φυσιολογικά χαρακτηριστικά και αναπόσπαστα κομμάτια της συμπεριφοράς του. Τα παιδιά στους πρώτους μήνες της ζωής τους μέσα από τη δράση, την κίνηση και τις αισθήσεις αποκτούν τη γνώση. Τα πράγματα περιπλέκονται όταν το παιδί φτάσει στη σχολική ηλικία και τα χαρακτηριστικά αυτά παραμένουν στην ίδια ένταση.

Η Διαταραχή Ελλειμματικής Συμπεριφοράς -Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ -Υ ) είναι μια αναπτυξιακή διαταραχή η οποία επηρεάζει αρνητικά το παιδί σε πολλούς τομείς δράσης του και προκαλεί σοβαρές δυσκολίες τόσο στο ίδιο το παιδί όσο και στην οικογένειά του και στο ευρύτερο κοινωνικό του περιβάλλον.
Τα κύρια χαρακτηριστικά του παιδιού με ΔΕΠ-Υ είναι η απροσεξία και η παρορμητικότητα – υπερκινητικότητα. Αυτά εμφανίζονται σε υπερθετικό βαθμό σε συνάρτηση με την ηλικία του. Το παιδί με ΔΕΠ-Υ παρουσιάζει περιορισμούς στην ικανότητα να συγκεντρώνει την προσοχή του, να αναστέλλει τις παρορμήσεις του και να ρυθμίζει τη συμπεριφορά του ανάλογα με τον χώρο και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται (π.χ. σπίτι, σχολείο, δουλειά).

Το παιδί με Διαταραχή Ελλειμματικής Συμπεριφοράς – Υπερκινητικότητα
:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
  • Παρουσιάζει δυσκολίες στην οργάνωση ενός έργου ή μιας δραστηριότητας. Συχνά δεν μπορεί να συγκεντρωθεί σε λεπτομέρειες ή κάνει λάθη απροσεξίας στις σχολικές του εργασίες ή σε άλλες δραστηριότητες.
  • Πολλές φορές δεν ακούει μέχρι τέλους τις οδηγίες, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ολοκληρώσει τις εργασίες του και τα καθήκοντα που του ανατίθενται στο σχολείο ή στο σπίτι.
  • Συχνά όταν κάποιος του απευθύνει τον λόγο, μοιάζει σαν να μην ακούει.
  • Συχνά ξεχνάει.
  • Κουνά νευρικά τα χέρια και τα πόδια του ή στριφογυρίζει στη θέση του.
  • Συχνά σηκώνεται από την καρέκλα του κατά τη διάρκεια του μαθήματος, κοιτά συνέχεια τους γύρω του και πειράζει τους άλλους.
  • Δυσκολεύεται να παίξει ή να εμπλακεί σε ψυχαγωγικές δραστηριότητες ήσυχα γιατί είναι συνεχώς σε κίνηση και μιλά πολύ και ακατάπαυστα. Δυσκολεύεται στο παιχνίδι να περιμένει τη σειρά του. Μέσα στην τάξη διακόπτει συνεχώς ή ενοχλεί τους άλλους π.χ. παρεμβαίνοντας σε συζητήσεις ή σε παιχνίδια.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης