Πώς θα σας φαινόταν εάν βρισκόσασταν σε ένα υπερσύγχρονο τρένο και ταξιδεύατε άνετα με ταχύτητα 500 χλμ./ώρα; Μπορεί ένα τέτοιο σενάριο να σας φαίνεται εξωπραγματικό, ωστόσο οι Ιάπωνες-πρωτοπόροι της τεχνολογίας- βρίσκονται πολύ κοντά στην υλοποίησή του!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόκειται για τρένο μαγνητικής αιώρησης (maglev) που θα το κατασκευάσει η εταιρεία JR TokaiΗ κυβέρνηση της Ιαπωνίας ενέκρινε πολύ πρόσφατα ένα σχέδιο για να διευκολύνει τη μεταφορά των επιβατών από το Τόκιο προς τη Ναγκόγια μέσω ενός συρμού που φιλοδοξεί να γίνει ο γρηγορότερος σε όλον τον κόσμο.

Πρόκειται για ένα τρένο μαγνητικής αιώρησης (maglev) που θα το κατασκευάσει η εταιρεία JR Tokai, η Εταιρεία Σιδηροδρόμων Κεντρικής Ιαπωνίας, η οποία εδρεύει στην Τσούμπου.

Βάσει του σχεδίου, το τρένο θα ταξιδεύει με ταχύτητα 300 χλμ./ώρα και ως εκ τούτου η διαδρομή Τόκιο-Ναγκόγια θα διαρκεί περίπου 40 λεπτά (σ.σ.: για απόσταση 260 χλμ.), δηλαδή σχεδόν τον μισό χρόνο συγκριτικά με τα υπόλοιπα τρένα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο μήνα πραγματοποιήθηκε δοκιμαστικό ταξίδι και το maglev έπιασε τη μέγιστη -ιλιγγιώδη- ταχύτητα των 310 μιλίων ή 500 χιλιομέτρων/ώρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εφόσον οι δοκιμές ολοκληρωθούν με επιτυχία, ο συρμός θα αρχίσει να εξυπηρετεί το κοινό το 2027, αντικαθιστώντας τη σημερινή γραμμή, η οποία λειτουργεί εδώ και 50 χρόνια.

Πώς λειτουργούν τα maglev

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα τρένα μαγνητικής αιώρησης, γνωστά και ως maglev, δεν έχουν ρόδες, αλλά αιωρούνται πάνω από υπεραγώγιμους μαγνήτες που βρίσκονται κάτω από τις ράγες, μειώνοντας έτσι δραστικά τις τριβές και τον θόρυβο.

Στόχος της JR Tokai είναι το δρομολόγιο να επεκταθεί και στην Οσάκα. Σήμερα το ταξίδι από το Τόκιο έως την περιοχή αυτή διαρκεί 130 λεπτά, ενώ το maglev θα μπορούσε να περιορίσει τη διάρκειά του στα 67 λεπτά!



To κόστος και η ασφάλεια

Όσον αφορά το κόστος, ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 50 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο διευθυντής της εταιρείας JR Tokai, μιλώντας στους «Times», δεσμεύτηκε ότι θα συνεργαστεί με τις τοπικές αρχές προκειμένου να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια των πολιτών.

Επιπλέον και σύμφωνα με τον ίδιο, το τρένο θα κινείται 40 μέτρα κάτω από το έδαφος ώστε να μην προκαλεί ηχορύπανση.

Διαβάστε επίσης:
Το ταχύτερο τρένο στην Ευρώπη

«Μαγνητικό» τρένο τρέχει με 361 χλμ/ώρα

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης