Ανατριχιαστικά στοιχεία φέρνει στο φως της δημοσιότητας έρευνα του Πανελλήνιου Κέντρου Οικολογικών Ερευνών, στα κυλικεία 153 σχολείων της Αττικής, της Βοιωτίας και της Εύβοιας.

Το 45% των δειγμάτων από γαλακτοκομικά προϊόντα ήταν αλλοιωμένα (παγωτά, γιαούρτια, γάλα) και βρίσκονταν σε ψυγεία με άλλα ασύμβατα προϊόντα, όπως ψάρια κ.ά., το 10% ήταν λιωμένα και μόνο το 45% των γαλακτοκομικών προϊόντων ήταν σε καλή κατάσταση, όπως απέδειξαν οι χημικές και μικροβιολογικές αναλύσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 75% των αρτοσκευασμάτων (κουλούρια, κρουασάν, σταφιδόψωμα) περιείχε βελτιωτικά, αντιοξειδωτικά ή βούτυρο κακής διατροφικής ποιότητας, ενώ με ικανοποιητικά συστατικά βρέθηκε μόνο το 25% των δειγμάτων.

Σε ό,τι αφορά τις τυρόπιτες, σπανακόπιτες, ζαμπονοτυρόπιτες, λουκανικόπιτες στο 85% των δειγμάτων εντοπίστηκε αλλοιωμένο τυρί, το οποίο μάλιστα δεν ήταν φέτα, και στο 70% άσχημη μυρωδιά σε σπανάκι, το οποίο ήταν τρίμα ή κατεψυγμένο.

Στα 25 δείγματα από σοκολάτες ή snacks το 25% ήταν ληγμένα ή εκτός ψυγείου. Ειδικά στις σοκολάτες το ποσοστό φτάνει το 92%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως δείχνει η έρευνα, αν και η ποιότητα των προϊόντων που διατίθενται στα κυλικεία είναι αμφίβολη, οι μαθητές σε ποσοστό 76% τα προτιμούν ενώ το 85% τα βρίσκει ιδιαίτερα νόστιμα και ελκυστικά και τα εντάσσει στο καθημερινό διαιτολόγιό του.

Το Πανελλήνιο Κέντρο Οικολογικών Ερευνών προειδοποιεί ότι ο έλεγχος στα κυλικεία για τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας γίνεται περιστασιακά μία με δυο φορές το χρόνο από δημόσιους ελεγκτές, οι οποίοι αδυνατούν να ελέγξουν πλήρως και σε τακτά χρονικά διαστήματα τη σωστή λειτουργία τους, ενώ το 96% των κυλικείων δεν διαθέτουν επίσημα έγγραφα ελέγχου.

Το ΠΑΚΟΕ προσθέτει ότι θα έπρεπε να παρεμβαίνει το οικογενειακό και εκπαιδευτικό περιβάλλον, προκειμένου να υπάρξει σωστή ενημέρωση για το τι είναι ωφέλιμο και τι όχι, διότι «κανένα μέτρο και καμιά πρόταση δε φαίνεται αρκετή για να προφυλάξει τα παιδιά από το σύστημα νόθευσης των τροφίμων, εάν δεν υπάρξει γενική διατροφική παιδεία και παράλληλη κινητοποίηση γονέων, εκπαιδευτικών και πολιτείας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης