Τη δημοπράτηση του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του μετρό από το Άλσος Βεΐκου έως το Γουδή, συνολικού μήκους 14 χλμ., ανακοίνωσαν την Πέμπτη ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχoΐδης και ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Χρήστος Τσίτουρας, παρουσία του δημάρχου Αθηναίων Γ. Καμίνη και άλλων αιρετών αρχόντων.
Το πρώτο τμήμα της εν λόγω γραμμής θα αποτελείται από 14 σταθμούς. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,2 δισ. ευρώ και η χρηματοδότησή του θα προέλθει από την ΕΤΕπ και το ΕΣΠΑ, με τις σχετικές συζητήσεις μεταξύ του Δημοσίου και των δύο φορέων να βρίσκονται σε προχωρημένο επίπεδο.
Η πρώτη φάση του μετρό, από Άλσος Βεΐκου μέχρι Γουδή, θα διακηρυχθεί τον Δεκέμβριο του 2014, ενώ η προγραμματισμένη ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού είναι το φθινόπωρο του 2015.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η κατασκευαστική περίοδος είναι 22 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Αναλυτικά το πρώτο τμήμα θα αποτελείται από τους εξής σταθμούς: Άλσος Βεΐκου – Γαλάτσι – Κυψέλη – δικαστήρια – Λ. Αλεξάνδρας – Εξάρχεια – Ακαδημία – Κολωνάκι – Ευαγγελισμός – Καισαριανή – Νήαρ Ηστ – Ιλίσια- Ζωγράφου – Γουδή.
– Άλσος Βεΐκου: Πλησίον της διασταύρωσης της Λεωφόρου Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) με την οδό Τράλλεων
– Γαλάτσι: Πλησίον της διασταύρωσης της Λεωφόρου Γαλατσίου με την οδό Αγίας Γλυκερίας
– Κυψέλη: Στην πλατεία Κυψέλης
– Δικαστήρια: Πλησίον της διασταύρωσης της οδού Ευελπίδων με την οδό Μουστοξύδη
– Αλεξάνδρας: Πλησίον της διασταύρωσης της Λεωφόρου Αλεξάνδρας με την οδό Μουστοξύδη.
– Εξάρχεια: Στην πλατεία Εξαρχείων
– Ακαδημία: Στην διασταύρωση των οδών Ακαδημίας και Σίνα πίσω από την νεοκλασική τριλογία των κτηρίων Mουσείο (Eθνική Bιβλιοθήκη) – Aκαδημία.
– Κολωνάκι: Στην πλατεία Κολωνακίου
– Ευαγγελισμός: Στο πάρκο μεταξύ των οδών Βασιλίσσης Σοφίας – Βασιλέως Κωνσταντίνου – Ριζάρη. (Ο συγκεκριμένος σταθμός θα συνδέεται με τη γραμμή 3)
– Νήαρ Ηστ: Λεωφόρος Εθνικής Αντιστάσεως
– Γουδή: Πλατεία Ελευθερίας
– Ηλίσια: Πλατεία Κύπρου
– Καισαριανή: Υμηττού και Εθνικής Αντιστάσεως
– Ζωγράφου: Πλατεία Γαρδένια
«Το μετρό είναι ένα από τα λίγα έργα που έχει αγκαλιάσει ο κόσμος. Το θέμα της βιώσιμης κινητικότητας στις πόλεις είναι πρώτο στην ατζέντα σε ευρωπαϊκό επίπεδο» σημείωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης.
«Η φιλοσοφία της γραμμής 4 θα γίνει με τη φιλοσοφία της συνέργειας και της ανάπλασης των χώρων απ’ όπου περνάει το μετρό. Το έργο έχει ωριμάσει σε επίπεδο μελετών. Περίπου πέντε χρόνια η εταιρεία δούλευε αθόρυβα, ώστε να καταστήσει ώριμο το έργο. Το αμέσως επόμενο οκτάμηνο θα τελειοποιηθούν οι σχετικές μελέτες» ανέφερε ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Χρήστος Τσίτουρας.